#KTM 690 SMC# deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
[bMaar het viel me op dat die bij langzamen bochten en rotondes onder de 3000 toeren erg bokt.
Hoe gaan jullie hier mee om? koppeling een beetje slippent houden? of is hier een andere methode voor?

Kop flowen & goed afstellen, dan is het bokken al een stuk minder.
Het blijft natuurlijk wel een één-cilinder.

Een beetje spelen met de koppeling helpt ook, ben je nog een beetje vlotter uit de bocht ook.
 
Als het goed is bokt hij niet, ik heb zelf een 690 en die deed het ook in het begin, na wat aanpassingen is het echter helemaal over en loopt hij super soepel!

Standaard zijn ze niet al te soepel, dit heeft te maken met de emissie en millieu rommel die in moderne motoren verweven zit, maar dat kan er gewoon uit, geen zorgen! Kop flowen is absoluut niet nodig hiervoor, dat is een behoorlijk extreme aanpassing zelfs.

Als iemand vind dat zijn 690 niet soepel genoeg loopt onderin, PM mij dan, ik help je graag.
 
Hij knapte anders behoorlijk op na het "flowen".
Die emissie/milleu troep heb ik gelijk, van nieuw af aan al af laten halen, Akra + mapping erop.

Maar ik sta natuurlijk altijd open voor tips! mbt verbeteringen onderin/midden gebied.
 
Hey Neliz ik kom ook even buurten hier :)
Ben erg blij met mijn WR450 maar straks werk ik wat dichterbij huis en kan ik wat vaker op de motor naar het werk, en aangezien ik dan niet elk weekend mijn olie wil vervangen ;) wil ik volgendjaar waarschijnlijk overstappen op een 690 smc. jaja dag yamaha :P
Dus neliz ik kom even proef rijden bij je :)
 
Hey Neliz ik kom ook even buurten hier :)
Ben erg blij met mijn WR450 maar straks werk ik wat dichterbij huis en kan ik wat vaker op de motor naar het werk, en aangezien ik dan niet elk weekend mijn olie wil vervangen ;) wil ik volgendjaar waarschijnlijk overstappen op een 690 smc. jaja dag yamaha :P
Dus neliz ik kom even proef rijden bij je :)

Dat zal je zeker goed bevallen! :Y
 
Voor de geinteresseerden die misschien een supermooie Supermotard zoeken?
Ik heb een KTM 690 SMC uit 2008 te koop, hij is in volledige nieuwstaat.

Hij staat ook op Motor forum
KTM 690 SMC 2008 1600km Full akrapovic Z.G.A.N.

Stuur even een PBtje bij interesse

full
 
als je een akrapovic uitlaat er onder zet moet je dan ook automatisch akra mapping hebben of staat dit los van elkaar?

en stel dit zit er onder maar i.v.m. decibellen moet ik toch even de standaard uitlaat er onder hebben kan ik dan de mapping makkelijk zelf terug zetten? en hoe gaat dit in zijn werking, is dat een kasje ofzo of is het iets software matigs?

met mijn huidige motor (supersport) krijg ik na 3 of 4 uur last van mijn benen en polsen.
hoelang houden jullie het ongeveer vol op de smc? en waar krijgen jullie last van?
 
IK krijg last van mn oren en kont :X Ligt een btje aan hoe actief je rijd, als ik lekker aan t spelen ben heb ik minder snel last van een dooie reet als dat ik normaal rijd zeg maar 8-)
 
zijn los van elkaar, echter met bijpassende mapping zal je smc 100x beter rijden, eigenlijk zoals hij dan hoort te rijden en het is ook fijner voor het blok aangezien te arm mengsel schadelijk is.

ivm decibellen kan je gewoon de db killer in je akra plaatsen.

je kan het zelf doen mits je software hebt en bijpassende kabels etc.
aangezien 99% van de ktm rijders dat niet heeft, of mss wel 100%, moet dat via de dealer.
 
Bij de Akra hoort een aparte mapping, rijden zonder die mapping is zeker schadelijk voor de motor en moet je absoluut niet doen. De mapping is bij de uitlaat inbegrepen als je die koopt, en wordt dan door de dealer geinstalleerd (Akra is alleen via dealer te koop).

Als je dus zelf daarna de uitlaat verwisseld moet de mapping ook weer verwisseld worden, dat kan de dealer doen, en mischien mensen van dit forum, waaronder ik.

Niet alle dealers snappen het even goed, bij mij was er wel een andere mapping geinstalleerd maar bleek toch niet de juiste te zijn, motor liep niet 100%. Na zelf de juiste mapping er op gezet te hebben is het vele malen beter geworden.
 
Van het weekend met een zonnetje proef rijden op een smc,
dus ben al een beetje stiekem op zoek naar een Ktm smc 690 uit 2008 , en er mogen wat km,s op staan.
heeft geen haast mijn eigen motor moet nog verkocht worden, en die gaat alleen weg tegen een goede prijs.
maar misschien hebben jullie wat zien staan of hebben jullie wat staan.
bedankt!
 
Van het weekend met een zonnetje proef rijden op een smc,
dus ben al een beetje stiekem op zoek naar een Ktm smc 690 uit 2008 , en er mogen wat km,s op staan.
heeft geen haast mijn eigen motor moet nog verkocht worden, en die gaat alleen weg tegen een goede prijs.
maar misschien hebben jullie wat zien staan of hebben jullie wat staan.
bedankt!

Veel plezier :]

Hierboven staat er ook nog 1 Te koop van Speedjunk, maar die had je al gezien neem ik aan?
 
o nee die, moet nog wel even wat er bij sparen.
maar dat komt wel goed met dit weer :( dan kijken of ik in de lente volgend jaar iets leuks kan vinden, ;)
 
oke duidelijk, bedankt
en hoe zit het met die radiator beschermer. in een ander topic heb ik gelezen dat dit bij sommige type motoren dit juist bij een val je frame kan beschadigen,hoe zit dat bij de smc?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan