ktm 790 duke

Ik heb een instelling tussen standaard en sportief in gekozen.

Thanks, dat lijkt mij een goede.

Welke instelling heb je gekozen bij de compressiedemping van de voorvork? 10 clicks?

En dit klinkt raar, lees ik nou dat je compressiedemping in de linkervork instelt en rebounddemping in de rechtervork? :o

voryrp5w.png
 
Ik weet het aantal clicks zo niet uit m’n hoofd, bovendien is een instelling persoonlijk.
Even experimenteren dus, of een ritje maken naar een expert.
Enige wat ik verder kan zeggen is: ga zitten, voeten aan de grond, voorrem in en veer in door even uit het zadel te komen en ‘zwaar’ weer gaan zitten. Je motor moet dan voor en achter hetzelfde in- en uitveren: verticaal in en uit dus.
Suc6
 
Zijn er mensen die een 790/890 (non-R) stuur hebben vervangen voor een andere en deze wellicht willen verkopen?
 
Ik weet het aantal clicks zo niet uit m’n hoofd, bovendien is een instelling persoonlijk.
Even experimenteren dus, of een ritje maken naar een expert.
Enige wat ik verder kan zeggen is: ga zitten, voeten aan de grond, voorrem in en veer in door even uit het zadel te komen en ‘zwaar’ weer gaan zitten. Je motor moet dan voor en achter hetzelfde in- en uitveren: verticaal in en uit dus.
Suc6
Zit wat in. Thanks, ben er aardig uitgekomen. Heb eerst de huidige instellingen genoteerd en ben toen aan de gang gegaan met een set-up tussen standaard en sport in. Bleek overigens wel dat de huidige instelling niet conform het boekje was. Stond op comfort plus. Motor stuurt iets anders in maar ja duikt nu ook iets minder bij het aanremmen van de bocht.
 
Thanks, die ontwikkeling had ik ff gemist.. Bij mijn andere motor, wordt compressie en rebound op beide vorkpoten ingesteld. Heb de veringboer maar ff gebeld, die vertelde hetzelfde verhaal en gaven wat adviezen. Thanks HK suspension *O*
Ik hou me er ook niet zo mee bezig...Bij de 2014 1290SDR zag ik het voor het eerst, het bleek toen al eerder bij KTM crossmotoren te worden gebruikt. Geen idee of het bij crossmotoren nog zo is.
Bij mijn SMT is het ook nog op beide poten en daar kan je de ook veervoorspanning aanpassen, maar al die dingen kosten geld, dus hoe minder wieltjes/schroefjes/shims hoe goedkoper er geproduceerd kan worden. En eerlijk gezegd, ik stel de zaak 1 keer in en raak de het daarna niet meer aan.

Bij de 890R heb je voor van die mooi rubberen bandjes, dat maakt het instellen makkelijk (maar met een tie wrap werkt het ook)
 
Ik hou me er ook niet zo mee bezig...Bij de 2014 1290SDR zag ik het voor het eerst, het bleek toen al eerder bij KTM crossmotoren te worden gebruikt. Geen idee of het bij crossmotoren nog zo is.
Bij mijn SMT is het ook nog op beide poten en daar kan je de ook veervoorspanning aanpassen, maar al die dingen kosten geld, dus hoe minder wieltjes/schroefjes/shims hoe goedkoper er geproduceerd kan worden. En eerlijk gezegd, ik stel de zaak 1 keer in en raak de het daarna niet meer aan.

Bij de 890R heb je voor van die mooi rubberen bandjes, dat maakt het instellen makkelijk (maar met een tie wrap werkt het ook)
Thanks voor de uitleg. Net terug van weekendje Sauerland. Daar is de Duke echt in zijn element. Vond hem al scherp, maar hier kom je er achter dat die motor zoveel meer kan dan ik. Was echt top.
 
Afgelopen vrijdag een dagje op Assen gestuurd.
Ging niet heel verkeerd, maar je merkt wel dat de KTM geen circuitracer is. Ik stond ingedeeld in een sportgrid sessie tussen alleen maar racers en dan is het wel aanpoten op een naked.
 

Bijlagen

  • 23AH3-4248-346.jpg
    23AH3-4248-346.jpg
    97 KB · Weergaven: 50
Leuk:t

Voor een circuitdagje zou een lager stuur (zoals van de 890R) een stuk prettiger zijn volgens mij, zit je wat meer voor overgebogen.
 
Ben even benieuwd naar jullie mening, ben erg aan het twijfelen over de volgende motor keuze. Op dit moment ben ik in bezit van een gsx-r 750 k6 en een ktm enduro 2010 (op SM wielen). Aangezien mijn vriendin ook nog een Shiver heeft staan wordt het een beetje druk in de garage. Vorig jaar een kleintje gekregen, en vrouwlief wou graag een bakfiets. Hierdoor is het helemaal proppen in de garage_O-

Kort samengevat, rij nu een beetje op de 2 uitersten. Supersport --> Supermotard. De 790 of 890 lijkt me een heerlijke motor die hier mooi tussen invalt. Een beetje hooligan zoals de 690, maar toch ook sportief als de gsx-r.
Meestal doe ik 1 of 2x per jaar een circuit training bij MCT, en de meeste kilometers rij ik op vakantie. Van weekendjes Duitsland, tot bijvoorbeeld 8 daagse reis door Italie / Oostenrijk.
Nu zit ik te denken om beide motoren te verkopen en een 790 of 890 te kopen, alleen zit de 890 eigenlijk buiten mijn budget. Wat denken jullie, en waar op te letten bij het kopen van een 790? Ik heb verschil gezien in vermogens, en las hiervoor over een lichter vliegwiel?

14 juli heb ik een 890 gehuurd voor 1 dag om even te proeven aan het idee:]*O*
 
Met beide motoren kan je geen buil vallen :)
Ik heb een 790 uit 2020 en dat ding tovert nog steeds een lach op mijn gezicht bij ieder ritje.
Let wel op dat het blok van de 790 en volgens mij ook de 890 nog wel last kan hebben van wat spul (koelvloeistof lek / olie lek) maar dat kan allemaal onder coulance gefixed worden.

Ik zelf ben aan het kijken naar de volgende stap, omdat ik meer wil gaan touren (buitenland ect) en dan wordt het of een SAS of een 1290GT
Ben er nog niet helemaal uit :D
 
Ik ben vorig jaar overgestapt naar een Duke R van een VFR 1200. 2 weken geleden in Duitsland geweest enige minpuntje van de Duke voor mij is dat het op de snelweg wat winderig en zoekerig is. Maar zodra je de binnenwegen op gaat tovert die fiets meteen een smile op je gezicht :]

Ik heb nooit op de 790 of de gewone 890 gereden, dus kan niet oordelen over het verschil en snap dat budget ook een rol speelt, qua rijbeleving en plezier is dit voor mij echt de top. En dat zeg terwijl ik ook nog een Speed Triple met Ohlins / Wilbers goodies heb:)
 
Ben even benieuwd naar jullie mening, ben erg aan het twijfelen over de volgende motor keuze. Op dit moment ben ik in bezit van een gsx-r 750 k6 en een ktm enduro 2010 (op SM wielen). Aangezien mijn vriendin ook nog een Shiver heeft staan wordt het een beetje druk in de garage. Vorig jaar een kleintje gekregen, en vrouwlief wou graag een bakfiets. Hierdoor is het helemaal proppen in de garage_O-

Kort samengevat, rij nu een beetje op de 2 uitersten. Supersport --> Supermotard. De 790 of 890 lijkt me een heerlijke motor die hier mooi tussen invalt. Een beetje hooligan zoals de 690, maar toch ook sportief als de gsx-r.
Meestal doe ik 1 of 2x per jaar een circuit training bij MCT, en de meeste kilometers rij ik op vakantie. Van weekendjes Duitsland, tot bijvoorbeeld 8 daagse reis door Italie / Oostenrijk.
Nu zit ik te denken om beide motoren te verkopen en een 790 of 890 te kopen, alleen zit de 890 eigenlijk buiten mijn budget. Wat denken jullie, en waar op te letten bij het kopen van een 790? Ik heb verschil gezien in vermogens, en las hiervoor over een lichter vliegwiel?

14 juli heb ik een 890 gehuurd voor 1 dag om even te proeven aan het idee:]*O*
Je zou ook eens kunnen kijken naar de Aprilia RS 660 en de Tuono 660. Beiden vallen ook wat tussen de supersport en supermotard.
Ik denk na over verkoop van mijn 790 Duke om te wisselen naar een RS660. Toch net iets sportiever, maar geen keiharde supersport.
 
Afgelopen week lekker met de 890R in Duitsland gestuurd.
IMG_20230618_121848340_MFNR.jpg

IMG_20230619_093151148_MFNR.jpg


IMG_20230620_122337585_MFNR.jpg
IMG_20230622_141142600_MFNR.jpg


Beetje meer naar het Oosten (Hessen). Geweldig rijden, meestel zeer goed asfalt en heeeerlijk rustig:t Heb echt genoten met 890R, motor had geen moeite met de hitte, zijn berijder wat meer:X. Als de wegen wat slechter zijn is de vering/demping beetje aan de te strakke kant voor mijn doen. Al met al weer genoten, heerlijke fiets die 890R:}
 
Mijn Duke 790 is vanwege de vervanging van de display in onderhoud geweest. Ik kwam er helaas bij het ophalen pas achter dat de motorzaak de motors die zij in onderhoud hebben tijdens werkuren buiten plaatsen vanwege ruimtegebrek, en dus heeft mijn motor diverse malen in de regen gestaan :?. Hierdoor heb ik nu roest aangetroffen op enkele boutjes, waaronder de bout in de klem van de uitlaat. Die wil ik graag vervangen door een RVS of Titanium exemplaar, maar ik kan nergens precies zo'n zelfde bout met klem vinden. Het is een bout met een soort vierkante moer en klem. Zie de foto (is niet mijn motor, maar van een Youtube filmpje). Weet iemand misschien waar je zo'n klem elders kan vinden?

1688465509581.png
 
Is die moer niet onderdeel van die klem?
Heb de bout eens kwijt geraakt en toen gewoon vervangen door een RVS moer uit de plaatselijke doe-het-zelf zaak.
 
Gisteren trotse eigenaar geworden van deze Duke :]
Gekocht bij Mulders motoren te Veendam. Wat een top zaak! Personeel daar komt zeer vertrouwd over en proberen je goed te informeren en te helpen. Ze kwamen de motor ook nog brengen omdat ze toch hier in de buurt moesten zijn, scheelde mij weer een ritje van 5 uur met de auto. :)

23 september eerste circuit dag gepland staan kijken hoe de Duke zich daar gedraagt. Op de weg heeft hij me niet teleurgesteld iig, wat een apparaat :}
 

Bijlagen

  • AIMG_20230706_193302134.jpg
    AIMG_20230706_193302134.jpg
    530,6 KB · Weergaven: 58
Terug
Bovenaan Onderaan