Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

KTM 950, 990, 1190. Kortom de KTM LC8 fanboy corner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mosseltje

MF veteraan
19 okt 2004
5.885
64
Breda
KTM 950, 990, 1190. Kortom de KTM LC8 fanboy corner​






Werkt het best in combinatie met:



Maar als looks niet belangrijk is kan je ook gaan voor:



Informatie:

Na zeven succesvolle delen, hier deel acht over de machtige tweecilinder LC8 motoren van KTM. Alles wat hier niet in staat kan je terugvinden in de eerdere delen.

Deel I
Deel II
Deel III
Deel IV
Deel V
Deel VI
Deel VII


In het kort:​
De LC8 komt in 2 uitvoeringen, namelijk een asfalt en een offroad versie.
Beide versies hebben weer sub modellen die meer of minder comfort bieden.
En in de loop der jaren is het motorblok ook wat uitgeboord.


De LC8 motoren

In het beginne schiep KTM de 950 modellen en dit was goed.











Door milieu restricties moest KTM wel met injectie motoren komen.​
Om dit te compenseren werd het motorblok wat uitgeboord​












In antwoord op de te populaire BMW hokken kwam KTM met de overtreffende trap.​
Er is nooit genoeg vermogen.​

Adventure 1190:


Adventure 1190 R:


Modificaties, accessoires en problemen per type

KTM 950/990 Hall Of Wisdom (H.O.W.)
KTM fiches modellen tot 2009
KTM shop van brouwer motors

990 SM-T

Algemene info en verbruik, met dank aan 1961_Erik
De verschillende ruitjes
Ombouwen naar sm achterkant
Grotere hugger achterwiel
SM-T met de nodige mods
Koffers...

De LC8 rijders :

zen


azumi


burgerking


edwin640


toktok


schrijver99


oost_1987


mcs


xr 600sm


ricos


rookie_rm


jacksnake


ouideaux


vino


vonkenboer


lecram


rick-m


streetpete


95717


mosseltje


disco stu


michielvl


willsmt


evil eddie


Danny_S


undertake


Theo01


Jabba


johansmt


Flip_ouwe_LoL


gsmichael


HarryKTM


1961_Erik


Tom_


Greyled


richardhut


marco_kater


Fur1000


madmike80


Kirishima
 
Laatst bewerkt:
ik heb dit weekend trouwens die koffers er eens afgehaald tijdens het wassen.. viel me op dat die bakken toch redelijk zwaar zijn. volgende keer eens gaan rijden zonder.
 
Het valt me op dat de combinatie KTM + BMW koekblik populair is. hier nog eentje.. (520D, leaseblik)
 
haha leuke OP

deel 8 !
 
Laatst bewerkt:
Kijk, fijn dat de 950 ook weer in de titel van het topic terug is Bedankt mosseltje

Het zijn toch de mensen van het eerste uur zullen we maar zeggen
 
Laatst bewerkt:
Binnenkort een mooi fototje schieten van de KTM! Nu heb ik er alleen maar 1 naast de Volvo en die is niet boeiend genoeg

Ik vind hem nog steeds helemaal geweldig maar het is wel even overschakelen van een V4 naar een V2.
 
uiteindelijk met zekerheid gevonden hoeveel ringen er onder de veer van een 2012 smt moeten steken.
hangt er van af wie aan de montage staat hoeveel ringen je er onder krijgt blijkbaar. Burgerking eentje en Jabba twee zoals bij mijn smt.
op volgende foto is het duidelijk

 
Laatst bewerkt:
Kak wat een mooie motoren allemaal eigenlijk.
Ik had net weer een momentje dat ik op een terras zat en me opviel hoe mooi die smr is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.