En hij is duurder dan de originele 990Duke. Als die kutwerknemers van KTM nu eens een beetje tevreden zouden zijn met minder salaris dan werden de nieuwe motorfietsen niet steeds duurderZie geen enkele verbetering tov 890R, en hij zou nog meer kosten ook
En wat komt er voor terug?Vandaag afscheid genomen van mijn Duke 790. 3 jaar, 24.000 km. Leuke motor, veel plezier op beleefd.
De lekkages en ander gezeik ga ik echter niet missen.
Daar ga ik de komende maanden over nadenken! Wel weer een naked. De street triple is op dit moment de grootste kanshebber.En wat komt er voor terug?
Dan hoop ik niet dat al te lang bent en/of heel lenig. Het is een fijne fiets die Striple maar vond hem voor langere ritten te krap.Daar ga ik de komende maanden over nadenken! Wel weer een naked. De street triple is op dit moment de grootste kanshebber.
We hebben hier 1 geval, lees maar wat bladzijden terug.Ik vroeg me af, zijn hier 790 / 890 gebruikers waarvan de nokkenassen zijn ingelopen? Heb behoorlijk wat horror verhalen en plaatjes zien langs komen. Maar hoe groot is de kans hierop?
Mja, gisteren in de auto bij mijn vriendin reed het zoveelste oliebootje voor ons.Sinds ik jaren geleden gestopt ben allerlij merk/type fora te volgen, rij ik een stuk zorgenlozer
Ik vroeg me af, zijn hier 790 / 890 gebruikers waarvan de nokkenassen zijn ingelopen? Heb behoorlijk wat horror verhalen en plaatjes zien langs komen. Maar hoe groot is de kans hierop?
Dat is echt klote. Ik vind vooral de aanpak van ktm slecht, er komt niet een goede oplossing. Zo hebben ze ook jaren lang slechte slave koppelings cilinders toegepast. Nooit geen terug roep acties op geweest ( volgens mij).2019 790 hier, bij mij had ie zich helemaal opgeblazen.
Ik heb hem toevallig net een weekje geleden teruggekregen. Het hele traject heeft in totaal circa 4 maanden geduurd. Van stilstaan in Luxemburg tot hem weer kunnen ophalen bij de dealer. In verband met bureaucratie van garantiefonds, vakantie's, levertijden, etc.. heeft het heel erg lang geduurd.
De oorzaak is waarschijnlijk een verstopte oliesproeier geweest bij de ingaande nokkenas, zie foto.
Sinds 2020 zit er een extra oliezeefje in de kop die het vuil tegen zou moeten houden. Maar ja, uiteindelijk zorgt dat ook weer dat de oliedruk afneemt; welke al laag is t.o.v. andere motorblokken.
Zover ik weet is de oorzaak van het probleem ook niet aangepakt, bij de volgende beurt ga ik dus vragen om de kleppendeksel er opnieuw af te halen en de nokken te inspecteren. Zeker omdat ik nog garantie heb.Ik heb zelf veel geluk gehad, bij mij blokkeerde het achterwiel terwijl ik net een bocht uitkwam. Het wiel blokkeerde voor zo'n 20-30cm en wat leek 2 meter later nog keertje. Als dit 3 seconden eerder was gebeurd was ik er niet zonder kleerscheuren vanaf gekomen.