KTM 950, 990, 1190. Kortom de KTM LC8 fanboy corner

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen last hebben van turbulentie is toch wat anders dan goede windbescherming. Ik ben slechts 1.80m (zeg maar het broertje van Wes). Met het standaard ruitje waait de wind -met turbulentie en al- onder in mijn helm, met het Givi scherm midden op mijn bakkes en met nog zo'n klein lipje er bovenop (met zo'n gleufje erin) is het te doen. Heb overigens een Shoei XR1100. Met mijn Roof Boxer was het nog veul erger.

Maar ben het met je eens dat eea persoonlijk is. Dit is ook de eerste motor waar ik hier zo mee bezig ben. Misschien omdat ik hem juist gekocht heb als iets meer toerfiets (tov van de naked die ik had).
 
Laatst bewerkt:
175 en alle geprobeerde schermen zijn niet toereikend. Onlangs de zaag in het standaard ruitje gezet. Dat had ik dus veeeel eerder moeten doen. Pure wind. Heerlijk. Geen gebulder meer.
Ruitje komt nu nog een cm of 2 boven de tellers uit. Uitzicht ook meteen een stuk beter ;)
 
2 meter , en zeker veel last van turbulentie met het ori ruitje , nooit iets anders geprobeerd , vind het prima zo . Als je geen turbulentie kan verdragen heb je de verkeerde motor gekocht ( mijn mening ) al vind ik zo'n carbon ruitje toch ook wel heel mooi , iemand die er nog vanaf wil ?
 
1.84 op een SMT met origineel ruitje, en geen last van turbulentie of de wind in het algemeen. Het komt net boven m'n vizier op de helm, en ondervind geen last. Helm is een Shoei XR-1100 trouwens.

Misschien kan het beter, maar ik vind het prima zo.
 
Heb je daar een foto van ik ben nl ook 1.75 kijken of dt bij mij ook helpt
175 en alle geprobeerde schermen zijn niet toereikend. Onlangs de zaag in het standaard ruitje gezet. Dat had ik dus veeeel eerder moeten doen. Pure wind. Heerlijk. Geen gebulder meer.
Ruitje komt nu nog een cm of 2 boven de tellers uit. Uitzicht ook meteen een stuk beter ;)
 
175 en alle geprobeerde schermen zijn niet toereikend. Onlangs de zaag in het standaard ruitje gezet. Dat had ik dus veeeel eerder moeten doen. Pure wind. Heerlijk. Geen gebulder meer.
Ruitje komt nu nog een cm of 2 boven de tellers uit. Uitzicht ook meteen een stuk beter ;)

Domme vraag misschien, maar ik bedoel het serieus : wat voor zaagje heb je gebruikt?
En...kun je wat foto's plaatsen van het eindresultaat?

Ik ben de turbulentie ook behoorlijk @#$%&*-zat, en heb er al over gedacht om de zaag erin te zetten.
 
Domme vraag misschien, maar ik bedoel het serieus : wat voor zaagje heb je gebruikt?
En...kun je wat foto's plaatsen van het eindresultaat?

Ik ben de turbulentie ook behoorlijk @#$%&*-zat, en heb er al over gedacht om de zaag erin te zetten.
Jij hebt toch zo'n hoge ver achterover gebogen ruitje? Werkt die ook niet? Welk merk is dat eigenlijk? Ik vind m wel mooi :)

Overigens heb ik met m'n 171cm geen last van turbulentie :? . Bij zowl de lage als het hoge KTM raam.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het wel meevallen hoe hard het geluid is. :)
Misschien dempt de camera het niveau wat, maar de oldschool akra's op mijn 950sm lijken wel wat harder te bulderen. Sowieso klappert het meer na als ik van het gas af ga, maar dat zal ook wel met carbs vs injectie te maken hebben.

Op dat filmpje klinkt het wel lekker zo hoor. :Y
 
Ik vind het wel meevallen hoe hard het geluid is. :)
Misschien dempt de camera het niveau wat, maar de oldschool akra's op mijn 950sm lijken wel wat harder te bulderen. Sowieso klappert het meer na als ik van het gas af ga, maar dat zal ook wel met carbs vs injectie te maken hebben.

Op dat filmpje klinkt het wel lekker zo hoor. :Y

Ligt voornamelijk aan de geluidskwaliteit van de telefoon maar ik vond het dusdanig hard dat ik aan mijn op maat gemaakte oordoppen ging twijfelen. maar diegene die achter me reed zei ook al dat het behoorlijk harder was.
Klappen doet de mijne (gelukkig) niet erg, alleen als ik een stuk behoorlijk aan het gassen ben en dan terugschakel, normaal bijna niet.
 
dat klappen deed mijn 950 ook erg, waarschijnlijk te rijk afgesteld waardoor je een explosie van het benzinemengsel in je demper krijgt.
en hoewel ik het mooi vond klinken ben ik uiteindelijk wel tevreden dat de 990 het niet doet.
ik had het er met brouwer over en dat kan best wat schade opleveren.
ziet er uit als een lekker stukje rijden Tok!
 
dat klappen deed mijn 950 ook erg, waarschijnlijk te rijk afgesteld waardoor je een explosie van het benzinemengsel in je demper krijgt.
en hoewel ik het mooi vond klinken ben ik uiteindelijk wel tevreden dat de 990 het niet doet.
ik had het er met brouwer over en dat kan best wat schade opleveren.
ziet er uit als een lekker stukje rijden Tok!

Vele stukken in de Ardennen zijn ook vet om te rijden Zen, helemaal niks mis mee en...op 20 minuutjes rijden vanaf hier.
 
voor mij ietsje verder, maar als ik het zo zie dan neem ik straks niet alleen de 450 maar ook de 990 mee als ik een weekendje ga spelen !
 
dat klappen deed mijn 950 ook erg, waarschijnlijk te rijk afgesteld waardoor je een explosie van het benzinemengsel in je demper krijgt.
en hoewel ik het mooi vond klinken ben ik uiteindelijk wel tevreden dat de 990 het niet doet.
ik had het er met brouwer over en dat kan best wat schade opleveren.
ziet er uit als een lekker stukje rijden Tok!
Van te arm lopen gaat hij juist naklapperen, dat deed hij wel voordat ik de gasnaalden een standje hoger heb gezet. Volgens mij loopt hij wel goed zo, al wil ik de bougies er eigenlijk niet meer uithalen om het echt te controleren voordat ik een goede (niet te brede) bougiedop ervoor gevonden heb.

En daarbij hoort het volgens mij ook gewoon bij de carburateur opstelling, waardoor dat aan-uit effect ook niet zo aanwezig is.
 
dat klappen deed mijn 950 ook erg, waarschijnlijk te rijk afgesteld waardoor je een explosie van het benzinemengsel in je demper krijgt.
en hoewel ik het mooi vond klinken ben ik uiteindelijk wel tevreden dat de 990 het niet doet.
ik had het er met brouwer over en dat kan best wat schade opleveren.
ziet er uit als een lekker stukje rijden Tok!

klopt. Mijn vorige motor, een Varadero, kreeg daar ook last van, door schijnbaar een slechte koppeling/slangeklem op een van de buizen net na het blok. Honda zou dat te krap hebben gedimensioneerd. Klonk idd lekker, maar werd mij toch met klem geadvisseerd deze te laten vervangen wegens mogelijke schade.
 
Van te arm lopen gaat hij juist naklapperen, dat deed hij wel voordat ik de gasnaalden een standje hoger heb gezet. Volgens mij loopt hij wel goed zo, al wil ik de bougies er eigenlijk niet meer uithalen om het echt te controleren voordat ik een goede (niet te brede) bougiedop ervoor gevonden heb.

En daarbij hoort het volgens mij ook gewoon bij de carburateur opstelling, waardoor dat aan-uit effect ook niet zo aanwezig is.

volgens mij niet. Ik heb een 950 smr en een 950 super enduro gehad en die ploften beide niet na. beide met aftermarket dempers. de 950 smr begon pas met klappen toen een beunhaas mij eens hielp met afstellen.
en volgens brouwer is dat door te rijk mengsel, benzinedampen komen onverbrand in de demper en door de daar aanwezige hitte en zuurstof krijg je nog een explosie.
Ben echter geen expert dus kan het mis hebben.
 
Klinkt awesome! Het volume van de dempers blijft bijna hetzelfde. Ik denk ook dat de camera hier schuld aan is. Je bent niet eens in beeld en je hoort de motor al aankomen. Zegt genoeg over de herrie lijkt me ;-).

Ja, dat vond ik zelf ook al, ben de bocht nog niet om of je hoort hem al heel brullend opschakelen, vond ik wel vet klinken overigens. Hoorde van mijn maatje dat zonder db-killers het geluid voller/dieper klinkt (ook beduidend harder).
 
mmmm altijd mijn mond vol over Akrapovic, maar de demper voor mijn 450 laat mooi een maand op zich wachten :(
volgende week donderdag ophalen (en een een maand later terug voor die akra)
zou igor ook onder een embargo vallen
 
Laatst bewerkt:
volgens mij niet. Ik heb een 950 smr en een 950 super enduro gehad en die ploften beide niet na. beide met aftermarket dempers. de 950 smr begon pas met klappen toen een beunhaas mij eens hielp met afstellen.
en volgens brouwer is dat door te rijk mengsel, benzinedampen komen onverbrand in de demper en door de daar aanwezige hitte en zuurstof krijg je nog een explosie.
Ben echter geen expert dus kan het mis hebben.
Deels goed :P

Het gaat om je stationaircircuit (precies dat stukje dat injectie niet doet). Als die te rijk staat krijg je inderdaad wat jij beschrijft, maar het is meer roffelen dan klappen. Bij te arm wil het mengsel niet ontbranden in de cilinder (klinkt gek, maar het idle circuit loopt rustig rond de 1/20 verhouding, niet 1/13,5 zoals de rest), hoopt zich op in de uitlaat en uit zich in sporadischere maar veel hardere klappen. Te rijk is niet schadelijk, een beetje te arm ook niet. Veel te arm wel :)

(Dat alles puur over het idle circuit dus, bovenin arm kan serieuze hitteproblemen opleveren)
 
Laatst bewerkt:
Aha! Deels goed it is :)
Gertjan brouwer had het over de gevolgen van de klap zelf.
Dat kon iets losslaan of beschadigen, maar welk onderdeel ben ik vergeten
 
Hey mensen.

Ik heb nog niks gehoord van een ander filter o.i.d
Zal binnenkort ff bellen appen waar hij blijft.
Maar ik heb geloof ik geen waterpomp revisie gehad/gedaan

Maar er zat geen koelvloeistof in me blok/bij me olie toen dat ververst werdt.
 
Aha! Deels goed it is :)
Gertjan brouwer had het over de gevolgen van de klap zelf.
Dat kon iets losslaan of beschadigen, maar welk onderdeel ben ik vergeten
Die klappen zijn nogal heet, willen wel eens katalysatoren laten smelten en zo. In een volledig open systeem zit niet zoveel dat kapot kan :P
 
mmmm altijd mijn mond vol over Akrapovic, maar de demper voor mijn 450 laat mooi een maand op zich wachten :(
volgende week donderdag ophalen (en een een maand later terug voor die akra)
zou igor ook onder een embargo vallen

Balen Zen. -O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan