En wat kost het plus verzending (nr BE)?
Merktrouw hoor.Zal me even netjes aanmelden hier.
Rij al jaren KTM (inmiddels 12 gehad) en momenteel rij ik een 690 SMC-R.
Omdat ik wel van wisselende contacten houben ik me nu aan het oriënteren op een 690 Duke R.
Ik ga wat terug/inlezen hier om de tips en trucs van dit model te verkennen.
Wellicht zal ik wat vragen hebben.
Groet, Harry
Waarom geen 790?
Of ga je voor een tweedehands Duke 690R?
In dat geval denk ik het antwoord al te weten .....
Ja, een één-cilinder 'hakt' inderdaad wat meer, maar de parallel-twin van de 790 zul je ook best voelen werken, en heeft wat meer vermogen. Lichter in gewicht dan het V-twin blok.Heb ook een 990 SMR gehad maar had toch meer plezier met een 1-cilinder.
Zal wel een nieuwe worden.
He jij ook nog steeds hier!Ik wacht vol verwachting op de 790 duke. Wat ik tot nu toe lees bevalt me wel: super licht en wendbaar (beetje zoals de 690, wat ik echt fantastisch vond) maar dan met een berg extra vermogen (zoals m'n huidige motor) maar dan een lekkere 270° twin. En dan die berg aan elektronische extra's, heerlijk.
M'n 3 cilinder is lekker hoor, maar ben toch meer fan van een twin
Maar... Hoe betrouwbaar is zo'n eerste uitvoering van een KTM? En kan ik dan beter een jaartje wachten.. hou ik dat überhaupt wel uit?! En dan is ie nog niet eens officieel gepresenteerd
Volgend jaar sowieso maar eens een weekendje huren.Grote kans dat ik dan weer een duke eigenaar ben
Misschien later eens een apart topic voor aanmaken
Dat klopt het word in het systeem van Ktm bijgehouden en dit is ook op te vragen.Hallo ik ben Ivar en ik heb sinds zaterdag een nieuwe Duke 690.
Nu heb ik een vraagje.
Ik heb bij deze motor geen onderhouds boekje gekregen, wat volgens de dealer ook niet meer krijgt omdat ze dit tegenwoordig digitaal bij houden. Is iemand van jullie bekend met dit systeem?
Alvast bedankt
Gedaan (vorige week overigens al) en er is een claim gemaakt bij ktm, ze gaan het display onder garantie vervangenIk zou hiervoor ff je dealer bellen
Nou bestel hem maar Harry
En inrijden voor van de zomer.. dan kun je met de club mee naar zolder.
Misschien maar eens een duke 690 dag organiseren
Jawel, ik hang hier nog wel rond hoor!He jij ook nog steeds hier!
De betrouwbaarheid heb ik ook nog mijn vraagtekens bij
Hierboven weer een voorbeeld van een (nieuw) dashboard dat kuren krijgt, had het vorige model ook. Van alles trilde stuk etc. De productie van de superduke 1290 werd na een paar maanden stopgezet doordat de velgen niet aan de eisen voldeden. Zo kan ik nog wel een paar dingetjes bedenken.
Ik rij nu een tijdje rond op een ander merk, eigenlijk vind ik die bouwkwaliteit vele malen hoger dan KTM.
Sowieso ga ik geen nieuwe 790 kopen, maar ik ben wel heeeel benieuwd!
Ik had hiervoor een 690 Duke, dus geen probleem hoor!ps ik zie nu pas rappie dat je een yamaha hebt haha was niet tegen jouw bedoeld ofzo haha
Ik had hiervoor een 690 Duke, dus geen probleem hoor!
Maar het is wel zo dat ik weer graag naar minder cilinders zou willen gaan met meer vermogen. Want het vermogen vind ik erg leuk van m'n Tracer, maar de 3 cilinder is wel wat vlak qua 'emotie' ja. En de wendbaarheid van de 690 Duke en hoe makkelijk die te rijden is daar heb ik nog steeds de beste herinneringen aan. Combineer die zaken en dan heb je een.. 790 Duke! (hopelijk)
Ach.. dan maar extra garantie bijkopen ofzo