KTM 990 Super Duke Hangout deel V "For Race Use Only"

Status
Niet open voor verdere reacties.
misschien wat meer als een racer gaan zitten, meer gewicht over de tank/voorwiel.
als je hard accelereert en je zit te recht op, word je automatisch wat meer achterover getrokken, waardoor er nog meer gewicht van het voorwiel verdwijnt (wat weer een instabiele voorkant oplevert)
:]
Die mening heb ik ook...je kan het in ieder geval eens proberen
 
misschien wat meer als een racer gaan zitten, meer gewicht over de tank/voorwiel.
als je hard accelereert en je zit te recht op, word je automatisch wat meer achterover getrokken, waardoor er nog meer gewicht van het voorwiel verdwijnt (wat weer een instabiele voorkant oplevert)
:]

Ok begrijp ik maar heb het ook bij gas loslaten.
Dan komt er toch ook meer gewicht op de voorzijde...
 
Voor degene die nog benieuwd zijn naar het verschil tussen de originele demper en de FMF pijpen..... zie:
 
@ foxmans, ja dat klopt,
maar als je het met remmen hebt probeer dan eens je koppeling voor 50%
In te knijpen. Kan zijn dat door het (teveel) koppel de achterkant gaat zoeken.( dat deed ik op mn sm's ook, dan kan je ook de mate van het uitbreken mee regelen)
 
@ foxmans, ja dat klopt,
maar als je het met remmen hebt probeer dan eens je koppeling voor 50%
In te knijpen. Kan zijn dat door het (teveel) koppel de achterkant gaat zoeken.( dat deed ik op mn sm's ook, dan kan je ook de mate van het uitbreken mee regelen)


Nee met remmen nergens last van, zal eens naar de voorveerspanning voor kijken....
 
Hallo foxmans: de trillingen zijn niet bij constante snelheid:
1) verschillende banden voor/achter; de band gebalanceerd? (hij ligt er goed op)
Zijn het bridgetone BT020? bandenspanning achter harder á 2.9?
2) iets met de remschijven? alle bouten/moeren vast?
3) Slag in de achterband wordt vaak als probleem genoemd (gecupt, shimmy of hoogteslag, canvasbreuk)?!
4) te hard neergekomen na een wheely? rotte wiellager, versleten balhoofdlager.
5) gelijke voorspanning? lekkage gehad aan een poot?

succes! hoor het graag!
 
Controleer ook ff de moer van het kleine kettingwiel, die schijnt ook nog wel eens los te trillen.
 
Zitten er onder! :9~
Ik ben zeer tevreden. Als het droog is een paar piccies maken op een mooie locatie
IMG_4730.jpg

IMG_4729.jpg
 
Ziet er goed uit prikmans, maar dat wordt wel na iedere rit poetsen!!!
Misschien kunnen we zaterdag effe het achterwiel in SMR zetten.
Ben wel benieuwt hoe dat staat. :+
 
Nu er toch over zwabberen :] wordt gepraat.... Ik reed laatst een lange bocht in met ong 110 km/h waarna de voorkant begon te zwabberen. Heb verder eigenlijk nooit last van een onstabiele voorkant, ook niet op hoge snelheid op de snelweg. Iemand hier ooit last van gehad??
 
@ Prikkie: Zier er weer gelikt uit hoor! :9~ word weer ff kwijlen zaterdag

Vandaag mijn achterband lek gereden :( Gelukkig kan ik morgen ochtend voor dat ik moet werken ff langs bij de MF amsterdam bandenman! AFS motoparts in purmerend!! Frank weer bedankt! Dus zaterdag kan ik gelijk mn achterband inrijden. *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan