quote:
Theodt schreef op 24 april 2018 @ 14:41:Heeft iemand dit ooit geprobeerd? Als ik mijn bok gefabriceerd heb zou ik het een keer proberen op een koude ochtend.
Hebben alle injectie KTM's (en ook andere merken) is een reset procedure voor de sensoren (O2 etc) in je motor. Werkt prima, maar zo anaal als deze heer in het Engels het beschrijft is idioot, kan ook gewoon op de zijstandaard en dat het precies tussen de 15 en 16 minuten moetnou ja als de goeie man er blij van wordt Bij m'n 990's ook gedaan, ongeveer kwartiertje laten lopen en inderdaad van het gas afblijven.
Ja, ik deel deze mening. Ook in relatie tot iets meer km's op de klok. Momenteel een kleine 2 dkm op die van mij. Nog steeds maagdelijk eigenlijk, maar hij gaat inderdaad nog steeds merkbaar soepeler lopen.Betreft de trillingen,
ik probeer hem rond de 5.000TPM te houden.
Merk nu er bijna 2.000 kilometers op staan, het blok soepeler wordt.
Verder dik tevreden erover!
Oke vooruit dan maar, is het verstandig om van mijn studentenlening een Duke 390 te halen?Uhm . . . 5 post van mij op rij. Nu is iemand anders weer.
Nee. Een lening is in mijn optiek enkel terecht voor een huis of een studie. Voor al het overige is het simpelweg 'leven buiten je stand'. Maargoed, dat is ieder voor zich.Oke vooruit dan maar, is het verstandig om van mijn studentenlening een Duke 390 te halen?
mijn dealer zei nochtans dat dit wel moet.. moet de Duke daar achterlaten omdat het motorblok koud moet hebben daarvoor...Klepspeling hoeft niet bij 1000 km. Ik was 122 euro (!!!) kwijt voor een oliebeurtje, uitlezen boordcomputer en de achterketting stellen. Zelf zou je dit doen voor 3 tientjes
Zie mijn 'EDIT' in mijn vorige bericht nog. We waren gelijktijdig aan het typen.Ja ik begrijp het ook niet zo goed... morgen toch maar even vragen voor het zekerste..
bedankt Roger!
Dit kan wel de reden zijn geweest dat de asmoer is losgedraaid, en dat deze daadwerkelijk wel op het juiste moment was aangedraaid door de vorige eigenaar. Tijdend het aandraaien druk je de rubber demperblokken op een gegeven ogenblik niet meer verder in elkaar en heeft de moer het juiste moment. Als je gaat rijden en de boel beweegt kun je de rubbers gemakkelijk wat platter drukken, waardoor het door de as ingeklemde gedeelte in feite 'korter' wordt. Hierdoor zit de moer niet meer op het origineel aangehaalde moment vast en kan verder losdraaien. Die vulbus vergeten verdient geen schoonheidsprijs, maar het is op zich wel voor te stellen en zou een logische verklaring kunnen zijn voor wat bij jouw motor is gebeurd. Misschien valt het allemaal dus nog wel mee en is dit het enige 'gebeunhaas' dat waarschijnlijk ècht per ongeluk gedaan is.Verder had de vorige eigenaar een bus tussen het wiel en de tandwielhouder vergeten.
Ga ik me even in verdiepen. Op mijn werk doen ze ook de kleppen bij de eerste beurt bij de Duke 390/ Vitpilen/SvartpilenKlepspeling hoeft niet bij 1000 km. Ik was 122 euro (!!!) kwijt voor een oliebeurtje, uitlezen boordcomputer en de achterketting stellen. Zelf zou je dit doen voor 3 tientjes