Vandaag 100 km woon-werk verkeer gedaan. Stukje snelweg en verder veel binnendoor polderwegen.
Het lopen is een stuk beter. Pakt veel soepeler op op het gas, vrijwel geen bokken meer. Het draait over de hele linie gewoon wat soepeler.
Hoe dan ook: tot nu toe lijkt de modificatie zeer geslaagd. Misschien eens met TuneECU een andere mapping proberen, gewoon om te kijken of het wat uitmaakt.
Maar het mooiste zou zijn toch een keer op de vermogensbank zetten en de mapping over het hele toerengebied te perfectioneren. Je moest eens weten wat dat kan schelen in het lopen en in het vermogen.
Wel een keer met stationair afgeslagen bij lang wachten voordat ik weer mocht oprijden. Eens kijken hoe dat gaat met de DB killer er weer in.
En ook nog gemerkt dat de koppeling begon te slippen bij volgas openzetten in 4 en 5 bij 6.000 toeren, iets gas terugnemen en hij pakte weer. Dat hadden we nog niet gehad, zal wel aan de extra hoeveelheid power liggen......
Nu heb ik wel andere olie erin (Putoline 10W60 Off Road) maar het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat de koppeling al een stukje heen is. Met ruim 13.000 km en een stevige rijstijl niet geheel ondenkbeeldig. Ook even kijken of er niet teveel olie in de koppelingsbediening zit, die kan ook slippen veroorzaken doordat door de warmte de druk oploopt en de vloeistof uitzet.
Maar ik hoef de koppeling maar een stukje in te trekken en het gaat al slippen, dus verdenk ik de platen.
Eerst maar eens het kopppelingsdeksel eraf en de boel loshalen om te kijken hoe het er uit ziet. Er schijnen betere platen te zijn dan de originele montage en ook de veren zouden wat steviger mogen zijn.