Is n milieudingetje. Zo worden de oliedampen vanuit het carter nogmaals verbrand voordat ze de vrije natuur in gaan.Gelijk maar een vraagje,
Waarom gaat de engine breather hose naar de carburateur?
Ik heb hem omgeleid naar een containertje om te kijken of hij nog eruit gaat lekken, maar ik weet niet of hij een noodzakelijke functie had, moet ik de opening op de carb dichtmaken?
Is n milieudingetje. Zo worden de oliedampen vanuit het carter nogmaals verbrand voordat ze de vrije natuur in gaan.
Ik zou uiteraard de aansluiting nar de carb afdichten als je hem niet meer aansluit, vuil/meuk in je carb werkt niet goed
Lijkt inderdaad net of er een scheur in zit van mm of 3 breedIk zou hem eerst ff wassen
En kijken waar hij precies lekt, lijkt wel alsof er een dikke barst in zit, of ligt dat aan de foto?
Als de koelvloeistof om de een of andere reden niet circuleerd kan dat wel gebeuren lijkt me.
Als je motor iets te arm staat, kan hij snel warm lopen bij stationair draaien. En dus ook aan de kook raken. Mijn gevoel is dat de motor even gekookt heeft en dus inderdaad via de dop er wat er uitgegooid heeft. Denk dus ook dat je voor niets naar huis bent gelopenOke,
Vanochtend bosritje gepland,
De weg ernaartoe ging prima, geen probleem.
Komen we aan in het bos, staan een minuutje stil, geef daarna beetje gas voor wegrijden,
Hoppakeee, fontein van koelvloeistof.
Lekte via de slang aan de onderkant, via de dop en het slangetje wat eraan zit enorm veel.
Dus nog voordat ik een meter in het bos heb gereden, moest ik weer 8km terug naar huis lopen
Waar komt dit nou ineens door? De vloeistof hoorde je gewoon koken, terwijl de hele heenweg met 70km/u ging en daar maar eventjes stilstonden
Werking waterpomp is vrij makkelijk te checken. Dop eraf, niet helemaal vol en je ziet het water zo over de lamellen lopen. (brommer rechtop houden)Hmm, hoe kan ik daarachter komen?
Denk dat of de waterpomp stuk is gegaan, of de thermostaat, maar geen idee hoe ik dat kan testen
Het gekke is dat er zondag nog een testrit mee is gemaakt om zeker te weten dat er niks mee was, en toen was alles perfect.
Staat er los van, 3 pins kan een massa aansluiting zijn of een controlelamp.Vraagje.
Welk relais moet je hebben als je ''LED'' knipperlichten gaat monteren.
Als ik google op LED knipperlichten relais, Zie ik veelal 2pins relais staan.
Maar ook 3pins..
Als ik dan bij zoekfunctie intik KTM komen er alleen maar 2pins relais naar voren.
Maar je zou zeggen dat je 3 pins nodig hebt ten alle tijden. 1 voeding 1 links 1 rechts..
Heb er dus LED opzitten Geen gewoon gloeilampjes dus.
Nee heb hem nog uitgezet, af laten koelen en met water bijgevuld, toen ik hem weer startte ging hij bijna gelijk weer lekken.Als je motor iets te arm staat, kan hij snel warm lopen bij stationair draaien. En dus ook aan de kook raken. Mijn gevoel is dat de motor even gekookt heeft en dus inderdaad via de dop er wat er uitgegooid heeft. Denk dus ook dat je voor niets naar huis bent gelopen
Koppakking kapotNee heb hem nog uitgezet, af laten koelen en met water bijgevuld, toen ik hem weer startte ging hij bijna gelijk weer lekken.
Maar ik heb niks aan de afstelling veranderd en rijd al sinds 2015 zo, nooit ergens last van gehad..
In de handleiding staat dat boven 70graden de thermostaat ervoor zorgt dat de vloeistof in de radiateurs ook gaat stromen, misschien was dit nu niet het geval en werd dat enorm heet.
Of de dop zat er gewoon niet goed genoeg op, dat zou best achterlijk zijn xd