KTM exc 450

Of er met de teller geknoeid is...

En hoe zie je dat?
Kan je dus niet zien, er kan namelijk een fiets of enduro computertje op gezet zijn om dan bij de verkoop weer de originele teler terug te zetten. Of er wordt gereden zonder teller.

Rekening van onderhoudsbeurten zijn meer betrouwbaar, en omdat het een gekentekende fiets betreft met twee jaar garantie indien het onderhoud gedaan wordt door een KTM dealer zou dat er dus bij moeten zitten.
Voor de rest is het "do you feel lucky?". Klingt het ding fris, betrouwbare verkoper (als dat al bestaat).
Ketting en tandwielen goed? Luchtfilter schoon? Handvatrubbers versleten? Stuur niet krom? Zit het KTM tasje met boekjes erbij? Losse spaken? Deuken in velgen? Schijven (vooral achter) nog goed?
Motorisch en versnellingbak van de 450 EXC kunnen en hoop hebben mist op tijd olie ververst. Het rijwielgedeelte kan natuurlijk uitgewoond worden in korte tijd.
 
Rekening van onderhoudsbeurten zijn meer betrouwbaar, en omdat het een gekentekende fiets betreft met twee jaar garantie indien het onderhoud gedaan wordt door een KTM dealer zou dat er dus bij moeten zitten.
Ik denk dat je dit gedroomd hebt :+
Er zit zeker geen 2 jaar garantie op een 450 EXC
 
En hoe zie je dat?
Kan je dus niet zien, er kan namelijk een fiets of enduro computertje op gezet zijn om dan bij de verkoop weer de originele teler terug te zetten. Of er wordt gereden zonder teller.

ktm's uit 2004 en 2005 hebben een vaste teller.

Rekening van onderhoudsbeurten zijn meer betrouwbaar, en omdat het een gekentekende fiets betreft met twee jaar garantie indien het onderhoud gedaan wordt door een KTM dealer zou dat er dus bij moeten zitten.

welke ktm dealer ga jij dan als je een onderhoudsboekje krijgt :? ik hou alleen de rekeningen bij dat ik kan aantonen wat er aan gebeurt is van onderhoud


Voor de rest is het "do you feel lucky?". Klingt het ding fris, betrouwbare verkoper (als dat al bestaat).
Ketting en tandwielen goed? Luchtfilter schoon? Handvatrubbers versleten? Stuur niet krom? Zit het KTM tasje met boekjes erbij? Losse spaken? Deuken in velgen? Schijven (vooral achter) nog goed?

handvatrubbers versleten, :? nieuwe handvaten kosten misschien 10€ ofzo, en wrm is de achterrem belangrijker dan de voorrem
 
jais waar, maar ik denk altijd aan supermotard, ik had niet door dat hij wou enduro rijden
Nou, niet wat hij wil, maar ik zit meer aan de herkomst van de machine te denken. :+
Dat is KTM dus verplicht volgens EU wetgeving. Consumentgoederen moeten volgens EU wetgeving 2 jaar produkt garantie hebben. Daar is natuurlijk onderuit te komen, wat KTM dus wel zal doen.
Husaberg doet het toch ook anders. 8-)
 
"ktm's uit 2004 en 2005 hebben een vaste teller."

Is altijd verwijderbaar/vervangbaar/uitschakelbaar.

"welke ktm dealer ga jij dan als je een onderhoudsboekje krijgt :? ik hou alleen de rekeningen bij dat ik kan aantonen wat er aan gebeurt is van onderhoud"

Op de rekeningen zou een kilometerstand plus kenteken moeten staan.


"handvatrubbers versleten, :? nieuwe handvaten kosten misschien 10€ ofzo, en wrm is de achterrem belangrijker dan de voorrem"

Het zijn de details waarop de verkoper mank gaat van een voertuig die meer gebruikt is als beweerd wordt. Zoals het startknopje dat versleten(ronde) randjes heeft, voetsteuntjes waar de scherpte vanaf is, boutjes van het oliefilterhuis met versleten kopjes, enz. Dus eerst bij een nieuwe gaan kijken hoe het er nieuw uit ziet.

De achterrem wordt veel zwaarder belast omdat deze veel gebruikt wordt en de volle laag krijgt van alle troep waar je dooreen rijdt. Een nieuw schijfje kost overigens +- € 100,-.
 
Dat is KTM dus verplicht volgens EU wetgeving. Consumentgoederen moeten volgens EU wetgeving 2 jaar produkt garantie hebben. Daar is natuurlijk onderuit te komen, wat KTM dus wel zal doen.

Precies... In praktijk krijg je een maand garantie en die twee jaar garantie krijg je alleen als je hem 12kW laat. Niemand doet dat natuurlijk en dat is meteen ook de achterdeur. In de handleiding staat zelfs dat je de begrenzing niet mag verwijderen.
 
Precies... In praktijk krijg je een maand garantie en die twee jaar garantie krijg je alleen als je hem 12kW laat. Niemand doet dat natuurlijk en dat is meteen ook de achterdeur. In de handleiding staat zelfs dat je de begrenzing niet mag verwijderen.
Handìg. _O-
 
ik ben in de handleiding niks tegen gekomen over een begrenzer

Dan zou ik nog maar eens kijken want op pagina 3 van de 2005 handleiding staat het volgende:

"No claims can be filed under the warranty for damage or consequential damage caused by manipulations or conversions to the motorcycle"

En verderop staat dat je niet verzekerd bent als je de begrenzer eruit haalt. Dat is natuurlijk ook een conversie (zie hierboven)

"Without this performance restriction (i.e. de-throttled), these models are only allowed to be driven off-road and not on public roads"

Hoe duidelijk wil je het hebben?
 
Dan zou ik nog maar eens kijken want op pagina 3 van de 2005 handleiding staat het volgende:

"No claims can be filed under the warranty for damage or consequential damage caused by manipulations or conversions to the motorcycle"

En verderop staat dat je niet verzekerd bent als je de begrenzer eruit haalt. Dat is natuurlijk ook een conversie (zie hierboven)

"Without this performance restriction (i.e. de-throttled), these models are only allowed to be driven off-road and not on public roads"

Hoe duidelijk wil je het hebben?

mag miss wel zo vermeld staan maar waarom zou dat van toepassing zijn?
als je een volledig rijbewijs hebt zie ik niet meteen in waarom je niet op straat zou mogen komen met die motor, op gebied van vermogen is er niks in de wet dat zegt dat dit binnen bepaalde grenzen moet blijven, is enkel zo als je jonger bent dan 20/21 jaar met je 25 kw periode
verder zijn die motoren toch straatwaardig, std worden ze geleverd met richtingaanwijzers, koplamp, zelfs spiegels

ik wil dan wel es de reden horen waarom je dan niet meer op de openbare weg mag komen als je de boel "ontgrenst", het enige wat je dan verkrijgt is meer vermogen, mogelijk meer lawaai, en je vervuilt miss wat meer, dan zou het dus om die laatste 2 redenen moeten gaan waarom je de straat zogezegd niet op mag? (zal wel weer te danken zijn aan die europese milieunormen B| )
 
Je zegt het zelf al... Vooral de te hoge emissies zijn de reden. Feitelijk ben je niet meer verzekerd als je de begrenzing eruit haalt omdat hij niet meer aan de typegoedkeuring voldoet.
 
had al een vermoeden, maar wou het zeker weten :P

niet dat politie of verzekeringsmaatschappijen daar echt op letten, zelfde met dat 25 kw gedoe, meestal wordt je toch gewoon uitbetaald als je betrokken bent bij een ongeval, heb eigenlijk nog van geen gevallen gehoord waar dit niet het geval was

zou ik eigenlijk wel geinig zijn, moest politie echt daarop letten kunnen ze lekker iedere ktm of andere motor waar in principe dezelfde voorwaarden gelden van de baan halen en in beslag nemen omdat we technisch gezien niet op de openbare weg mogen komen -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan