KTM deel 7 en we modderen maar voort..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand ervaring met het T Stuk in een frame tussen de 2 radiateuren bij een 450? Ik zie op internet dat deze vaak vervangen wordt door een samco T Stuk omdat de flow zogezegd niet goed Is. Is de originele echt zo slecht of Is het verkoop praat en Is de originele Prima?

Heb de mijne er uitgehaald, en na het coaten gewoon weer terug gemonteerd.
Heb nog niks over problemen daarmee gehoord :N
 
Ik heb nooit specifiek iets gehoord over dat T-stuk.
Wel dat de exc 4takten snel oververhitten bij kruip sluip.

Het is overigens ook geen hogere wiskunde om te begrijpen dat een T-stuk een stuk verrotter doorstroomt dan een Y-stuk, maar ik denk dat je dat bij de exc niet kan oplossen door hoe het toegepast wordt.
 
Ik heb nooit specifiek iets gehoord over dat T-stuk.
Wel dat de exc 4takten snel oververhitten bij kruip sluip.

Het is overigens ook geen hogere wiskunde om te begrijpen dat een T-stuk een stuk verrotter doorstroomt dan een Y-stuk, maar ik denk dat je dat bij de exc niet kan oplossen door hoe het toegepast wordt.

:^
samco T stuk loopt alleen iets vloeiender, maar het blijft een T stuk.
 
Heren!
Sinds kort ben ik in het bezit van een KTM 450 EXC van 2014, dus met injectie.
Afgelopen weekend heb ik heerlijk gereden op de cross country van Venlo.
In de laatste ronde heb ik hem een keer laf neegelegd, waarna hij niet meer wilde starten.
Het FI lampje ging elke +-15sec aan, waarbij tegelijkertijd de brandstofpomp begon te pompen.
De startmotor deed geheel niets.
Uiteindelijk op de openbare weg aangekomen, wilde hij plotseling weer starten. Vervolgens heb ik nog even crossbaan gereden.

Bij de auto aangekomen bleef met uitgeschakelde motor heb lampje knipperen en brandstofpomp aanslaan, net als eerder. Ook het loshalen en weer aansluiten van de accu heeft geen resultaat.
De motor start wel gewoon, en het FI lampje brand dan niet.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn, en belangrijker; wat ik er aan kan doen?

Bedankt!
Er al eens aan gedacht om gewoon eventjes een KTM-dealer te bellen?
Als het FI-lampje maar 1x per 15sec. aan gaat, samen met de brandstofpomp, is dat geen storingscode.

De bedieningshandleiding van een 2014 450EXC (met daarin ook de knippercodes), kun je gewoon op de site van KTM downloaden: http://www.ktm.com/uploads/tx_ktmproduct/techdocs/14_3213037_nl_OM_058cd0.pdf
 
Iemand een linkje van een wph van een 450 xsf? 2011 2012
 
Laatst bewerkt:
..ook nog gevraagt behalve 17 inch velg en naaf.. voor een 520 (2001)
een remklauw.. voor de voorkant..

als je iets hebt waar je vanaf wilt,
hoor ik t graag!
*O*
 
jongens

heb nieuwe velgen gekocht (foto's volgen nog), op de oude velgen had ik bij het tanwiel achter rubbers en een los gedeeldte .
bij de nieuwe velgen komt het tandwiel rechtstreeks op de naaf.

is dit een nadeel of merk je dit niet ?

komt er niet te veel kracht op de naaf te staan ?
 
Je andere velg was een "cush" drive, waarbij vooral t afremmen op de motor mee gedempt wordt.
Nu is het gevoel en werking een stuk direkter, maar heeft eerder gevolge voor je motor dan voor je naaf..

Wel meer direct gevoel wat er aan de achterkant gebeurt,
Is ff wennen, maar kan verder geen kwaad..
 
..ook nog gevraagt behalve 17 inch velg en naaf.. voor een 520 (2001)
een remklauw.. voor de voorkant..

als je iets hebt waar je vanaf wilt,
hoor ik t graag!
*O*



Ik heb eventueel nog een remklauw van een 2001 300exc, is hetzelfde.
Eventueel ook nog een naaf maar met de rest erbij en dan goudkleurigachtervelg idem ook met gouden naaf.
 
Ik verwijs je naaar het 690 topic, mag ik vragen wat voor velgen je gekocht heb? Ik heb nog een setje ktm Duke wielen te koop Inc schijven en Abs ringen
 
Ik heb eventueel nog een remklauw van een 2001 300exc, is hetzelfde.
Eventueel ook nog een naaf maar met de rest erbij en dan goudkleurigachtervelg idem ook met gouden naaf.

je hebt een PM,

Ik ben met een project fietsje bezig en heb daarvoor een USD van een 520 gekocht,
dus moet daar de komplete voorkant in,
(wordt/ voor een wegmotor)
de achterkant/ wiel (nu gietijzer) wordt ook spaak, en daar heb ik één hoepel voor (nodig)
eentje heb ik al..
is allemaal een beetje gepiel,
maar de velg mag max 3.5 inch zijn..

ik post wel een foto als t klaar is..

vandaar mn vragen hier..
wordt vervolgt..
 
Laatst bewerkt:
Je andere velg was een "cush" drive, waarbij vooral t afremmen op de motor mee gedempt wordt.
Nu is het gevoel en werking een stuk direkter, maar heeft eerder gevolge voor je motor dan voor je naaf..

Wel meer direct gevoel wat er aan de achterkant gebeurt,
Is ff wennen, maar kan verder geen kwaad..

dus als ik goed begrijp het meer een plus punt dan negative punt ?

ik reageer liever hier dan op 690 forum, hier zitten mensen wat wel normaal kunne reagere en waar je iets aan hebt *O*
 
Van een cushdrive merk je heus niks met rijden... T is om je blok te beschermen. De splines van je uitgaande as, en de tandwielen/splines in je blok.

Niet om je bang te maken hoor. De meeste rijden gewoon zonder problemen zonder. Maar eigenlijk elke wegmotor heeft ergens een transmissiedemper zitten, in de koppeling, of in de achternaaf. Offroad motoren hebben dit standaard niet omdat je in zand niet zoveel grip hebt dat t kwaad kan.
 
Van een cushdrive merk je heus niks met rijden... T is om je blok te beschermen. De splines van je uitgaande as, en de tandwielen/splines in je blok.

Niet om je bang te maken hoor. De meeste rijden gewoon zonder problemen zonder. Maar eigenlijk elke wegmotor heeft ergens een transmissiedemper zitten, in de koppeling, of in de achternaaf. Offroad motoren hebben dit standaard niet omdat je in zand niet zoveel grip hebt dat t kwaad kan.


klopt,

mijn aprilia heeft t ook niet, is in t begin wel wennen, maar in t zand het je er veeel minder last van dan op t harde (weg)..
 
Van een cushdrive merk je heus niks met rijden... T is om je blok te beschermen. De splines van je uitgaande as, en de tandwielen/splines in je blok.

Niet om je bang te maken hoor. De meeste rijden gewoon zonder problemen zonder. Maar eigenlijk elke wegmotor heeft ergens een transmissiedemper zitten, in de koppeling, of in de achternaaf. Offroad motoren hebben dit standaard niet omdat je in zand niet zoveel grip hebt dat t kwaad kan.

KTM is volgens mij de enige zonder rubbers in de koppeling zo ongeveer hoor?
Honda etc heeft dit wel allemaal?
 
De ktm enduros hebben wel rubbers in de koppeling
de RFS blokken niet hoor. Heb wel verhalen op ktmtalk gelezen dat de splines aardig ver heen waren vd uitgaande as.

KTM is volgens mij de enige zonder rubbers in de koppeling zo ongeveer hoor?
Honda etc heeft dit wel allemaal?

Hmm oke, zou kunnen, weet iig dat in mn 525 geen rubbers zaten en daarom een cushdrive toch wel aangeraden werd. Heb t ook in beide sets sm wielen, is mooi makkelijk tandwiel wisselen en t achterwiel gaat ook een stuk makkelijker tussen de brug omdat je de tandwieldrager er later in kan zetten.
 
Denk dan alleen RFS blokken niet idd.

Mijn husa heeft het ook niet trouwens
 
Laatst bewerkt:
KTM is volgens mij de enige zonder rubbers in de koppeling zo ongeveer hoor?
Honda etc heeft dit wel allemaal?

Yamaha's 400/450 hebben ook nergens rubber, niet in de koppeling en niet in de wielen. Ik heb er mee gecrosst, enduro maar vooral supermotard, en nooit cush-drive gemist. ;)
 
Een vraagje aan de kenners...

Heb mijn 450exc 2011 verkocht en speur heel internet af om weer wat nieuws te vinden.
Nu heb ik een mooie 450 2012 gezien met nog maar 1300 km alleen de achterdemper is behoorlijk verkleurd. ( heb ook even aan het vergelijken geweest). Mijn oude 450 had 5000km en zag er nog nieuw uit.

Dan ben ik gelijk wantrouwend en denk dat ding is veel te heet geweest ofzo.

Wat denken jullie hiervan? Zit trouwens een originele demper op.
 
Laatst bewerkt:
Yamaha's 400/450 hebben ook nergens rubber, niet in de koppeling en niet in de wielen. Ik heb er mee gecrosst, enduro maar vooral supermotard, en nooit cush-drive gemist. ;)
Die hebben er veren in zitten
$_57.JPG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan