# KTM 690 smc 2008 #

Weer een echte Supermotard

  • Ja, dit is weer wat KTM moet maken.

    Stemmen: 103 89,6%
  • Nee, lijkt er van geen kant op.

    Stemmen: 5 4,3%
  • Ik rijdt een ander merk.

    Stemmen: 7 6,1%

  • Totaal aantal stemmers
    115
Status
Niet open voor verdere reacties.
vraag me af of de onder-voorkant van het blok niet snel beschadigd.
lijkt op de foto's alsof het gewoon carter is en dat er helemaal geen bescherming voor het blok zit.
vooral steenslag enzo, of zit er wel wat en zie ik het niet (rot monitor hier)
 
en wat de motorbladen schrijven op dit vlak neem ik al lang niet meer zo serieus... veel van de figuren komen van een pan european af en zijn wat 1 cilinders betreft heel weinig gewend.

Inderdaad...kijk maar in de laatste Kickstart.
Weer zo'n tester die het niet snapt / kent / wil kennen.
 
vraag me af of de onder-voorkant van het blok niet snel beschadigd.
lijkt op de foto's alsof het gewoon carter is en dat er helemaal geen bescherming voor het blok zit.
vooral steenslag enzo, of zit er wel wat en zie ik het niet (rot monitor hier)
ja die is kaal
maar anders de bottempan vd sx erop :Y
 
vraag me af of de onder-voorkant van het blok niet snel beschadigd.
lijkt op de foto's alsof het gewoon carter is en dat er helemaal geen bescherming voor het blok zit.
vooral steenslag enzo, of zit er wel wat en zie ik het niet (rot monitor hier)
och, op andere LC4's weinig last van gehad, maar misschien dat de carterbescherming van de enduro eronder komt.... ook handig mbt opbokken.
 
Carterbescherming van de Enduro lijkt mij een goed idee, je hebt namelijk geen framebuizen onder je blok door om hem op te bokken . . .
En om nou een 5 mm dikke alu-carterbescherming erop te zetten is een beetje lomp voor een SMC.

Prijs is sinds nieuwe prijslijst van 02/2008 gezakt naar 9.612 Euro excl. 189 Euro aflev.kosten en 46 Euro leges.

Weet iemand het verschil tussen de Titanium uitlaatbochten? In de power parts wordt aangegeven dat er twee versies zijn:
- 765.05.007.100 = waar 3 beschermplaatjes -evt. carbon- tot aan de voorbocht op kunnen en
- 765.05.907.000 = waar er maar 2 -zoals de standaard plaatjes- op kunnen ?

Injectie lijkt mij meer een milieu-probleem (krappe afstelling om door de keuring heen te komen). Sommer heeft hier al een -niet legale- oplossing voor:
Im normalen Fahrbetrieb ist die Drosselung des 2. und 3. Gangs außer Funktion.
Wenn allerdings bei einer Geschwindigkeit zwischen 45 und 60Km/h der Gasgriff voll aufgedreht wird, aktiviert sich die elektronische Drossel im 2. und 3. Gang und die Einspritzzeit der Düsen wird verkürzt, damit die Betriebsgeräusche EU- konform gesenkt werden. Das bedeutet natürlich auch, dass nicht die mögliche volle Leistung zu Verfügung steht. Mit dem Gangsensor Sport steht Ihnen für Sport/Wettbewerbszwecke nun die volle Leistung auch im 2. und 3. Gang zur Verfügung.
 
Weet iemand het verschil tussen de Titanium uitlaatbochten? In de power parts wordt aangegeven dat er twee versies zijn:
- 765.05.007.100 = waar 3 beschermplaatjes -evt. carbon- tot aan de voorbocht op kunnen en
- 765.05.907.000 = waar er maar 2 -zoals de standaard plaatjes- op kunnen ?
waar heb je die 765.05.007.100 gezien?
als ik bij de demper kijk (76505099000) wordt er verwezen naar de 76505907000

http://www.ktm.com/PowerParts.50.12.html?&category=2081&subcategory=2082&cHash=9e7f4bcf3f

ik zou opteren voor simpele zwarte plaatjes, liefst net zo simpel als op de Baja
Injectie lijkt mij meer een milieu-probleem (krappe afstelling om door de keuring heen te komen). Sommer heeft hier al een -niet legale- oplossing voor:
heeft niet echt met injectie te maken, dit zat ook op de oude LC4's en op de LC8's.

om hem echt goed te laten lopen is een akra (of andere open pijp) & akra-remap nodig. En in de toekomst zullen de tune-boy's en powercommanders ook met oplossingen komen.
 
Laatst bewerkt:
In heb nog nergens een plaatje gezien van 765.05.007.100, maar volgens de gegevens bij de carbon plaatjes is er ook een Factory Header met dit nummer.



Carbon690front.jpg


Dat gaat er dan zo uitzien:

690uitlaatcarbon.jpg



En dat gaat niet lukken met deze (765.05.907.000):

690uitlaat.jpg
:N

Alle foto's van KTM-site of ktmimages.com
 
In heb nog nergens een plaatje gezien van 765.05.007.100, maar volgens de gegevens bij de carbon plaatjes is er ook een Factory Header met dit nummer.
klopt, ik had dat later ook gelezen.... alleen voor die voorste heb je de 765.05.007.100 nodig. En of dat nou nodig is... standaard zit daar ook geen bescherming
 
En toch vind ik het jammer. Zo'n mooie titanium uitlaat en dan allemaal kapjes erover.
 
Ik vind het ook niet mooi, alleen bij Sommer kennen ze nu nog maar één type [25225] en dat is die met drie afdekschildjes. :N

Medewerkers van de KTM-stand op de motorbeurs in Utrecht en de Nederlandse dealers weten verder ook nog niets hiervan . . . -O-

Heeft iemand al iets gehoord wanneer de eerste SMC's geleverd worden bij de dealers?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan