Ja opzich wel eens, licht is ook altijd goed! Alleen moet ook wel een beetje smoelen als ik er op zit;-)
T.o.v van m’n 690smcr zit je best wat meer voorover. Duke 690 zou ik niet weten.
Clipons gaat vrijwel zeker niet passen. Dan zit je met de tank in de weg. Die is vrij hoog namelijk.
Benen moeten inderdaad wel in de uitsparingen in de tank passen etc en de knieën on de een te scherpe hoek zit ook niet lekker. Ik kan me voorstellen dan 1.94 een uitdaging wordt op een kleine motor.
Met mijn 1.86 pas ik eigenlijk overal wel op, al houd ik niet van grote lompe zware (lees: Duke 1290 adventure) motoren.
Jammer dat clipons niet gaan passen, maar daar ging ik eigenlijk al een beetje vanuit. Ze passen ook niet op niet de 690. Er zitten allerlei kapjes in de weg die op zich wel weg zouden kunnen , maar daarachter zitten essentielele delen zoals een koelvloeistoftankje. Alles is te veranderen, maar of het er nog uitziet dan. Hoogstens een iets platter, rechter stuur monteren, maar met een paar cm verlaging is de rek er wel uit. Op de 690 gaat dat niet genoeg opleveren en de 690 vind ik te rechtop zitten. Mede hierdoor ga ik 'm niet kopen.
Ik hoop dat de 790 standaard al een stukje lager zit dan de 690. Als er dan nog een paar cm af kunnen door gebruikmaking van de een stuur met minder rise zou het mogelijk kunnen.
Alle moderne naked bikes hebben een hoog model tank waarbij je eigenlijk geen mogelijkheid meer hebt clipons te monteren. Jammer.
Maart/April duurt wel lang nog, maar goed. Ik ga zowiezo zitten en een flink lange proefrit afspreken. Als ik pijn in mijn rug krijg en de handen niet lager kunnen is de 790 helaas niet de volgende in mijn rijtje, hoe mooi ie er verder ook uitziet, en hoe lekker ie technisch zal rijden ...
Nog 3 maanden geduld en dan weet ik het.
Eerlijk gezegd hoop ik niet dat het deze keer niet alleen bij voorpret en dagdromen blijft.
ps. Komt er niet ergens een KTM news show, zoals Kawasaki eind vorig jaar haar nieuwe modellen presenteerde?
In April zit het jaar er al voor een kwart op.