Jo Woetoe,
Ik heb op mn GS500 een tijdje geleden ook n slip on erop gezet. Geen akra maar gewoon een goedkope chinese.
Na het verwijderen van de originele uitlaat kwam ik erachter dat mn nieuwe slip-on totaal niet past en ook echt heel lelijk onder de motor vandaan zou komen. (onder een hoek van 45graden naar rechts, stak zeg maar anderhalve meter uit, om bijvoorbeeld medeweggebruikers en fietsers neer te halen).
Ik had er zo n soort van RVS trechtertje bij gekregen die ik tussen de slip-on en mijn pijp kon doen zodat ie 'altijd' zou passen. Liep aan de kant voor de pijp taps toe.
Gelukkig zit er bij ons op t dorp iemand die verschrikkelijk goed kan lassen, TIG om precies te zijn. Voor n paar tientjes zei die 'kom maar langs' en daar was ik achteraf best wel
heel erg blij om. Samen hadden we een tussenstuk van RVS pijp tussen mn originele pijp en de slip on gemaakt.
Hij had de trechter van de slip on er ook aan vastgelast en meteen die haakjes waar de veer aangehaakt moet worden netjes gelast. Als ik dit zelf had gedaan had het er absoluut walgelijk uitgezien (met mijn beperkte vaardigheden in het elektrodelassen).
Dus wat blijkt: lassen en zagen is zeker een vak apart.
Ik zou zelf kijken hoeveer ik kwam, als je er al n slip on op hebt zitten is t alleen een kwestie van ouwe eraf en nieuwe erop. Maar wil je zeker zijn dat t er netjes uit komt te zien zou ik een lasser vragen om het in zn vrije tijd te beunen voor je, beste is nog als je vraagt om mee te kijken zodat je er zelf iets van opsteekt, of om te helpen.
Bekijk bijlage 1419597
Dat stuk pijp met extreem veel roest, net voor het nieuwe stuk, is veroorzaakt doordat ik er dacht goed aan te doen als een debiel met een braamschijf op de hoekse slijper over de pijp heen te raggen, om hem schoon te maken. Heel dom was dat. blijkbaar kan ook RVS gewoon roesten.