KTM 950, 990, 1190. Kortom de KTM LC8 fanboy corner

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mannen.
Ik heb de dempers dus ontlucht.
De banden spanning verlaagd.
Maar naar mijn gevoel heeft het geen zin gehad.
Boven de 140 150 begint me stuur heen en weer te zwiepen.
Gas los en het is weg. Maja. Tis niet fijn rijden.
Als ik effe in wil halen zit je zo boven de 140.
En een zwabberend stuur zit je dan niet op te wachten

Een tijd geleden heb ik hetzelfde gehad. Alles van voor tot achter vernieuwd, afgesteld gecontroleerd etc. Niets hielp.
Nieuwe achterband er op, en wonderbaarlijk het hele gezwieper was verleden tijd.
Succes.
 
Ik denk echt balanceren voorwiel.
Balhoofdlager kan ik me niet voorstellen. Die van mijn 990 smr is net vervangen. Voelde bij mij eerder alsof hij blijft hangen.
Met mijn 950 een keer slecht gebalanceerde voorband gehad door een goedkope bandenboer (ook de laatste keer dus, ik gun brouwer de marge best) en dat voelde precies zoals jij beschrijft.
In principe makkelijk te controleren
Het kan hoor. Als het balhoofdlager iets uit het midden is ingeslagen zal het stuur altijd een klein beetje een kant optrekken.... Terwijl het voorwiel graag recht door wilt. Kan zomaar in een slingerende beweging resulteren.
Gas los is meer gewicht op de voorkant en het motortje is weer stabiel.

De mijne is heel erg bewegelijk boven de 170kmu. Puur een vering issue, maar zo vaak rij ik die snelheid toch niet :9 .

In gsmichael's situatie zou ik ook eerst het voorwiel laten balanceren. Als de voorkant dan toch los van de grond staat kan je gelijk je balhoofdlager laten checken. :)
 
Ach, dat kan met de 990 ook heel makkelijk hoor. voor je er erg in hebt rij je 50+ te hard.
En een hele lichte sm in de stad heb ik altijd heel gaaf gevonden.
heb je die sm wielen nog ? hier rijden agenten trouwens ook op drz 400 :)

Met de 950 heb ik een overkill aan vermogen in de stad wat me dan weer enigszins op het rechte pad houd.

Maar op mijn Husaberg kan ik alleen maar rijden alsof ik een enduro aan het rijden ben.
Voorwiel continu de lucht in door het agressieve gas geven.
Driftend/glijdend door de bochten
2 wielen blokkeren bij het aanremmen.
Drempels nemen alsof het springschansen zijn
Rotondes vragen om een dikke zwarte streep en druk stadsverkeer wordt een uitdagende single track. :X

Ik heb de wieltjes nog wel.
Hoop straks meer vrije tijd te hebben en dan kan ik misschien eens kijken of circuit rijden een leuke hobby voor erbij is. :P
 
Hey gsmichael , wat voor banden heb je eronder liggen ? Sinds ik m'n pirelli's heb verruild voor tkc's kom ik echt niet meer boven de 160/170 km ph , zwabbert alle kanten uit . ( adv 990 ) En ik ontlucht de voorpoten altijd met het wiel van de grond , meen toch echt dat dit zo moet .
 
Hey gsmichael , wat voor banden heb je eronder liggen ? Sinds ik m'n pirelli's heb verruild voor tkc's kom ik echt niet meer boven de 160/170 km ph , zwabbert alle kanten uit . ( adv 990 ) En ik ontlucht de voorpoten altijd met het wiel van de grond , meen toch echt dat dit zo moet .
Euhm, snelheidsindex Q ? Die mogen maar tot 160km/h he.
 
Even een vraagje aan de heren hier ben n aan het rond kijken voor een goede (en goedkopere) motorverzekering.
Nu heb ik nog geen kenteken dus ben op de websites de gegevens aan het invullen die me bekend zijn.
Maar waarom zetten ze de Smt eigenlijk bij de cat. Off-Road en niet Tour daar waar ook de smr bijstaat.
Nog een vraagje hoe moeilijk doen de meeste over de vervaldatum van de schade vrije jaren.
Zit net te kijken in mijn polis en nu zou ik dus 15 dagen te laat zijn voor mijn schade vrije jaren mee over te nemen. Iemand daar ervaring mee ???
Trouwens volgende week met hem op rdw keuring zijn er nog speciale dingen waar ze op letten
Zit er standaard trouwens een reflector achterop??
 
Thanks harry!
Gaan we hem volgende maand samen halen?
Kan niet wachten! Zit nu al planning te maken met enduro ritjes, Frans verhoeven en een keer desert rose academy in Engeland :)

Prima, moet wel op een dag dat ik vrij ben.
Wellicht heb ik dan vakantie.
 
Ik heb voor pilot road en achter een shinko band.
Ik ga 2/3 augustus op motortripje naar duitsland en luxemburg.
dan zijn de banden denk ik ook op.
dus die worden daarna vervangen.
Ben benieuwd of dit helpt.
Ik hoop het wel.
 
Even een vraagje aan de heren hier ben n aan het rond kijken voor een goede (en goedkopere) motorverzekering.
Nu heb ik nog geen kenteken dus ben op de websites de gegevens aan het invullen die me bekend zijn.
Maar waarom zetten ze de Smt eigenlijk bij de cat. Off-Road en niet Tour daar waar ook de smr bijstaat.
Nog een vraagje hoe moeilijk doen de meeste over de vervaldatum van de schade vrije jaren.
Zit net te kijken in mijn polis en nu zou ik dus 15 dagen te laat zijn voor mijn schade vrije jaren mee over te nemen. Iemand daar ervaring mee ???
Trouwens volgende week met hem op rdw keuring zijn er nog speciale dingen waar ze op letten
Zit er standaard trouwens een reflector achterop??

Ik heb de mijne bij Unive verzekerd, scheelde 50% premie in vergelijk met Centraal Beheer waar ik altijd zat.

RDW keuring stelt geen reet voor, ik zou het bijna zonde van het geld vinden :X
Ze checken alleen het frame nummer en motorblok nummer.
En kijken alleen even vluchtig naar de algehele staat.
Geen controle op verlichting, claxon, remblokken, banden of uitlaten.
 
Hier ANWB verzekering. Goedkoop en nog belangrijker is dat ik twee keer uitstekend geholpen ben (met ook een goede vergoeding) toen mijn KTMs werden gestolen
 
Even een vraagje aan de heren hier ben n aan het rond kijken voor een goede (en goedkopere) motorverzekering.
Nu heb ik nog geen kenteken dus ben op de websites de gegevens aan het invullen die me bekend zijn.
Maar waarom zetten ze de Smt eigenlijk bij de cat. Off-Road en niet Tour daar waar ook de smr bijstaat.
Nog een vraagje hoe moeilijk doen de meeste over de vervaldatum van de schade vrije jaren.
Zit net te kijken in mijn polis en nu zou ik dus 15 dagen te laat zijn voor mijn schade vrije jaren mee over te nemen. Iemand daar ervaring mee ???
Trouwens volgende week met hem op rdw keuring zijn er nog speciale dingen waar ze op letten
Zit er standaard trouwens een reflector achterop??

Wat de verzekering betreft is een kwestie van even bellen.
Reflector achterop is verplicht. Zit er normaal standaard op maar bij mij hebben ze hem los mee geleverd omdat velen hem eraf slopen.
 
Goedemorgen LC8 Fanboy's (en girls natuurlijk) :z

Ik ga vanavond met mijn neef mee om voor hem te kijken naar een KTM 990 SM uit 2008 met +/- 25K op de teller. Ik vroeg me af of jullie misschien nog tips hebben waar hij op moet letten?

Alvast bedankt voor een reactie!
 
Ik had Unive. Dit was voor mij voordelig aangezien ik de auto hier ook verzekerd heb.
Na mijn ongeluk heeft Unive de schade netjes afgehandeld.

Wel hadden ze het er over dat mijn SMR voor een catalogus waarde van €12.950,- te boek stond. Dit was volgens mij de catalogus waarde van een normale SM.

Maar gelukkig is alles goed gekomen en heb ik op €200,- na mijn aanschafbedrag terug *O*

Maar ik mis mijn SMR nog elke dag. '(

Gelukkig gaat mijn herstel goed. :Y
 
Oke bedankt allemaal niemand dan verzekerd bij de knmv ????

Misschien wel iets om naar te kijken als ik alles hetzelfde invoer bij de unive kom ik ongeveer op 73 euro uit allr isk en bij de knmv op 54 euro is toch een groot verschil naar mijn mening
en dan vul ik overal het zelfde in.

Ga eens een rondje bellen

AAAAHHH goed weer en dat ding staat daar maar en mag niet rijden
 
Oke bedankt allemaal niemand dan verzekerd bij de knmv ????

Misschien wel iets om naar te kijken als ik alles hetzelfde invoer bij de unive kom ik ongeveer op 73 euro uit allr isk en bij de knmv op 54 euro is toch een groot verschil naar mijn mening
en dan vul ik overal het zelfde in.

Ga eens een rondje bellen

AAAAHHH goed weer en dat ding staat daar maar en mag niet rijden

Ik heb mijn 2007 950 SM bij KNMV verzekerd, voor WA + beperkt Casco betaal ik rond €115 per jaar. Kan je (gelukkig) niet zeggen hoe dienstverlening is bij werkelijke schade of diefstal...
 
Gisteren mijn 950SM weer opgehaald bij Verpalen. Het was niet de waterpomp, maar een slecht oliefilter wat de boel verstopte en zorgde dat er geen olie doorstroomde. Zaten ook hele gekke golven in het filter, maar absoluut geen water\KVS.

Dus we gaan weer verder rijden en hopen dat het een slecht filter was....
 
Oke bedankt allemaal niemand dan verzekerd bij de knmv ????

Misschien wel iets om naar te kijken als ik alles hetzelfde invoer bij de unive kom ik ongeveer op 73 euro uit allr isk en bij de knmv op 54 euro is toch een groot verschil naar mijn mening
en dan vul ik overal het zelfde in.

Ga eens een rondje bellen

AAAAHHH goed weer en dat ding staat daar maar en mag niet rijden

Ik ben verzekerd bij de knmv maar niet all-risk.
Was overigens gistermiddag in de ardennen om te rijden maar ik kan je vertellen dat het heet was in het leer.
 
Ik doe normaal altijd het eerste jaar All-Risk en daarna kijk ik verder.
Deze is nu net 3 jaartjes hoe oud is de jouwe dan ??
Heb je dan wa+beperkt casco
Ik ben verzekerd bij de knmv maar niet all-risk.
Was overigens gistermiddag in de ardennen om te rijden maar ik kan je vertellen dat het heet was in het leer.
 
Ik doe normaal altijd het eerste jaar All-Risk en daarna kijk ik verder.
Deze is nu net 3 jaartjes hoe oud is de jouwe dan ??
Heb je dan wa+beperkt casco

All risk doe ik niet, veel te duur, die van mij is 2 jr oud en bovendien ben ik inmiddels toch een beetje tot de jaren gekomen waarbij ik liever aan de veilige kant rijd. Uiteraard heb ik wel Wa+beperkt casco, dit ivm met het feit dat ik in Heerlen woon, heb vorig jaar al een poging ondervonden toen ze mijn garage probeerden open te breken. Sindsdien is het nagenoeg onmogelijk gemaakt om de garage binnen te komen of je moet al met een shovel komen en zelfs dan loop je het risico op electrocutie :Y

Trouwens...vandaag led achterlicht geplaatst :}
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan