KTM 390 Duke

Ja die heb ik. Originele van KTM. Elektrische schema is k..
 
Het dingetje ertussenuit halen heeft geen effect op de motor, maar het dashboard doet het dan niet. Heeft niet zoveel zin. Aan elkaar solderen om de lompe stekker kwijt te zijn zou kunnen, maar dan offer ik de mogelijk de motor te koppelen aan de service stekker op. Dat vind ik toch net iets teveel van het goede. Jammer.
 
You are being redirected...

Dit setje beugels. Het past volgens de website op de 125 en 200 Dukes van 2011 tot 2020. Ik heb een 390 model 2017-2022 (bj 2018).
Kan iemand mij vertellen waarom deze beugels daar niet op zouden passen? Montagepunten van frame en blok zijn toch identiek?

Voor de 390 geven ze deze op.
You are being redirected...
ander productnummer. Zijn de frames van de 2017-2022 Duke 125 en 390 verschillend dan?

Edit: De foto's zijn onder een iets andere hoek genomen, maar het lijkt dat de 390 wat plattere buizen heeft dan de 125. Mogelijk hierdoor ook andere maten voor de montage van de beugel??

Edit2: De set van de tweede link besteld ..... €129,95 bij NR1 Motor.
Het model voor de 125 Duke (2011-2020) was in de aanbieding voor 91 Euro, maar die set lijkt dus niet te passen op 2017 model 390 Duke.
Ik hoop niet dat ik mijn motor neer ga leggen, maar als het onverhoopt toch gaat gebeuren en je kunt je reis voortzetten ben je blij dat je ze aangeschaft hebt ...

Wordt vervolgd
 
Laatst bewerkt:
Het pakketje van nr1 motor is vandaag bezorgd. Leuk setje beugels degelijk spul en in no time gemonteerd. Hopelijk ga ik er nooit achterlopen of ze hun werk goed doen.
IMG_4009.jpeg
 
Het gaat mij er met name om dat na bodemonderzoek de boel nog rijdt. Garantie is het nooit, maar hij kan hier een stukje op glijden waarbij ie wel wordt opgetild. Op dynamodeksel heb ik een dingetje zitten. Als het gedurende een val afbreekt maar heeft beschermd is het doel bereikt. Idem voor schakel en rempookjes.
Mooier zal het bij val niet worden. Mee eens. Ik heb de eigenmaak valdoppen nog. Beschermen hoogstens tegen uit stilstand laten vallen. Bij glijden zal het waarschijnlijk afbreken. Dit niet en het steekt meer uit dan mijn vorige valdoppen.
 
Omdat kan zeker. Het frame is niet gemaakt voor krachten in decrichting die erop komen igv val op zo’n beugel. Frame van Duke is stevig in de richting waarvoor het is gemaakt. Bij frontaal botsen is de vork nog perfect, maar de onderste framenummer geknikt. Maar al is het krom. Als het nog rijdt rijdt het nog. Het frame is van staal dus desnoods te lassen als tijdelijke reparatie.
 
Ik heb de eerste boete al binnen... Week ervoor stukje flink doorgereden met de Street Triple, niks aan de hand. Week later een rondje met de Duke 390 en langs een stel van die flitsnichten, 244 eurootjes de plee in.
 
Maar serieus. Het is hartstikke handig zo’n karretje. 170 liter extra bagagemogelijkheid tot een gewicht van zo’n 25-30 kg. Relatief lichte dingen in het karretje en het wat zwaardere spul de motor zelf. Loodzwaar zoals sloten, gereedschap etc uiteraard op de tank.
 
Nog wat aanpassingen aan de KTM gedaan de laatste dagen. Fijnmazig RVS gaas voor de radiator om eventueel steenschade te voorkomen, rubber flap tussen de veer en schokdemper om zandstraalschade aan de demperplunjer te voorkomen. Rubber flap tussen achterdrager en kentekenplaathouder om opspattende modder en zand tegen te houden, remzuigers/seals ingevet, nieuwe remblokken voor (remt weeg top 👍🏻)! , nieuwe achterband erom en koelvloeistof bijgevuld. Redelijk reis- en vakantieklaar dus weer. De.kleppen zijn zo’n 1000 km geleden gesteld (gecontroleerd zonder gesteld te hoeven worden eigenlijk)
 
Laatst bewerkt:
Ik vrees dat de Volkswagen Caddy van mijn vrouw nog meer rijplezier levert.:')
Dat weet ik wel zeker! Bij dat voertuig merk je minder van de extra massa dan bij een 390 Duke. Het rijdt goed hoor, maar je moet er wel veel rekening mee houden. Het is meer 'de boel verplaatsen' en 'rijden op heelhouden en aankomen' dan licht en flitsend flitsend sturen waar de 390 toch eigenlijk wel om bekend staat. Maar het gaat, dus doe ik het.
@Erwin83 Als ik er permanent zo *zou willen rijden zou ik een GoldWing of een VW Caddy aanschaffen. ;)
De Duke als pakezel is op het randje van leuk om de boel op plaats van bestemming te krijgen voor een paar dagen, dus inderdaad het laatste. Op plaats van bestemming gaat alles en wordt de Duke bereden zoals ie bedoeld is. Zowel solo als met duo die tzt invliegt.
Solo: alleen dagritjes, dus elke dag terug naar 'basiskamp' dus alleen de topkoffer voor wat je onderweg nodig zou kunnen hebben.
Met duo en kamperen: het karretje erachter in geval van kamperen. De kampeerzooi past er gemakkelijk in en zolang het niet boven de 25 kg uitkomt heb je er geen noemenswaardige hinder van en kun je nog steeds normaal en lekker rijden. Ik wil geen passagier èn volle bepakking op de motor. Dat wordt te zwaar voor het rijwielgedeelte en rijdt niet lekker weet ik uit ervaring (wel met de OEM veer, maar dan nog).
Met duo zonder kamperen: Als we dagtochtjes of meerdaagse tochten met overnachtingen in B&B gaan doen gaat in principe alleen de topkoffer mee. Daar zou alles voor twee man zonder kampeerspul een heel eind in moeten kunnen. Als dat echt niet blijkt te passen de zijtassen in de platste stand voor heel licht spul als backup.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan