KTM 990 SuperDuke deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Spanningsregelaar is wel een vrij veel voorkomend probleem, heb hem ook maar even bij de bekende zwakke punten gezet in de openingspost.
Je hebt je bandje lekker gebruikt Lompje! :]

Ik wist niet dat dit frequent voor kwam.
Met mijn vorige SD nooit gehad.

Ik hoop het in ieder geval niet vaker mee te maken ;-)
 
8-)
full
 
Zo, net een weekendje Eifel achter de rug. Heerlijk gereden. Bandje goed volledig gebruikt. ( je betaald ook voor de zijkanten hè 😉 ) Maar de duke gaat steeds meer knallen. Vooral met gas los als je wat rustiger rijdt. Ook in stationair ploft ie veel. Zou het een bobine of bougie kunnen zijn lid? En hoe kan ik daar achter komen. Bougies zijn een jaar oud
 
Check eerst even die pakking bij de achterste cilinder. Als die lekt, gaat hij ook meer ploffen heb ik het idee.
 
@hardhertog dat is fijn om te horen.

Na zoveel jaar racer en 4 cilinder wil ik wat anders.

Naked 2/3 cilinder, dus mailtje gestuurd of ik op de speed triple en de superduke mag rijden :)

Laatst ook op de mt09 gereden wat ook heerlijk reedt (vloeken in de kerk hier natuurlijk :) )


Is het zo dat op de R versie niemand achterop kan?
 
Laatst bewerkt:
Naked 2/3 cilinder, dus mailtje gestuurd of ik op de speed triple en de superduke

Is het zo dat op de R versie niemand achterop kan?

Ik kom van een speed af, rij nu een SDR.
Zijn 2 totaal verschillende motoren... superduke is meer knallen en nerveus. Speed triple is een allemans vriend die wat comfortabeler is.

Op de R kan makkelijk iemand. Alleen even een anti slipmatje op het kontje, en de voetjes in de lucht houden :+
 
Ik neem aan dat we het dan over de uitlaatpakking hebben toch? ;)

Toch wel een hoop schrikreacties net. Ding knalt echt hard :P
 
@lompje hahah dus is niet bedoeld voor een duo

Ik hoor van ze beide goede verhalen en wil ze daarom beiden nog testen.

Heb ook wel eens op een s4rs monster gereden, ook heerlijk koppel. Maar z'n duc moet je echt van houden dat gerammel :P
 
Ik neem aan dat we het dan over de uitlaatpakking hebben toch? ;)

Toch wel een hoop schrikreacties net. Ding knalt echt hard :P

Er zit aan de achterste cilinder een kort stukje uitlaat, en dan zit ongeveer ter hoogte van de achterbrug een verbinding waar die Grafietpakking in zit. Die gaat nog al eens lekken.
 
Iemand die het bestelnummer weet van de kettingspanner die tegelijk moer is? Mijne is doormidden gebroken.
 
Die was bij mij inderdaad ook lek, ik merkte het niet aan meer knallen, wel aan de blauwe vlammen die je er uit ziet slaan in het donker en een gloeiend rood wordende uitlaat.

Mijn SDR knalt trouwens amper meer, hij loopt nu supernetjes sinds de verwijdering van de SAS.

Heb wel bij de 4,5 a 5 duizend toeren dat ie zich niet lekker voelt. Merk je vooral in de 1e en 2e versnelling als je heel langzaam naar dat toerengebied accelereert, houdt ie ineens in. Toch nog eens een andere mapping proberen of langs bij een goede tuner.
 
Die kan je niet los bestellen, komt compleet met de achteras zelf.
Alternatief zijn exemplaren van titanium:
Titanium Kettinspannerset KTM LC8 modellen (RC8, SMT/R etc)
€ 85,00
http://link.marktplaats.nl/m1158330...ontent=app_android&utm_campaign=socialbuttons

Partnummer voor de achteras is 60010081144 geloof ik. Kost +-€50
Dan maar die met achteras, want ik weet niet hoe het schroefdraad is. Thnx Nampus, mijn bezoek moet dus ff wachten 😒
Die titanium is ook voor 2008 en up. Achterbrug ziet er anders uit? Ik heb die "rails" waar hij inschuift niet dacht ik.
 
Laatst bewerkt:
Op die foto is de achterbrug van een rc8, die aanbieder zit volgens mij ook hier op het forum in het rc8 topic.
Al die spanners zijn voor de SuperDuke hetzelfde vanaf 2005 t/m einde productie.
Er is alleen ondertussen door Ktm wel een nieuw Partnr aangehangen dus miss dat ze tegenwoordig een verbeterde versie hebben die niet meer scheurt.
Oude nummer is niet meer te bestellen.
 
Op die foto is de achterbrug van een rc8, die aanbieder zit volgens mij ook hier op het forum in het rc8 topic.
Al die spanners zijn voor de SuperDuke hetzelfde vanaf 2005 t/m einde productie.
Er is alleen ondertussen door Ktm wel een nieuw Partnr aangehangen dus miss dat ze tegenwoordig een verbeterde versie hebben die niet meer scheurt.
Oude nummer is niet meer te bestellen.
Laten we het hopen, mijn motor is bijna gereviseerd zo _O-
Volledige set besteld.
 
Laatst bewerkt:
Maatje van me met een SDR had het laatst. 2x toe zn dagrijlamp kapot. Spanningsregelaar kapot, gaf ff teveel naar de koplamp (en te weinig naar de accu)

Had zelf ook last van verlichting die het niet deed. Bleek uiteindelijk de lamp zelf te zijn. |( |( |( :X Nooit bij stil gestaan, maar het uit elkaar halen van de SDR was wel leerzaam.

Weet nu wel hoe dit makkelijk te achterhalen is. De zekering van 15 ampère klapte er elke keer uit. Die vervangen voor 30 ampère en toen ontplofte het lampje. Blijkt dus de indicatie te zijn dat het lampje zelf niet meer helemaal goed is. Nieuw lampje en klaar.


En dat ziet er goed uit lompje. Kan niet wachten tot 12-8. Dan mag ik op lelystad de bochtentraining etc volgen. Zin an!
 
Had zelf ook last van verlichting die het niet deed. Bleek uiteindelijk de lamp zelf te zijn. |( |( |( :X Nooit bij stil gestaan, maar het uit elkaar halen van de SDR was wel leerzaam.

Weet nu wel hoe dit makkelijk te achterhalen is. De zekering van 15 ampère klapte er elke keer uit. Die vervangen voor 30 ampère en toen ontplofte het lampje. Blijkt dus de indicatie te zijn dat het lampje zelf niet meer helemaal goed is. Nieuw lampje en klaar.


En dat ziet er goed uit lompje. Kan niet wachten tot 12-8. Dan mag ik op lelystad de bochtentraining etc volgen. Zin an!

Zekeringen 'ophogen' is een verkeerde manier van storing zoeken ;)

Veel plezier! Ik vond het erg leuk. Erg vermoeiend ook, 4 uur lang jakkeren 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan