Ktm 500 2-takt supermoto project

Heb dit draadje ook gevolgd , petje af , geweldig gaaf project , hulde !!!!
 
Het is alweer even een tijdje geleden dat er nieuwe update's waren van de ktm.

Het werd tijd voor een nieuwe werkplaats, en dat is eerst het nieuwe project!
Hoop daarna weer snel met de 500 aan de slag te kunnen.

De programma's voor het CNC frezen van de Rempedaal etc zijn al bijna klaar, dus we kunnen wanneer de werkplaats klaar is gelijk weer verder!
 
Project

full
 
Laatst bewerkt:
En we zijn weer aan de slag! :)

Na een tijdje in de bouw gezeten te hebben, kon ik niet meer wachten om weer verder te gaan met de 500!

Hierbij de vorderingen van vandaag!

full
 
Erg mooi! Hoe bepaal je de vorm van de conussen? Wil er ook 1 gaan maken voor mijn CR250.
 
Erg mooi! Hoe bepaal je de vorm van de conussen? Wil er ook 1 gaan maken voor mijn CR250.

Dankje!
Allereerst moet je de afmetingen weten van de uitlaat. ( of nieuwe berekening )
Dat zijn alle bematingen van je expansie uitlaat..
Ik heb toen vervolgens alle segmenten van papier gemaakt met het programma Cone
voor de juiste vorm om je motor heen.

En de rest van de bewerkings volgorde staat wel op mijn forum! ;)

Tuurlijk is het mooi en een kunst om zoiets te kunnen maken, maar honda 250 die kun je ook gewoon kopen!? tenzij je misschien nog meer vermogen uit je expasieuitlaat wil halen..
 
Dankje!
Allereerst moet je de afmetingen weten van de uitlaat. ( of nieuwe berekening )
Dat zijn alle bematingen van je expansie uitlaat..
Ik heb toen vervolgens alle segmenten van papier gemaakt met het programma Cone
voor de juiste vorm om je motor heen.

En de rest van de bewerkings volgorde staat wel op mijn forum! ;)

Tuurlijk is het mooi en een kunst om zoiets te kunnen maken, maar honda 250 die kun je ook gewoon kopen!? tenzij je misschien nog meer vermogen uit je expasieuitlaat wil halen..

Ok, heb je toevallig een link waar ik meer info kan vinden voor het berekenen van de expansie uitlaat? En waarom? Leuk werk, uniek en erg mooi! Het produceren zal geen probleem zijn voor mij maar heb nooit eerder een uitlaat gemaakt dus tips zijn welkom!

Iig erg mooi project en kijk uit naar je vorderingen!
 
Hoe staat het met dit dikke project?

Hey!

Het heeft nog weer even stil gestaan.. Mijn nieuwe werkplaats ( nouja meer een showroom geworden ) is dan nu helemaal klaar op wat inrichtingen na..

Dus we kunnen weer los met de ktm 500.
de 2e helft van het expansie na wat op de foto te zien is hebben we ook klaar. maar ben er niet tevreden mee dus zal dat opnieuw gaan maken..

gelukkig heb ik alle segmenten 2x laten uitsnijden dus ik ga eerst weer aan het walsen ;)

Mijn collega kwam deze week al bij me van moet je nou eens kijken wat er te koop staat, toen kwam de KX AF al voorbij ;) bekende motor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan