KTM 990 SM, SM-R, SM-T en meer LC8 topic deel IV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja alles losmaken, schoonmaken, controleren, en dan netjes vastzetten volgens wphb. Soort inwijdingsproces voor nieuwe motoren bij mij. Ik ga niet zover dat ik de nokkenstokjes eruit ga halen, maar ik moet ermee rijden, dus dan moet ik weten dat het allemaal goed zit :P sofar 1 losgetrilde bout gevonden, en 1 verkeerde bout.


ow gelukkig...ik d8 wat ernstigs maar dat valt dus mee.

Ja, bij die van mij gaat straks hetzelfde gebeuren incl. nieuwe waterpomp as en seal, koelsysteem doorflushen, nieuwe olie en filters etc.

Ben eerst met iets anders bezig, heb 2 leovince sbk dempers van een zzr1400 gekocht die ik nu aan het pas maken ben op de adventure.
Mooie rvs flensen aan het maken,beetje lassen en slijpen...gaat lukken!

DIKKE KLAPPEN!!! }) }) })

Edit: Die oil clutch jet moet ik ook nog doen...is dat zo lastig dan?
In de HOW staat precies hoe en ik dacht dat het wel meeviel....mmm
 
Laatst bewerkt:
Deze :P
cotton-balls.jpg
 
ow gelukkig...ik d8 wat ernstigs maar dat valt dus mee.

Ja, bij die van mij gaat straks hetzelfde gebeuren incl. nieuwe waterpomp as en seal, koelsysteem doorflushen, nieuwe olie en filters etc.

Ben eerst met iets anders bezig, heb 2 leovince sbk dempers van een zzr1400 gekocht die ik nu aan het pas maken ben op de adventure.
Mooie rvs flensen aan het maken,beetje lassen en slijpen...gaat lukken!

DIKKE KLAPPEN!!! }) }) })

Edit: Die oil clutch jet moet ik ook nog doen...is dat zo lastig dan?
In de HOW staat precies hoe en ik dacht dat het wel meeviel....mmm
Over die oil jet, ik heb vandaag dit gekocht, maar dan platkop:

126513.jpg

Met een schroefendraaier kom je er gewoon net niet lekker tussen, omdat de kop van de schroevendraaier tegen kabels en het frame aankomt. Dus nu een lange platkop bit gekocht, en daar kan ik dan mn rateltje op zetten. Dan is ie los, maar eruit halen is gewoon lastig.. lukt denk ik wel met een goed puntig pincet.

Voor de rest geen schokkende zaken, hier en daar een boutje wat niet goed zat, en ik zie op de achterste cylinder ook wat sporen van een olielekkage. Morgen maar verder uitzoeken.. ik heb echt dat halve ding uit elkaar gehaald zowat :X

ik ben trouwens benieuwd naar je uitlaatsysteem!
 
Laatst bewerkt:
is dat niet slecht voor je blok om er zomaar een ander type dempers op te zetten?

Ben ik niet zo bang voor..

Deze LV sbk evo II dempers zijn gewoon exact dezelfde als die voor de KTM 950 en die je voor bijna elke motor kan kopen ,alleen dan met een bijpassend linkpipe voor de desbetreffende fiets.

De dempers en linkpijpen van deze kwamen van een zzr1400 dus daar had ik niks aan, omdat de originele bolt-on zijn.
Ik heb de bolt-on flenzen dus zelf moeten maken.....

Bijna klaar en dan brullen!! })
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit! Heb je dat aan elkaar gelast, die flenzen? Ik ben benieuwd, die standaard pijpjes geven al geen lullig geluid dus hier moeten helemaal de vlammen uitkomen :P
 
Foto 2 en 3 is de uiteindelijke flens (pijp en flens moet nog wel aan elkaar gelast worden)

De pijp gaat in de demper en de flens wordt vastgebout aan de originele flens die aan de uitlaat van de motor zit.
 
Laatst bewerkt:
Zag ik net pas; in Feb 2012 komt er voor de SM-T en Adventure een set mistlampen uit; Ziet er goed uit !
[afbeelding]

ben benieuwd wat voor beugeltjes ze daarbij leveren... want daar zit bij mij in ieder geval geen bevestigingspunt ;)

denken jullie er nog aan dat als je nog ktm onderdelen of kleding wilt kopen binnenkort je 50 euro korting kunt krijgen?
http://www.ktm.com/parts-wear/powerdays.html
*O*
Ik ga de bon gebruiken voor de kosten van de onderdelen op de reparatie van mijn 530exc

Fijne jaarwisseling allemaal!
 
Ik bedoelde eigenlijk watte op de oil clutch jet :/
Wat is de oil clutch jet?

Ditte ;)
full


Voor het los draaien gebruik ik een platte schroeven draaier met een steel van 50cm dan kom ik er makkelijk bij.
Het verwijderen van die spoeier is wel wat lastig...

En uiterraard iedereen ook een goed 2012 gewenst ;)
 
Laatst bewerkt:
Ditte ;)
[afbeelding]

Voor het los draaien gebruik ik een platte schroeven draaier met een steel van 50cm dan kom ik er makkelijk bij.
Het verwijderen van die spoeier is wel wat lastig...

En uiterraard iedereen ook een goed 2012 gewenst ;)

Als ik het goed zie, heb jij het werkplaatshandboek? Weet je waar ik deze kan vinden voor de KTM SMT?

Thanks! :)
 
Ik heb net de ktm app voor iphone gekocht. Wel grappig want alle exploded views met partnummers erbij. Kan je snel een lijstje uitprinten of mailen naar je dealer. Helaas zit er geen smt of 990 sm in!
 
Als ik het goed zie, heb jij het werkplaatshandboek? Weet je waar ik deze kan vinden voor de KTM SMT?

Thanks! :)

Ligt er wel een beetje wel bouwjaar je hebt

voor de model jaren 2008-2010 heb ik in de verkoop op motorshopper ;) :
Motorshopper: KTM LC8 Repair Manual 2003-2008 (Orgineel)

Als je een 2011 model heb zul je partnr: 3206107 bij je dealer moeten bestellen

Zijn beide overigens op CD en zijn ook niet in boekvorm verkrijgbaar.
Als je een 2010 of ouder model hebt is de 2011 manual niet echt meer interessant of beter kan ik je melden (ik heb ze namelijk beide).
 
Ligt er wel een beetje wel bouwjaar je hebt

voor de model jaren 2008-2010 heb ik in de verkoop op motorshopper ;) :
Motorshopper: KTM LC8 Repair Manual 2003-2008 (Orgineel)

Als je een 2011 model heb zul je partnr: 3206107 bij je dealer moeten bestellen

Zijn beide overigens op CD en zijn ook niet in boekvorm verkrijgbaar.
Als je een 2010 of ouder model hebt is de 2011 manual niet echt meer interessant of beter kan ik je melden (ik heb ze namelijk beide).

Thanks! Ik heb afgelopen vrijdag een nieuwe SMT gekocht (2012) bij goedhart :). Ik ga daarom gewoon de nieuwe manual aanschaffen want ik verwacht wel wat verschillen. Heb je enig idee wat zo'n boek (CD) moet kosten?

Thanks!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan