Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb een instelling tussen standaard en sportief in gekozen.
Dat is tegenwoordig normaal, zie je bij heel veel motoren.Thanks, dat lijkt mij een goede.
Welke instelling heb je gekozen bij de compressiedemping van de voorvork? 10 clicks?
En dit klinkt raar, lees ik nou dat je compressiedemping in de linkervork instelt en rebounddemping in de rechtervork?
Bekijk bijlage 1888898
Zit wat in. Thanks, ben er aardig uitgekomen. Heb eerst de huidige instellingen genoteerd en ben toen aan de gang gegaan met een set-up tussen standaard en sport in. Bleek overigens wel dat de huidige instelling niet conform het boekje was. Stond op comfort plus. Motor stuurt iets anders in maar ja duikt nu ook iets minder bij het aanremmen van de bocht.Ik weet het aantal clicks zo niet uit m’n hoofd, bovendien is een instelling persoonlijk.
Even experimenteren dus, of een ritje maken naar een expert.
Enige wat ik verder kan zeggen is: ga zitten, voeten aan de grond, voorrem in en veer in door even uit het zadel te komen en ‘zwaar’ weer gaan zitten. Je motor moet dan voor en achter hetzelfde in- en uitveren: verticaal in en uit dus.
Suc6
Thanks, die ontwikkeling had ik ff gemist.. Bij mijn andere motor, wordt compressie en rebound op beide vorkpoten ingesteld. Heb de veringboer maar ff gebeld, die vertelde hetzelfde verhaal en gaven wat adviezen. Thanks HK suspensionDat is tegenwoordig normaal, zie je bij heel veel motoren.
Ik hou me er ook niet zo mee bezig...Bij de 2014 1290SDR zag ik het voor het eerst, het bleek toen al eerder bij KTM crossmotoren te worden gebruikt. Geen idee of het bij crossmotoren nog zo is.Thanks, die ontwikkeling had ik ff gemist.. Bij mijn andere motor, wordt compressie en rebound op beide vorkpoten ingesteld. Heb de veringboer maar ff gebeld, die vertelde hetzelfde verhaal en gaven wat adviezen. Thanks HK suspension
Thanks voor de uitleg. Net terug van weekendje Sauerland. Daar is de Duke echt in zijn element. Vond hem al scherp, maar hier kom je er achter dat die motor zoveel meer kan dan ik. Was echt top.Ik hou me er ook niet zo mee bezig...Bij de 2014 1290SDR zag ik het voor het eerst, het bleek toen al eerder bij KTM crossmotoren te worden gebruikt. Geen idee of het bij crossmotoren nog zo is.
Bij mijn SMT is het ook nog op beide poten en daar kan je de ook veervoorspanning aanpassen, maar al die dingen kosten geld, dus hoe minder wieltjes/schroefjes/shims hoe goedkoper er geproduceerd kan worden. En eerlijk gezegd, ik stel de zaak 1 keer in en raak de het daarna niet meer aan.
Bij de 890R heb je voor van die mooi rubberen bandjes, dat maakt het instellen makkelijk (maar met een tie wrap werkt het ook)
En 30pk erbij zou ook fijn zijn. En betere vering, een kuip, voetsteunen een stuk hoger....Leuk
Voor een circuitdagje zou een lager stuur (zoals van de 890R) een stuk prettiger zijn volgens mij, zit je wat meer voor overgebogen.
Leuke toeter. Zal wel een aardig geluidje uitkomen.Hallo,
Zoals beloofd de foto's van de IX race, kwam wel een maand later dan gehoopt.
Bekijk bijlage 1893991
Hoeveel vermogen ik verlies of win?? Geen idee, met db erin mooi net geluid, iets luider dan de standaard maar ging mij meer om de looks.Mooi klein ding Henk,
maar wat doet ie met je vermogen?
is ie hard genoeg?
Je zou ook eens kunnen kijken naar de Aprilia RS 660 en de Tuono 660. Beiden vallen ook wat tussen de supersport en supermotard.Ben even benieuwd naar jullie mening, ben erg aan het twijfelen over de volgende motor keuze. Op dit moment ben ik in bezit van een gsx-r 750 k6 en een ktm enduro 2010 (op SM wielen). Aangezien mijn vriendin ook nog een Shiver heeft staan wordt het een beetje druk in de garage. Vorig jaar een kleintje gekregen, en vrouwlief wou graag een bakfiets. Hierdoor is het helemaal proppen in de garage
Kort samengevat, rij nu een beetje op de 2 uitersten. Supersport --> Supermotard. De 790 of 890 lijkt me een heerlijke motor die hier mooi tussen invalt. Een beetje hooligan zoals de 690, maar toch ook sportief als de gsx-r.
Meestal doe ik 1 of 2x per jaar een circuit training bij MCT, en de meeste kilometers rij ik op vakantie. Van weekendjes Duitsland, tot bijvoorbeeld 8 daagse reis door Italie / Oostenrijk.
Nu zit ik te denken om beide motoren te verkopen en een 790 of 890 te kopen, alleen zit de 890 eigenlijk buiten mijn budget. Wat denken jullie, en waar op te letten bij het kopen van een 790? Ik heb verschil gezien in vermogens, en las hiervoor over een lichter vliegwiel?
14 juli heb ik een 890 gehuurd voor 1 dag om even te proeven aan het idee