Hallo allemaal,
Sinds afgelopen vrijdag ben ik eigenaar van een 2012 Duke 690.
[afbeelding]
Optisch helemaal netjes en zoals het zich laat aanzien, is hij motorisch ook tip top.
Weinig km, paar Power Parts en een Leo Vinci slip on demper (zonder DB-killer).
Helemaal blij mee, want ik was gestopt met rijden en had mijn laatste KTM recentelijk verkocht. Het voelde toch naakt zonder motor en vandaar weer wat leuks gekocht.
Het enige wat mij tegenvalt is het geluid. Nu lees ik veel op het formum over een zogenaamde katvervanger, maar weet nu niet wat wijsheid is. Welke katvervanger of linkpipe moet ik hebben? Standaard mapping en LV slip on zonder DB.
Alvast bedankt voor de reacties en tot horens/ziens.
Edit: Iemand toevallig nog een katvervanger te koop? Levertijd van die Fresco is volgens de site 2/3 weken
Fresco of Leovinci zijn prima katvervangers, zijn regelmatig op marktplaats of 2dehands.be te vinden. Persoonlijk vond ik de combi van katvervanger en geen db killer een beetje teveel van het goede, rij nu met db killer en dat gaat prima.
Zo te zien heb je een 2012 model, en dien je dus de originele mapping te behouden (tenzij je de race nokkenas gaat plaatsen)
veel plezier ermee!
Dank voor de info. Inderdaad 2012. Het behouden van de originele mapping scheelt weer een ritje naar de dealer
Nu nog een geschikte katvervanger vinden, al lees ik links en rechts ook dat het wel erg luid wordt zonder db killer (want die heb ik niet).
Verschil is dat hij met originele decat als een scooter klinkt
en met decat en db-killer als een echte motor
Ik heb een langere leovince demper van een 990 erop gezet. Zonder cat. Echt nog een bak herrie.
Zelfs met db killer.
denk dat ik de cat er weer tussen zet.
[afbeelding]
Waardevolle info. Nagenoeg dezelfde setting en eigen waarneming. Conclusie... niet doen dus zo'n Fresco.
Dan blijft de Leovince cat over, tenzij daar net zo'n bak herrie uit komt natuurlijk.
Misschien iemand die dat ervaren heeft?
heb zowel de fresco als de leovince gehad, uiteindelijk de leovince gehouden ivm nettere afwerking. geluid is nagenoeg hetzelfde. Het kleine tussendempertje wat ertussen zit doet niets af aan 't geluid is mijn ervaring.
check, feitelijk dus gelijkwaardig volume/gebrul
scheelt natuurlijk wel een paar kg ballast
kan de duke goed gebruiken, want echt springerig is hij bepaald niet
ander tandwiel doet wellicht wonderen?
Maar die is ook stukken zwaarder en dus minder makkelijk om te gooien. Ik heb inmiddels 7 motoren gehad en gek genoeg heb ik op de lichtste (ktm 530 exc) misschien wel het meeste plezier gehad. Ding was wendbaar, explosief en kwam zelfs in de 3e versnelling nog op het gas alleen omhoog.Hier heb ik ook aan zitten denken, ben benieuwd wat anderen ervan vinden.
Ga waarschijnlijk gewoon overstappen naar een 990SM(r), die is wel springerig
Maar die is ook stukken zwaarder en dus minder makkelijk om te gooien. Ik heb inmiddels 7 motoren gehad en gek genoeg heb ik op de lichtste (ktm 530 exc) misschien wel het meeste plezier gehad. Ding was wendbaar, explosief en kwam zelfs in de 3e versnelling nog op het gas alleen omhoog.
Dat springerige mis ik nu een beetje.
Volgens mij moet het ook met deze Duke geen probleem zijn om hem op het gas ophoog te zetten. Vind ik persoonlijk veel fijner/veiliger voeler dan met een koppeling. Alleen moet de overbrenging even aangepast worden.Precies hetzelfde had ik op mijn LC4 640. ook in de derde versnelling nog omhoog, dacht dat deze hetzelfde gedrag zou hebben, maar krijg hem in z'n 2 al niet meer omhoog. Alleen als ik precies op het juiste moment de koppeling laat schieten.
Had de motor gekocht met 32Kw, dus kon het ook niet testen bij de proefrit
Pb gestuurdHeeft iemand toevallig interesse in een bellypan voor zijn 690?
http://www.ktm-parts.com/mm5/graphics/00000001/7600852000028A_540x360.png