Die 2CT (pilotPower I bedoel je toch?) doen het best goed in de regen.
Er zijn in het sportbandensegment banden die het vééél slechter doen in elk geval.
De PiPo3 spreekt me nog iets beter aan (nat en droog), maar ze zijn wel aanzienlijk duurder...
Ook in de wat koudere tijden die weer aanbreken doen ze het goed. Zeker op droog!!
Zijn er geen winterbanden voor de Duke?
Die zullen op zo'n brute fiets ook zeker niet misstaan.
Ik rijd in de winter op Heidenau K66 M&S (op een SV).
Rijden in de winter is natuurlijk niet optimaal, maar gegeven de condities doen die banden het echt heel veel beter, en ze bieden vooral meer vertrouwen dan alles wat ik ervoor om de wielen gehad heb.
Die moeten het op een Duke ook goed doen (en mooi smoelen)
beste wat je kan doen is alle eco-meuk er vanaf halen (secundaire luchttoevoer e.d.) en de motor een mapping op maat laten geven.(dynobank/testbank) KTM heeft dat werk bij de 690 al gedaan met de akra mapping, weet niet of zoiets er ook is voor de 125?
Om maar even terug te koppelen over mijn vraag over de uitlaat en mapping van de 125:
Vandaag een proefritje gemaakt op een Duke 125 (Demo).
Met passagier, en een gezamenlijk lichaamsgewicht zo'n 110 kg.
Was leuk. Leuke motor en voelt goed aan qua rijwielgedeelte.
De rechte zitpositie spreekt mij iets minder aan, maar met de snelheden die de 125 haalt speelt dat wat minder.
Motortje voelde ook goed. Zolang je 'm boven de 8 krpm houdt is er best mee te rijden, al blijft het natuurlijk wel een 125
100 km/u was vandaag de topsnelheid op de snelweg. En dan ook nog in de 5e versnelling. Zonder passagier zal 110 en onder optimale omstandigheden 120 km/u in de 6e versnelling mogelijk net haalbaar zijn.
Maar 'de snelweg' is ie in principe niet voor. De fun zit echt op de binnenwegen.
Binnen de A1-klasse is die Duke 125 helemaal niet verkeerd.
Ik heb ook even gevraagd hoe het zit met die uitlaat.
Het beste blijkt de hele pijp vervangen, dus inclusief katalysator en de mapping moet daar inderdaad wel op aangepast.
Dat zit bij de prijs in als je de open uitlaat koopt (maar dat mag ook wel). De mapping bij die uitlaat is al bekend, dus opnieuw op de testbank hoeft niet.
Volgend jaar eens kijken of er een plaatsje in de garage voor kan worden ingericht.
<einde topic-vervuiling>