ktm 790 duke

Maatje van me heeft onlangs een KTM 790 uit 2020 gekocht. Alleen de standaarddemper wil hij vervangen voor wat anders. MIVV, Arrow en Akrapovic vind hij optisch er te groot uitzien en vallen dus af. Iemand tips hier voor een andere demper? Zelf had hij deze op het oog. Ik ken zelf HP Corse niet maar misschien heeft een van jullie hier ervaringen ermee?
 

Bijlagen

  • IMG-20230506-WA0008.jpg
    IMG-20230506-WA0008.jpg
    89,8 KB · Weergaven: 15
Maatje van me heeft onlangs een KTM 790 uit 2020 gekocht. Alleen de standaarddemper wil hij vervangen voor wat anders. MIVV, Arrow en Akrapovic vind hij optisch er te groot uitzien en vallen dus af. Iemand tips hier voor een andere demper? Zelf had hij deze op het oog. Ik ken zelf HP Corse niet maar misschien heeft een van jullie hier ervaringen ermee?
al eens naar een Wings uitlaat gekeken? Mooie compacte demper van hoge kwaliteit.
 
Maatje van me heeft onlangs een KTM 790 uit 2020 gekocht. Alleen de standaarddemper wil hij vervangen voor wat anders. MIVV, Arrow en Akrapovic vind hij optisch er te groot uitzien en vallen dus af. Iemand tips hier voor een andere demper? Zelf had hij deze op het oog. Ik ken zelf HP Corse niet maar misschien heeft een van jullie hier ervaringen ermee?
vanaf 4.50 , dus als je minder vermogen wil is het een goeie pijp
 
Hebben niet veel vervangingspijpen uiteindelijk minder pk's dan de standaarddempers?
De kleine wel daarom is de akra nogal flink , ik vind pirate racing een briljant kanaal , zou willen dat er zoiets voor Ducati was , denk trouwens dat de uitkomst ongeveer het zelfde is
En als ik weer zo’n cola blikje als uitlaat zie weet ik genoeg
Laatst zag ik dyno run dat was helemaal belachelijk, bij de basis run stond de man naast de motor , en toen hij hem getuned had zat hij er opeens op , denk dat dat nogal wat uit maakt met de wielslip
 
Was toe aan een nieuwe ketting en tandwielen. Gelijk het tandwiel veranderd naar een 15T voor. Eerste 2 ritjes zitten erop, maar dat merk je wel in positieve zin. :t

Is nu wat minder bokkerig op de kruissnelheden, geeft een wat minder aan/uit gevoel op het gasrespons. Daarbij ook nog iets pittiger met wegtrekken.

Volgende week met Hemelvaart maar eens wat beter testen rondom Winterberg. *O*

Even een mooi plaatje er bij 📸
 

Bijlagen

  • IMG_7440.jpeg
    IMG_7440.jpeg
    574,3 KB · Weergaven: 38
Was toe aan een nieuwe ketting en tandwielen. Gelijk het tandwiel veranderd naar een 15T voor. Eerste 2 ritjes zitten erop, maar dat merk je wel in positieve zin. :t
Ik hheb 'm juist terug op 16 gezet, komende van 15. Moet wel nog eens deftig mee gaan rijden want het regenritje terug naar huis was niet echt representabel.
 
Ik hheb 'm juist terug op 16 gezet, komende van 15. Moet wel nog eens deftig mee gaan rijden want het regenritje terug naar huis was niet echt representabel.

Oh haha, met reden?
Tot nu toe bevalt mij dit super. Hij gaat alleen wel nog sneller op het achterwiel nu. 😅
 
Oh haha, met reden?
Tot nu toe bevalt mij dit super. Hij gaat alleen wel nog sneller op het achterwiel nu. 😅
Vooral om te kijken wat me nu beter ligt.
Ga er eigenlijk altijd van uit de de engineers goed genoeg weten wat ze doen om die uit de fabriek te laten rollen hoe die moet :P
 
Die gearing waarmee ze uit de fabriek komen is soms ook een compromis om aan geluidseisen te voldoen. Dus is zeker niet altijd optimaal.
 
Recent heb ik de grote beurt laten doen, de kleppen hoefde niet gesteld te worden. En ook weer direct de garantie verlegend.
Wat ik nu merk is dat het langer duurt voordat de motor op bedrijfstemperatuur is daarnaast lijkt het ook dat wanneer hij warm is, de ventilator veel sneller aanspringt.
Om op 4 streepjes terecht te komen ben ik iets langer dan een kwartier verder waarvan ik de laatste 10 minuten 80 rijd. Het 4de balkje duurt het langst om te krijgen. Zit ongeveer op 3400 rpm.
Ik zie dat er bij de grote beurt 10w50 in is gegooid terwijl er de beurt ervoor, toen het opwarmen naar mijn weten niet zo lang duurde, 10w60 in zat.

Deelt iemand anders deze ervaring ook? Ik kan namelijk niets vinden in dit topic over het opwarmen.
 
Laatst bewerkt:
Wellicht door een software update?
Als er een software update is voor je Duke dan wordt die tijdens een beurt geïnstalleerd. Dat lijkt me eerder een reden van de iets andere temperatuur regeling dan de iets dunnere olie die ze erin gegooid hebben nu.
 
Met Hemelvaart even lekker 4 dagen wezen sturen in Sauerland, rondom Winterberg.
Blijft een verrassend mooie omgeving op zo’n korte afstand vanaf huis. 😍

FullSizeRender.jpeg


Snapseed.jpeg


Normaal rijden we er op de motor heen, maar we hebben nu na meerdere jaren huren van motortrailers bij Bouwman besloten er zelf maar eentje te kopen. Deze hebben we afgelopen woensdag opgehaald en donderdag dus gelijk maar even goed getest! *O*

Nu aftellen tot de zomervakantie, dan gaan we 2,5 week naar Karinthië en Tirol! :]

IMG_2192.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Met Hemelvaart even lekker 4 dagen wezen sturen in Sauerland, rondom Winterberg.
Blijft een verrassend mooie omgeving op zo’n korte afstand vanaf huis. 😍

Bekijk bijlage 1883093

Bekijk bijlage 1883092

Normaal rijden we er op de motor heen, maar we hebben nu na meerdere jaren huren van motortrailers bij Bouwman besloten er zelf maar eentje te kopen. Deze hebben we afgelopen woensdag opgehaald en donderdag dus gelijk maar even goed getest! *O*

Nu aftellen tot de zomervakantie, dan gaan we 2,5 week naar Karinthië en Tirol! :]

Bekijk bijlage 1883096
Mooie kar hoor! Ziet er stabiel uit. Wij gaan over 2 weken de kant van Winterberg op, naar wat ik kan opmaken van je foto's ziet er goed uit daar. Zin in.

Wij hebben een aantal jaren ook gekozen voor een kar. Echter dat is een gereincarneerde vouwwagen.
Veel pleizer mee gehad. Al is het maar dat je dan én uitgeruster aankomt op bestemming en het scheelt ook de nodige snelweg km's voor 2 motoren.
 
Oh haha, met reden?
Tot nu toe bevalt mij dit super. Hij gaat alleen wel nog sneller op het achterwiel nu. 😅
Na 4.5k km naar Spanje en terug vind ik standaard vooraan echt veel fijner.
Je hebt dat klein beetje acceleratie echt niet nodig en voor bochtjes aan een te rijden is het leuker om niet tussen elke bocht te moeten schakelen.
 
Na 4.5k km naar Spanje en terug vind ik standaard vooraan echt veel fijner.
Je hebt dat klein beetje acceleratie echt niet nodig en voor bochtjes aan een te rijden is het leuker om niet tussen elke bocht te moeten schakelen.

Ik vond met de oude opstelling dat in de lage toeren het gas erg “aan / uit” is op lage snelheden. Met kruissnelheden zat je vaak erg tussen 2 versnellingen in. Ik weet dat het bokkerige karakter bij de 2 cilinder hoort. Maar deze aanpassing naar 15T voor maakt dat hij mijn inziens wat rustiger is onderin. 😄
 
Ik vond met de oude opstelling dat in de lage toeren het gas erg “aan / uit” is op lage snelheden. Met kruissnelheden zat je vaak erg tussen 2 versnellingen in. Ik weet dat het bokkerige karakter bij de 2 cilinder hoort. Maar deze aanpassing naar 15T voor maakt dat hij mijn inziens wat rustiger is onderin. 😄
Is niet alleen omdat het een twin is, de eerste 790's hebben een licht vliegwiel. De 890's en de nieuwe 790 hebben een zwaardere krukas en zijn daarom ook wat minder bokkig.
 
Hoi allemaal,

voor de Duke 890 R rijders; met welke set-up van de vering rijden jullie? Denk dat ie bij mij op standaard staat. Ik ga er morgenavond eens naar kijken en als ik dan toch bezig ben, vraag ik me af of het bij het gebruik op de openbare weg loont om de instellingen op ''sport'' te zetten.

Snap dat dit net zo'n persoonlijke vraag is als bandenkeuze 😋
 
Terug
Bovenaan Onderaan