KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Plaatjes spammen van de begeleiding trucktoertocht echtenerbrug :] 8-)
img_4_1693759828921.jpg
IMG-20230903-WA0003.jpg
 
Ja, deze past op elke 690 enduro/smcr van ktm tot 2019, en 701’s. Alleen geen Duke of model na 2019

Jouw model zie je op mijn foto.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga m maar op de zolder leggen denk ik. Nu welgeteld 12 reacties met ‘past ie op 20xx?’ en na antwoord geen reactie meer.

Ondanks dat het in de advertentie staat.

Blijft Marktplaats uiteraard.
 
Nee hoor, maar wilde liever niet mn advertentie op MP hebben met: hier staat een 690 in een schuur. ;)

Die 690 gaat nog láng niet weg. Veel te blij met dat domme ding.
sind kort aan het denken voor een supermotard/enduro straat legaal, aan te schaffen IPV de naked die ik nu heb.
nu vind ik veel over Husky en KTM (ook gasgas) dat hun goeie supermotards/ straat legale enduro's hebben.

mag ik vragen hoe u staat tegenover KTM / husky / gasgas? ik had gehoord en gelezen dat deze merken niet zo betrouwbaar zijn als de japanse merken. En als ik investeer in een bike houd ik toch ook wel rekening met de betrouwbaarheid.

btw: is het mogelijk om bijvoorbeeld een yamaha Yzf450 straat legaal te maken in belgië?

greets !
 
De 690/701 is aardig bulletproof. En hier zijn geen Japanse versies van.

Als je het over 500/450 etc modellen hebt hebben wel beide merken die maar die gaan bij beide fabrikanten nog wel eens kapot ergens. Die zijn ook gebouwd voor plezier, niet voor kilometers.
 
sind kort aan het denken voor een supermotard/enduro straat legaal, aan te schaffen IPV de naked die ik nu heb.
nu vind ik veel over Husky en KTM (ook gasgas) dat hun goeie supermotards/ straat legale enduro's hebben.

mag ik vragen hoe u staat tegenover KTM / husky / gasgas? ik had gehoord en gelezen dat deze merken niet zo betrouwbaar zijn als de japanse merken. En als ik investeer in een bike houd ik toch ook wel rekening met de betrouwbaarheid.

btw: is het mogelijk om bijvoorbeeld een yamaha Yzf450 straat legaal te maken in belgië?

greets !
- zijn KTM motoren minder betrouwbaar?
Ja en nee, KTM heeft de credo Ready To Race. En dat houden ze ook aan. Gebruiken hogere compressie, meer toeren en meer vermogen uit een hetzelfde hoeveelheid CC
Kijk maar naar een XT 660 en de 701 beide +- 650 ish CC echter komt er bij de KTM 70 pk uit en een xt660 iets van 46?
Dat de ktm dan meer onderhoud nodig heeft klinkt wel logisch.
KTM levert ook over het algemeen een veel lichtere motoren dan hun concurrenten, daar aan zitten concessies.

Waar je het nu over hebt is niet eens een enduro, maar een crossmotor.
Enduro en crossmotoren verschillen niet heel veel qua betrouwbaarheid, het zijn allemaal uren motoren.
Ofwel 4 rij uren olie wissel. rond de 40 uur een zuiger wissel. (701 is olie wissel iedere 10k km)
Enduro's zijn wat rustiger, leveren ook iets minder vermogen; olie wissel rond de 10 uur en zuigers rond de 200.
Deze motoren zijn niet gemaakt om lekker mee over de weg te rijden. Hard zadel, nerveus rijgedrag en ook geen cush hub.

Of je in Belgie een crossmotor op kenteken krijgt weet ik niet.
In Nederland is het, het geld en tijd niet waard. Bent beter af met een enduro.

Als je de zoekfunctie had gebruikt had je al deze dingen trouwens kunnen vinden
 
- zijn KTM motoren minder betrouwbaar?
Ja en nee, KTM heeft de credo Ready To Race. En dat houden ze ook aan. Gebruiken hogere compressie, meer toeren en meer vermogen uit een hetzelfde hoeveelheid CC
Kijk maar naar een XT 660 en de 701 beide +- 650 ish CC echter komt er bij de KTM 70 pk uit en een xt660 iets van 46?
Dat de ktm dan meer onderhoud nodig heeft klinkt wel logisch.
KTM levert ook over het algemeen een veel lichtere motoren dan hun concurrenten, daar aan zitten concessies.

Waar je het nu over hebt is niet eens een enduro, maar een crossmotor.
Enduro en crossmotoren verschillen niet heel veel qua betrouwbaarheid, het zijn allemaal uren motoren.
Ofwel 4 rij uren olie wissel. rond de 40 uur een zuiger wissel. (701 is olie wissel iedere 10k km)
Enduro's zijn wat rustiger, leveren ook iets minder vermogen; olie wissel rond de 10 uur en zuigers rond de 200.
Deze motoren zijn niet gemaakt om lekker mee over de weg te rijden. Hard zadel, nerveus rijgedrag en ook geen cush hub.

Of je in Belgie een crossmotor op kenteken krijgt weet ik niet.
In Nederland is het, het geld en tijd niet waard. Bent beter af met een enduro.

Als je de zoekfunctie had gebruikt had je al deze dingen trouwens kunnen vinden
Beste,

dank voor de uitleg, ik had dit bericht getypt en vervolgens de zoek functie gebruikt. had beter omgekeerd gedaan. Toch bedankt voor de moeite, ben hier ook wat wijzer uit gekomen.

indd geen crossmotor maar echt een supermotard ben ik aan het overwegen. en dan zijn er de husqy 701, ktm 690 (ducati hypermotard, maar deze is te zwaar en duur voor mij)

ondertussen al wat video's en meer info gelezen en gezocht. lijkt me een goede oplossing voor wat ik zoek. redelijk wat beton baan, en hier en daar wat zand,brand,gravel wegen mits aangepaste banden.
nu dus kiezen tussen KTM of husqy, maar blijkbaar is dat ook dezelfde fabrikant, enkel een ander jasje.

ik ga zo wat zoeken ivm meningen over de 701 in terms of onderhoud, kosten, betrouwbaarheid etc...

Dit forum is echt wel top btw voor info over motors en alles errond te vinden.
 
Deze week weer ellende met starten en motor liep niet tegelmatig stationair. Soort van niesje in het luchtfilter. Van alles na gelopen maar niks gevonden. Gokje gedaan op de brandstofpomp aangezien het de laatste keer na het wisselen van het brandstoffilter goed was.

Bij nr1 een pomp besteld, blijkt chinese meuk te zijn dus toch van een gerenommeerd merk gekocht.
Probleem opgelost, motor draait veel rustiger en heeft ook weer meer vermogen. Blijkbaar waren er wat paardjes ontsnapt.
20230930_163017.jpg
 
Weet iemand trouwens een luchtfilter die niet de oren laat klapperen?? Zelfs met oordoppen last van 🤣🤣 Zou een ru51 k&n naast minder geluid (filterbox weg) ook een vermogensupgrade geven met een rottweiler map?? Heb momenteel onderstaand filter
 

Bijlagen

  • 20230929_163114_001.jpg
    20230929_163114_001.jpg
    119,4 KB · Weergaven: 3
Elk open luchtfilter geeft herrie, enkel origineel is stil.

Gewoon even contact opnemen over de db limiet.
 
Laatst bewerkt:
Zit dan in Duitsland met een ploegje. Anders wel een leuk idee! Doen ze dit vaker? Wordt het niet wat een bende op z'n klein circuit?
Ahhh jammer! ik heb geen idee of dit vaker word georganiseerd... maar er zijn nog 97 plekken over volgens de website. dat moet genoeg zijn toch? :P het is een beetje kortdag idd maar kwam er pas gister achter dat dit is. Dit is de ideale plek om ff te meeten. Wil niet de enige smc zijn daar _O-
 
Elk open luchtfilter geeft herrie, enkel origineel is stil.

Gewoon even contact opnemen over de db limiet.
ik had in het verleden een RU51 powerfilter op mijn 701 en hier geen last van. Heb het idee dat het van de originele luchtfilterbak komt. dit is echt niet te doen zo. Weet iemand zo of de RU51 k&n past op de smc 2020?

wat betreft db limiet ga ik morgen bellen. ik kom hier nog op terug! hoop echt dat er wat meer mensen mee gaan
hier opnieuw de link voor de mensen die hem gaan missen:
Vrij rijden - motoracademy.nl
 
Terug
Bovenaan Onderaan