ktm 790 duke

Die Chinees ziet er niet slecht uit, maar een 890 is het niet. Budgettechnisch wel een heel ander verhaal inderdaad.
 
full akra systeepje nog te koop. Moest er iemand geinteresseerd zijn hoor ik het graag.

Ook het standaard hoogte powerparts zadel nog liggen.
 

Bijlagen

  • 88685D61-DC33-412D-9A64-BAE98E0D8789.jpeg
    88685D61-DC33-412D-9A64-BAE98E0D8789.jpeg
    423,9 KB · Weergaven: 43
Eerste rondje op de 790 zit erop, kom ik terug bij de motor ligt er wat olie onder...
Na verdere inspectie komt het van het voorste tandwiel af, dus ff snel gegoogled en het blijkt dat dit een probleem is wat vrij vaak voorkomt bij de 790 (en ook bij de 890)
Beetje jammer.. dacht dat het na het koelvloeistoflek wel beetje klaar was maar blijkbaar niet :D
Volgende week ff naar de dealer om het te laten fixen.
 
Is inderdaad triest dat KTM na al die jaren niet in staat schijnt te zijn om goede pakkingen te installeren.
Zelfde bij het aandraaien van slangenklemmetjes op koelwater slangen, de lampenlul die daarvoor verantwoordelijk is hadden ze 3 jaar geleden al moeten ontslaan:')
 
Motor weer terug, was inderdaad de 0-ring bij de vooras die zorgde voor de olielekkage.
Kreeg gelijk een telefoontje dat m'n achterband (de standaard geleverde metzler) op was (5.5k km mee gedaan)
Ligt nu een Pirelli corsa 3 op, even kijken hoe die band voelt.
 
Motor weer terug, was inderdaad de 0-ring bij de vooras die zorgde voor de olielekkage.
Kreeg gelijk een telefoontje dat m'n achterband (de standaard geleverde metzler) op was (5.5k km mee gedaan)
Ligt nu een Pirelli corsa 3 op, even kijken hoe die band voelt.
Ik neem aan dat je de Rosso 4 bedoelt want de corsa 3 bestaat niet ;)
Specifiek voor de 3 gegaan boven de 4 of vooral naar prijs gekeken?
 
Ik neem aan dat je de Rosso 4 bedoelt want de corsa 3 bestaat niet ;)
Specifiek voor de 3 gegaan boven de 4 of vooral naar prijs gekeken?
Eigenlijk nergens naar gekeken om eerlijk te zijn, het was vooral wat ze op voorraad hadden omdat dit niet geplanned was :D
 
Verstaanbaar ^^
Hebben ook al mensen in onze groep gehad die midden motorreis een nieuwe band nodig hadden, dan is het ook kiezen uit wat er is ^^
 
Hoi :W

Ik las een post over banden 😋 Toevallig heb ik vorige week donderdag een setje Sport Smart MK3 laten monteren. Daarna middagje naar de Eifel en Ardenen geweest. Maar met een plaatselijke temperatuur van 8 graden nog niet echt durven testen. Vooralsnog geven ze mij het goede gevoel. Maar he, niets is zo persoonlijk als een bandenkeuze.
 
Hoi 👋🏻
Heb ktm Powerparts gas- en koppelinghendel gekocht, maar installatie valt nog niet mee omdat je een deel van de originele hendels moet overzetten, en alles zit goed vast. Krijg met huis tuin en keuken gereedschap de montage dus niet klaar. Iemand een tip in omgeving Eindhoven waar ik dit even kan laten doen?
Gr
 
Hoi 👋🏻
Heb ktm Powerparts gas- en koppelinghendel gekocht, maar installatie valt nog niet mee omdat je een deel van de originele hendels moet overzetten, en alles zit goed vast. Krijg met huis tuin en keuken gereedschap de montage dus niet klaar. Iemand een tip in omgeving Eindhoven waar ik dit even kan laten doen?
Gr
Van Gerwen in BergEijk is volgens mij een KTM dealer die dat wel kan fixen.
 
Hallo.
Tijdens m'n eerste rit dit jaar brandde m'n storingslampje, dat oranje pomp-achtige symbooltje.
De motor reed gewoon goed zoals het moet en het lampje ging uiteindelijk ook weer uit.
Wel merkte ik dat m'n benzineverbruik ineens veel hoger was.
Ik denk nu aan vuile injectoren, na de winterstop en die inferieure benzine van nu met ethanol er in.
Heeft iemand ervaring met injector- cq motorreiniger?
Als je op internet gaat zoeken lees je veel verhalen over dat het onzin is of dat het zelfs motorschade kan veroorzaken,
en je in plaats van zo'n middel net zo goed bv VPower oid kan tanken.
Ik hoor graag hoe er hier over gedacht wordt.
 
Hallo.
Tijdens m'n eerste rit dit jaar brandde m'n storingslampje, dat oranje pomp-achtige symbooltje.
De motor reed gewoon goed zoals het moet en het lampje ging uiteindelijk ook weer uit.
Wel merkte ik dat m'n benzineverbruik ineens veel hoger was.
Ik denk nu aan vuile injectoren, na de winterstop en die inferieure benzine van nu met ethanol er in.
Heeft iemand ervaring met injector- cq motorreiniger?
Als je op internet gaat zoeken lees je veel verhalen over dat het onzin is of dat het zelfs motorschade kan veroorzaken,
en je in plaats van zo'n middel net zo goed bv VPower oid kan tanken.
Ik hoor graag hoe er hier over gedacht wordt.
Hoe merkte je dat benzine verbruik hoger was, vaker tanken, of gaf je dash een hoger verbruik aan?
Bij het laatste, is je accu nog goed?
 
ja, minder km's op een tank en ook gaf de display meer liters per 100 km aan.
Accu is OK.
Weet niet hoe de relatie met je KTM dealer is, maar ik zou effe langsgaan, kan ie je Duke aan de computer hangen en veel beter opsporen wat er aan de hand is dan dat we via een forum kunnen verzinnen. Is een klusje van niks voor de dealer.
 
of het aan E10 ligt weet je nooit zeker. Erop rijden als de boel regelmatig in beweging is en ververst wordt door wekelijks tanken zal in een moderne E10-geschikte motor niet zomaar problemen moeten opleveren, maar de motor ermee stallen is absoluut niet goed. Check ‘E5/E10 topic’. In het kort: ethanol tast veel materialen aan, en trekt water aan en dat zakt op een gegeven moment uit. Stalen tank kan daar niet tegen, de rest van de 790 in principe wel, maar ik zeg ‘in principe.’ Beter gewoon ethanolvrije benzine tanken. Vpower, ultimate, excellium E5 van de gangbare merken. En zeker voor de winterstop. En vol wegzetten.
 
Ik denk er nog even langer over na. Een mogelijk oorzaak kan een verstopping van het brandsysteem zijn.
brandstoffilter, zeefje voor brandstofpomp of evt van de injectoren. Dat laatste lijkt mij minder waarschijnlijk want zeefje en filter moeten voorkomen dat vuil in je injectoren komt door zelf te vervuilen, met kans op dichtslibben in extreme gevallen. Sleutel te zelf? Het filter zit waarschijnlijk met de clipje tegen de onderkant van de tank. Kijk eens met een zaklampje in de tank? Zie je roest of bruine prut op de bodem? Zeker omdat je in het begin van je rit geen problemen had en later wel zou het kunnen zijn dat 'zooi' uit de tank langzaamaan het filter/zeefje heeft verstopt waardoor je vanaf een bepaalde graad van vervuiling niet genoeg brandstofdruk meer hebt opgebouwt en het storingsledje is gaan branden. Wat ook kan is een verstopte tankontluchting, waardoor je langzaam onderdruk in de tank opbouwt en er dus ook minder benzine uit de tank gaat. Meer een dingetje van voor jet injectietijdperk, maar nog steeds iets dat voor zoiets kan zorgen.
Voor de ontluchting geldt: als je begint te rijden heb je geen onderdrukt, maar gaandeweg wordt die groter. Een motor met carbs gaat langzaam steeds slechter lopen en slaat dan gewoon af. Bij een moderne motor is het goed denkbaar dat het motormanagementsysteem dit gaat compenseren met hoog brandstofverbruik tot gevolg. Een verstopte tankontluchting is heel eenvoudig te controleren door met de tankdop open te gaan rijden. Als er dan niets aan de hand is, maar na een paar km met een gesloten tankdop wel weet je hoe laat het is. In dat geval even kijken of het doorvoertje door de tank nog gangbaar is en de slangen ook. Een verstopping in het kanaaltje dat door de dop loopt kan ook, maar eerst maar eens testen of het daar uberhaupt aan ligt. En evt gewoon de oude benzine eruit halen en kijken hoe is het op verse 'watervrije' doet. ;)
Als het ook met open tankdop vanaf het begin als niet meer goed gaat is het de ontluchting niet en is het zeker als de tank niet schoon is waarschijnlijk verstopping van een zeefje/filtertje. Voor je die gaat vervangen wel eerst de tank geen reinigen, anders zitten ze weer zo dicht.
Succes ermee!
 
Laatst bewerkt:
dankjewel manne voor het meedenken, een uitvoerig antwoord en de tips!
ik zal controleren wat roger_SV voorstelt en eventueel langs Mulders Motoren rijden voor een computer check.
ben zowiezo wel benieuwd hoe de sfeer daar is na de doorstart.
helaas is Marcel, een hele beste monteur, daar weg, maar wie weet.......
 
RoPet,

Sfeer bij Mulder is goed volgens mij, eind vorig jaar Duke 890 R gekocht en die is geleverd in Januari.
Steeds redelijk druk in de zaak / werkplaats, veel KTM in showroom echter maar weinig kleding.
1000 km beurtje vlot geregeld en nadien uitleg wat er gedaan is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan