KTM 525 koppakking?

Robje1244

MF'er
10 aug 2011
31
0
Budel
Beste forumleden

Mijn KTM 525 EXC blies vanavond erg veel witte rook uit de uitlaat! Heb hem toen direct naast de kant gezet om te kijken of ik zo snel iets kon zien. Zolang ik gas bleef geven kon ik hem wel lopend houden. Merkte er dan ook vrij weinig aan. Alleen liep hij niet meer stationair waardoor hij op den duur uit viel. Ook starten hij niet meer nadat hij uitgevallen was.

Aan de rook te zien vermoed ik dat de koppakking kapot is. Maar hoe kan ik dit controleren?
En komt er veel bij kijken om de koppakking te vervangen bij een ktm 525? Heb redelijk veel ervaring met 2 takt blokjes, maar 4 takt is voor mij compleet nieuw. Is het dan verstandig om het zelf te proberen? Of beter gewoon naar de dealer brengen?

Alvast bedankt voor de moeite!
 
Ja hij liep gewoon prima, zolang ik maar gas bleef geven! Alleen die witte rook dan maar verder merkte ik er weinig aan!

Weet iemand trouwens nog een goede site om onderdelen te bestellen in Nederland? Heb wel een goede uit Duitsland maar daar betaal ik 10 euro verzendkosten.. vind ik toch wel veel voor een pakking en wat keerringen!


Ik ga bijna altijd naar Lemmens dat is de KTM dealer in Veldhoven.
Fijne mensen daar en behulpzaam.
Maar als het perse een site moet zijn dan heeft bovenstaande weinig zin haha.
 
er zitten 2 soorten kleppendeksels op.
de 2 kleintjes (gewone pakking) en de grote (vloeibare pakking) waar de 2 kleine op gemonteerd zitten.
en nog iets lager zit de koppakking en dat is een gewone pakking.
 
Ik bedoel met de kleppendeksels, de 2 kapjes die met 3 boutjes vast zitten om je kleppen te stellen hé.

Jullie bedoelen de cilinderkop, daar zit wel vloeibare pakking tussen.

Je verward eea

Cilinderkop-->koppaking (Dik met stalen stootrand in het midden)
Kleppendeksel-->Vloeibare pakking
Klep-inspectie deksels (2x)-->Normale pakking
 
Terug
Bovenaan Onderaan