KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Ahhh jammer! ik heb geen idee of dit vaker word georganiseerd... maar er zijn nog 97 plekken over volgens de website. dat moet genoeg zijn toch? :P het is een beetje kortdag idd maar kwam er pas gister achter dat dit is. Dit is de ideale plek om ff te meeten. Wil niet de enige smc zijn daar _O-
Ja lijkt me ook leuk! Ben er vaal met de gsxr geweest. Dit was een mooi moment op de ktm daar eens te proberen.
Maar eens wat in de gaten houden, ik wil een andere keer wel met je mee.
 
Wil nog wel het bandje vervangen voor de circuitdag.... iemand advies voor een goede zachte band??
 

Bijlagen

  • 20231001_173526.jpg
    20231001_173526.jpg
    69,9 KB · Weergaven: 5
heb de conti attack sm besteld inmiddels. ben benieuwd hoe dat op het circuit rijd.
Nu alleen nog een powerfilter (ru1750)

Weet iemand de diameter van de gasklep van een smc uit 2020? is die hetzelfde als van een husqvarna 701 uit 2016?
 
Wat betreft het vrij rijden op vrijdag: er is geen db limiet dus wij zijn ook welkom :)

Hier nog een keer de link. Gaan er nog meer mensen? Er zouden zich al 25 mensen aangemeld hebben voor vrijdag. Zou leuk zijn als er wat meer smc-ers komen 😎💯

Vrij rijden - motoracademy.nl
 
Was leuk! Blij dat Dennis er ook was. Zit toch wel wat verschil tussen de echte supermotards en de wat loggers 690, maar dat mocht de pret niet drukken😃


En het tweede filmpje dat iwan ons even afblokte:t
 
Laatst bewerkt:
Ik ga binnenkort de conti attack er op laten leggen achter als ik een adres heb gevonden. Wil ook het voortandwiel van 16 naar 15 tands veranderen. Kan dit zonder problemen? Iets meer trekkracht en hopelijk ook bochten kunnen pakken in zijn 2 ipv 1 😅
 
Ik ga binnenkort de conti attack er op laten leggen achter als ik een adres heb gevonden. Wil ook het voortandwiel van 16 naar 15 tands veranderen. Kan dit zonder problemen? Iets meer trekkracht en hopelijk ook bochten kunnen pakken in zijn 2 ipv 1 😅
Ik heb vtw 15 ipv 16. Kan prima met de ketting. Achterwiel moet verder naar achter.

Trekkracht neemt toe, versnellingen worden korter en verbruik hoger. Je rijdt namelijk iets hoogtoeriger.
 
Ik heb vtw 15 ipv 16. Kan prima met de ketting. Achterwiel moet verder naar achter.

Trekkracht neemt toe, versnellingen worden korter en verbruik hoger. Je rijdt namelijk iets hoogtoeriger.

Als ik 110 op de snelweg rijd heb ik hem in de 5de versnelling. In de 6de zit hij erg laag in toeren , gaat bij minimaal gas bij geven bokken. Dus denk dat het verbruik omlaag gaat omdat ik straks wel in de hoogste versnelling kan rijden 😁
 
Als ik 110 op de snelweg rijd heb ik hem in de 5de versnelling. In de 6de zit hij erg laag in toeren , gaat bij minimaal gas bij geven bokken. Dus denk dat het verbruik omlaag gaat omdat ik straks wel in de hoogste versnelling kan rijden 😁
In dat geval zou ik mn geld uitgeven aan een goede mapping. Deze moet wel echt slecht zijn dan. Mijne bokt pas bij 90 in zn 6 ofzo.

Ook bij de mapping die ik hiervoor had (heb nu een op maat geschreven ecu van de rollerbank), kon ik met vtw 16 ook gewoon 100 rijden en gasgeven zonder bokken.

Heb je een pasklare mapping van een powercommander? Powercommanders op dit type motor werken sowieso slecht. Lambda blijft de motor in lage toeren arm bijstellen. Ook met de 02 plugs, is het mengsel niet optimaal. Dus je zal met welke mapping dan ook gerotzooi/geen perfect mengsel krijgen bij accelereren vanuit de lage toeren.
 
Laatst bewerkt:
Excuses, het is geen bokken wat bij doet. Maar als ik in lage toeren gas geef maakt luchtfilterbox zo verschrikkelijk veel lawaai dat ik liever een versnelling lager rijd en dus wat hoger in toeren waar het aanzuiggeluid minder is. Er zit nu een dna filter in zonder filterdeksel. Ik zit te denken aan een ru1750 filter om zo de luchtfilterbox(lawaaibox) te verwijderen. Probleem is dat je geen standaard mappen hebt voor deze setup (rottweiler map staat ook niet op de pcv site) heeft iemand deze toevallig liggen? Heb een foto toegevoegd van de testbankuitdraai waar bij ook afgesteld is. Onderin doet de motor het erg goed. Echter bovenin is ie wat tam. 65 pk is 1 pk meer dan origineel. Ok , de powerband is breder en het vermogen onderin is aanzienlijk meer maar ik had kwa topvermogen toch wat meer verwacht (70+pk)
 

Bijlagen

  • 20231008_234015.jpg
    20231008_234015.jpg
    208,3 KB · Weergaven: 1
Nou mijn ktm gaat weer in de verkoop

Ben klaar met motor rijden bleef er geen plezier meer in

Dus als iemand interesse heeft mag die contact opnemen

Ktm 690 smc-r 2017
5222 gelopen
Nog 9 maanden garantie
Ktm mobiliteit service er op
Nieuwe banden
Nog nieuwe in de verpakking tekmo carbon onderdelen
 
Laatst bewerkt:
Nou mijn ktm gaat weer in de verkoop

Ben klaar met motor rijden bleef er geen plezier meer in

Dus als iemand interesse heeft mag die contact opnemen

Ktm 690 smc-r 2017
5222 gelopen
Nog 9 maanden garantie
Ktm mobiliteit service er op
Nieuwe banden
Nog nieuwe in de verpakking tekmo carbon onderdelen
Dat is jammer om te horen.

Heb wel een beetje het zelfde maar probeer toch steeds de lol uit de 701 te halen, ondanks dat het dan niet helemaal op de legale manier is, maar ach het leven is al zo serieus een beetje FUN is dan wel belangrijk.

Paar keer zonder motor gezeten, alleen een motor voor woon-werkverkeer maar miste het dan stiekem toch een beetje vandaar toch een speelfiets en proberen er leuk mee te crossen
 
Dat is jammer om te horen.

Heb wel een beetje het zelfde maar probeer toch steeds de lol uit de 701 te halen, ondanks dat het dan niet helemaal op de legale manier is, maar ach het leven is al zo serieus een beetje FUN is dan wel belangrijk.

Paar keer zonder motor gezeten, alleen een motor voor woon-werkverkeer maar miste het dan stiekem toch een beetje vandaar toch een speelfiets en proberen er leuk mee te crossen
Ja dat probeerde ik ook maar nee de beleving is voor mij gewoon weg
 
Dat is misschien ook de reden dat mensen om de zoveel tijd van motor wisselen.
Denk dat rijden met gelijkgestemden het ook leuk(er) houdt.

Grappig genoeg haal ik de laatste tijd ook fun uit mn "saaie" woonwerk motorscooter. Maar dan op een praktische manier.
 
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een ander zadel voor mij KTM 690 enduro R uit 2010. De kunststof bevestiging aan de voorkant van het zadel is afgebroken en dat rijdt niet bepaald prettig. Misschien iemand hier die zijn zadel een upgrade heeft gegeven en de originele te koop heeft? Zover ik weet zijn de zadels tussen de SMC en Enduro gewoon uitwisselbaar, of niet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan