KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Deze blokken lusten over het algemeen ook best wel een slokje olie. Daar komt je grootste vervuiling vandaan gok ik. Mooi dat het weer is gefixed.
 
Deze blokken lusten over het algemeen ook best wel een slokje olie. Daar komt je grootste vervuiling vandaan gok ik. Mooi dat het weer is gefixed.
Hij gebruikt wel iets, maar minimaal. Ik ververs om de 3000/4000 km, hoef nooit tussen de beurten bij te vullen.
 
Ja dat klopt wel, en af en toe kwam ik ook echt wel vermogen tekort. Maarja ik heb sinds kort een superduke erbij gekocht dus daar heb ik voorlopig geen last meer van 🤣
Dat is echt een baas combi, beste van beide werelden. Maatje van mij rijd ook op een 1290, wat een machine. Voor mij teveel, ik wil de gashendel wel tegen de eindaanslag kunnen draaien. Anders neem ik voor mijn idee dood vermogen mee. En m'n ballen zijn te klein om dat ding volgas te rijden.
In mijn ideale wereld verkoop ik de motor van me vrouw, en dan daar een 890 voor in de plaats. Maar dat krijg ik er helaas niet door, en vind de 890 eigenlijk te duur nog.
 
Een maat van mij heeft ook de 1290 Duke gehad. Uiteindelijk verkocht omdat die nooit het volledige vermogen benutten kon. Ding trok zo ontzettend hard in welke versnelling dan ook. En hij moest altijd tanken als we gingen rijden, echt altijd ;). Ding reed 1 op 13 ofzo. Werd die op een gegeven moment ook gek van. En die achterbanden gaan ook hard. Volgens mij nooit meer dan 2000 km met een band gedaan. Wel echt een mooie machine, maar voor de meesten (waaronder ik) too much.
 
Groot succes bij KTM-Versand, zie onderstaande bericht:

I hope this message finds you well. We've recently become aware of a potential issue with the CYLINDER HEAD GASKET 07 (Item No: [Item Number]) that was sent to you. While the packaging label is correct, there is a concern that the actual gasket inside might be incorrect (article number 76030036000). The critical channel for the cooling liquid appears to be missing from this version.

Using the incorrect gasket in your engine could potentially lead to severe engine failure. We strongly advise checking the gasket before installation to ensure it matches the correct specifications.

Please compare the received gasket with the image on the left. The correct gasket should have the holes, as shown. If there are no holes, you may have the wrong one.

If you find that the gasket is indeed incorrect, kindly return it to us. Once we receive the wrong gasket, we will promptly dispatch the correct one to you.

We apologize for any inconvenience this may have caused and appreciate your prompt attention to this matter. If you have any questions or concerns, please don't hesitate to reach out.

Thank you for your understanding and cooperation.


kind regards,
Your KTM-Versand.de team
KTM-Versand / KTM_Rau
1707228785415.png
 
Groot succes bij KTM-Versand, zie onderstaande bericht:

I hope this message finds you well. We've recently become aware of a potential issue with the CYLINDER HEAD GASKET 07 (Item No: [Item Number]) that was sent to you. While the packaging label is correct, there is a concern that the actual gasket inside might be incorrect (article number 76030036000). The critical channel for the cooling liquid appears to be missing from this version.

Using the incorrect gasket in your engine could potentially lead to severe engine failure. We strongly advise checking the gasket before installation to ensure it matches the correct specifications.

Please compare the received gasket with the image on the left. The correct gasket should have the holes, as shown. If there are no holes, you may have the wrong one.

If you find that the gasket is indeed incorrect, kindly return it to us. Once we receive the wrong gasket, we will promptly dispatch the correct one to you.


We apologize for any inconvenience this may have caused and appreciate your prompt attention to this matter. If you have any questions or concerns, please don't hesitate to reach out.

Thank you for your understanding and cooperation.


kind regards,
Your KTM-Versand.de team
KTM-Versand / KTM_Rau
Bekijk bijlage 1971108
I have received an update from KTM regarding your cylinder head gaskets. They conducted a trace and concluded that the cylinder head gaskets shipped before November 20th are not affected by the mix-up. You can safely ride your motorcycle without any concerns.

We sincerely apologize for the inconvenience and are pleased that the matter has been swiftly resolved. If you have any further questions, feel free to reach out.

1707912302446.png
 
I have received an update from KTM regarding your cylinder head gaskets. They conducted a trace and concluded that the cylinder head gaskets shipped before November 20th are not affected by the mix-up. You can safely ride your motorcycle without any concerns.

We sincerely apologize for the inconvenience and are pleased that the matter has been swiftly resolved. If you have any further questions, feel free to reach out.

Bekijk bijlage 1973826
Als je die had gebruikt was je motor allang in de soep gelopen toch?
 
Als je die had gebruikt was je motor allang in de soep gelopen toch?
Ja dat heb ik me ook afgevraagd. Maar na de koprevisie waren de temperaturen (buiten) rond de 0 graden toen ik reed.

Ik ben wel benieuwd of hij stuk zou lopen, hij zou nog wel iets van koeling hebben.
 
Nope:
Prijs Nederland€ 14,690 en € 15.990 voor de RVE

Dat is mij teveel, daarnaast is het een hoogtoerige machine. Weet niet of dat echt in de smaak valt. Het is misschien wel een proefrit waard.
De huidige 690 en 701 zijn ook erg hoogtoerig.
Ik vind hem voornamelijk erg hoog, vergeleken met de 690 en 701
 
Ik kwam deze club gisteren nog tegen, vanuit Polen in Marokko de woestijn in, eindje rijden. Wel allemaal lekker van die torens er op.
 

Bijlagen

  • 2F64D9FC-0642-479C-9B54-24965969CB2C.jpeg
    2F64D9FC-0642-479C-9B54-24965969CB2C.jpeg
    496,6 KB · Weergaven: 0
  • 62D56DDE-14A1-4014-BC10-04EB323AD3C4.jpeg
    62D56DDE-14A1-4014-BC10-04EB323AD3C4.jpeg
    331,3 KB · Weergaven: 0
  • D2D0B90F-770D-4109-815E-F811A94D7BCB.jpeg
    D2D0B90F-770D-4109-815E-F811A94D7BCB.jpeg
    443,3 KB · Weergaven: 0
  • 57D45288-5DEA-4356-94EF-9E7AA9281571.jpeg
    57D45288-5DEA-4356-94EF-9E7AA9281571.jpeg
    197,8 KB · Weergaven: 0
Naar lange tijd niks geplaats te hebben

Ben ik eigelijk benieuwd of er iemand hier interesse zou hebben in mijn ktm 690 smc-r uit 2017 met 5300km op de klok

Banden zo goed als nieuw ( 3 a 400km oud)

Compleet akra systeem er op
Zit nog tot juni of juli garantie op de motor

Bij interesse hoor ik het graag dan kan ik wat fototjes door sturen
 

Bijlagen

  • IMG-20230718-WA0016.jpeg
    IMG-20230718-WA0016.jpeg
    494,6 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,
Ik merkte vorig jaar dat mijn 22’er last had van een slippende koppeling bij gas geven als de olietemperatuur boven de 90 graden kwam. (gemeten op mijn Cumpan)
Vervolgens heb ik de versterkte koppelingsveren van EBC gemonteerd van de winter.
Nu merkte ik dat de koppeling nog steeds boven de 90 graden slipt, maar nu alleen bij flink gas geven.
Uiteindelijk kwam ik er ook achter dat de gemonteerde koppelingshendel de laatste 2mm werd tegengehouden, dus dit heb ik aangepast zodat deze volledig vrij komt.

Bovenstaand heb ik met de voorgeschreven olie vanuit de dealer als met de 15w60 300v genoemd door Pirate racing.

Het remvloeistof nivo in het reservoir is niet te hoog.

Kan het zijn dat ik de koppelingsplaten toch iets verbrand heb de laatste 4000km door die 2mm verschil? Of moet ik het ergens anders in zoeken?

Ik lees dat men ook wel een ringetje op de koppelingsveren monteerd voor iets extra druk.

Iemand iets soortgelijks gehad, voordat ik de koppeling uit elkaar ga halen en platen ga bestellen? Ik weet wel dat meten weten is…maar wil dingen ook uitsluiten.

Alvast dank.

Ps er staat pas 6300 op de teller.
 
Terug
Bovenaan Onderaan