KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Valt mee, lekker ingepakt. Heb nog een textiel pak met wintervoering, sjaaltje om. Kistjes aan, handvatverwarming aan en knallen:t
Heb er pilotroad 5 banden onder. Maar stond verstelt wat er met deze temperatuur en vochtigheid op de weg kon_O-
 
Valt mee, lekker ingepakt. Heb nog een textiel pak met wintervoering, sjaaltje om. Kistjes aan, handvatverwarming aan en knallen:t
Heb er pilotroad 5 banden onder. Maar stond verstelt wat er met deze temperatuur en vochtigheid op de weg kon_O-
ik heb toch ook sinds de aankoop van mn SMC eind november al 700km gereden :) Zoals je zegt, goed ingepakt en knallen maar :}
 
Op een of andere manier blijf ik angstig dat m'n blok een keer fijn gaat draaien8)7Na klepstellen en olie wissel was ik wel weer gerustgesteld. Mooie schone olie, zonder rare snippers. Maar toch even een kleine hardverzakking, nadat ik m'n rondje had gemaakt rij ik door de laatste straten. In een keer een kabaal, gerammel. Blijkt het hitte schildje een beetje los gekomen te zijn|(_O-
 
Laatst bewerkt:
Ja daar probeer ik me ook maar een beetje bij neer te leggen. Maar het financiële plaatje wat er bij komt kijken ben ik een beetje angstig voor8)7_O-

Heeft hier iemand zelf al eens een blokje opgelapt?
 
Ik reed vanmorgen hier in Utrecht met m'n 690 Enduro R met Leovince demper met katalysator en DB-killer rustig rond, kwam ik iemand tegen met een 690 Duke II met zo'n Akra demper onder het blok zonder DB-killers. Sodeju, daar worden de in Maastricht nog wakker van denk ik. En dan te bedenken dat ik 10 jaar terug met een 640 SM met open Titanium Akra van voor naar achter rond reed. :D
 
Heey people,

Ik ben rico en rijd een smc r 2016.
Maart 2021 gekocht en nu toch alweer een 9000 km gemaakt. Super machine! Maaaaar....

Mijn hitteschilden (originele op een akra pijp) blijven lostrillen. Al vanalles geprobeert, maar na 1 of 2 ritten ratelt alles weer bij gas loslaten.

Heeft hier iemand een goede oplossing voor? Dat ik t eens in de zoveel tijd even aan moet draaien is geen probleem, maar iedere rit😅...


IMG_20210427_111333_447.jpg
 
Fotooooo
 

Bijlagen

  • 69FBBADC-BF14-4C93-83B8-B5F67453F27B.jpeg
    69FBBADC-BF14-4C93-83B8-B5F67453F27B.jpeg
    314,7 KB · Weergaven: 13
  • 777ACB54-C1B8-44EF-9EAF-EA501387B73E.jpeg
    777ACB54-C1B8-44EF-9EAF-EA501387B73E.jpeg
    253,3 KB · Weergaven: 14
Als die dingen gebout zijn en loctite werkt niet, klein kapje in de draad van de boutjes vijlen.
Gewoon een rubber rondsel tussen steken kan ook al werken.

Mijn ori akra boutjes (carbon kapjes) waren weg na 500 km..
 
Laatst bewerkt:
Als die dingen gebout zijn en loctite werkt niet, klein kapje in de draad van de boutjes vijlen.
Gewoon een rubber rondsel tussen steken kan ook al werken.

Mijn ori akra boutjes (carbon kapjes) waren weg na 500 km..
Top, dat rubber heb ik al geprobeerd. Maar dat vijlen nog niet. Anders inderdaad tijd voor carbonne kapjes, deze zijn nu carbon gewrapt😅😜
 
Ik heb de hitteschildjes vast gezet met hittebestendige loctite 272 hoge sterkte. Ik heb toen wel nieuwe boutjes gepakt want het schroefdraad van de oude was niet best meer.
 
Ik heb de hitteschildjes vast gezet met hittebestendige loctite 272 hoge sterkte. Ik heb toen wel nieuwe boutjes gepakt want het schroefdraad van de oude was niet best meer.
Toen met de 648 gedaan. Maar ik ga even de boutjes plus ringetjes wat erbij horen even opnieuw bestellen, endan eens proberen met de 272. 😅
 
Mijne ook vast gezet met loctite, hield het 3000 km vol_O-

Na afgelopen weekend kan hij er weer 3000 km tegen aan.
 
Heey people,

Ik ben rico en rijd een smc r 2016.
Maart 2021 gekocht en nu toch alweer een 9000 km gemaakt. Super machine! Maaaaar....

Mijn hitteschilden (originele op een akra pijp) blijven lostrillen. Al vanalles geprobeert, maar na 1 of 2 ritten ratelt alles weer bij gas loslaten.

Heeft hier iemand een goede oplossing voor? Dat ik t eens in de zoveel tijd even aan moet draaien is geen probleem, maar iedere rit😅...
Hittebestendige loctite en tandveerringen gebruiken onder de schroefjes. Bij mij toen nooit meer losgekomen nadien. Op de standaard metalen schildjes was dit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan