ktm kickstarter problemen..

Youp

MF veteraan
25 jun 2003
13.851
0
Somewhere in Limburg
Facebook
oke, zoals enkele hier wel weten heb ik een tijd geleden een 1997 KTM 620 supermotard gekocht.

maarnu, ik heb problemen met de kickstarter.. hij gaat sinds gisteren zwaar... erg zwaar.. en niet alleen door de compressie maar ook door de werkslag, de uitlaatslag en de inlaatslag... 5 minuten geleden stond ik bij het stoplicht en sloeg hij me af, ik klap de kickstarter uit en wil een hengst geven.. maar breek bijna mn been -O- dus ik trek aan mn decompressiehendeltje en wil hem door de compressie heen duwen.. vast.. muurvast.. dus ik hem even naar de kant geduwd en als een wildeman op die starter gaan stampen (met decompressie in) totdat hij omlaag ging.. nou na een aantal keer de motor met geweld rondgestampt te hebben ging de kickstarter wel weer (evengoed zwaar maar hij ging) en dus startte hij ook gelijk (want dat is geen probleem) iemand een idee wat het kan zijn? of iemand het zelfde probleem gehad?

overigens moet ik er bij zeggen dat het ding evengoed (wanneer hij loopt) loopt als een zonnetje, vermogen genoeg, loopt goed stationair zonder af te slaan (ook na 5 minuten niet) en start perfect binnen 1x trappen (wanneer de kickstarter soepel gaat :X ) nu heb ik een dikke 2500km er mee gereden sinds ik mn rijbewijs heb (+-5 weken) en +-500km geleden heb ik de olie ververst, het oliefilter en het microfilter vervangen. ik heb er volsynthetische 5w50 van putoline in gedumpt (had de vorige eigenaar ook).

'(

help.. iemand?
 
Die LC4 kickstarter-assen willen nog wel eens zwaar lopen op de schakelas. Beweegt je pookje een beetje mee? Zo ja, dan moet je dat loshalen en smeren.

Voor de rest klinkt het inderdaad als een vastloper
 
Die LC4 kickstarter-assen willen nog wel eens zwaar lopen op de schakelas. Beweegt je pookje een beetje mee? Zo ja, dan moet je dat loshalen en smeren.

Voor de rest klinkt het inderdaad als een vastloper

daar moet ik eens naar kijken... :)

-edit-

dit is het niet, beweegt allemaal soepel over elkaar heen... en hij gaat nu nog steeds stroef, dus een warmloper zal het ook niet geweest zijn (t ding staat inmiddels al een paar uurtjes stil te staan) en vanmorgen toen ik hem voor het eerst startte ging het ook vrij zwaar btw...
 
Laatst bewerkt:
Damn :( en we kunnen niet zeggen dat je niet weet hoe iets aan te trappen Youp. ;)
 
Zelf schuld
h015.gif


Had je maar geen KTM moeten kopen :W

_O-
 
Misschien heel stom, |( |( |( maar hoe zwaar loopt de motor als je hem in z'n één of in z'n twee zet en dan gaat duwen met de decompressiehendel ingedrukt? Dat zou dan vrij soepel moeten gaan toch?
 
Misschien heel stom, |( |( |( maar hoe zwaar loopt de motor als je hem in z'n één of in z'n twee zet en dan gaat duwen met de decompressiehendel ingedrukt? Dat zou dan vrij soepel moeten gaan toch?

mwah de decompressie opent niet heel ver.. moet het hendeltje echt helemaal tegen het handvat aantrekken en dan nog krijg ik heb normaal met een beetje moeite door de compressie heen.. vind ik niet erg, dan lekt hij tenminste zeker niet wanneer hij gesloten is :) maar ik ga het morgen wel even proberen, de overige 3 slagen moeten wel gewoon soepeltjes gaan...

maar nu schiet me nog wat anders te binnen... toen hij me vanmiddag afsloeg en ik hem in de vrij zette (en ja ik weet zeker dat het de vrij was, heb het nl, een paar keer geprobeerd) rolde de motor ook zwaar :X alsof hij in de versnelling stond met de motor uit en met half slippende koppeling :X :?
 
nou goed, ik heb hem net dus in de versnelling gezet en hij gaat zonder problemen... de kickstarter gaat nu trouwens ook wel redelijk nu maar nog altijd met een vreemde weerstand die er eerst niet was...

ik denk dat ik hem dadelijk even start en naar het tankstation rij 1,5km verderop en kijk dan hoe de zaken er voor staan...
 
en terug van het tankstation.. ben ook nog even wezen pinnen heb nu zo'n 8km gemaakt in totaal.. en hij liep gewoon constant goed... bij het tankstation aangekomen ging de kickstarter weer zwaar zoals de afgelopen 2 dagen en bij de pinautomaat aangekomen het zelfde... maar in de versnelling met decompressie ging alles gewoon goed...

kan er niet gewoon een lager van de kickstarteras ofzo uit liggen? :X
 
wat is er gebeurd met opentrekken als er iets niet goed is....

wat is de moeite om het koppelingsdeksel er even af te roppen...als dat meer werk is dan bij mn xr dan zeg ik KUT KTM :(

komop...je bent er vlot achter...
 
en terug van het tankstation.. ben ook nog even wezen pinnen heb nu zo'n 8km gemaakt in totaal.. en hij liep gewoon constant goed... bij het tankstation aangekomen ging de kickstarter weer zwaar zoals de afgelopen 2 dagen en bij de pinautomaat aangekomen het zelfde... maar in de versnelling met decompressie ging alles gewoon goed...

kan er niet gewoon een lager van de kickstarteras ofzo uit liggen? :X

Kijk eens naar de vorm van je blok: als er ergens iets is losgekomen, boutje ofzo, is er een goede kans dat het daar terecht komt. Het zou ergens tussen kunnen zijn gekomen waardoor je motor afsloeg. Vervolgens heb je het met kicken tussen het tandwiel van je kickstarter en je carterdeel weten te krijgen, waar het nu klem zit.
Zou kunnen toch ?
En inderdaad, ik zou eerst zelf eens kijken of ik iets kon vinden voordat ik m'n salaris naar Eddy Lemmens ging brengen. Het klinkt als iets lulligs simpels.
 
Kijk eens naar de vorm van je blok: als er ergens iets is losgekomen, boutje ofzo, is er een goede kans dat het daar terecht komt. Het zou ergens tussen kunnen zijn gekomen waardoor je motor afsloeg. Vervolgens heb je het met kicken tussen het tandwiel van je kickstarter en je carterdeel weten te krijgen, waar het nu klem zit.
Zou kunnen toch ?
En inderdaad, ik zou eerst zelf eens kijken of ik iets kon vinden voordat ik m'n salaris naar Eddy Lemmens ging brengen. Het klinkt als iets lulligs simpels.
:^

ik vond een stuk zuiger achter mn kickstartertandwiel :)
 
Kijk eens naar de vorm van je blok: als er ergens iets is losgekomen, boutje ofzo, is er een goede kans dat het daar terecht komt. Het zou ergens tussen kunnen zijn gekomen waardoor je motor afsloeg. Vervolgens heb je het met kicken tussen het tandwiel van je kickstarter en je carterdeel weten te krijgen, waar het nu klem zit.
Zou kunnen toch ?
En inderdaad, ik zou eerst zelf eens kijken of ik iets kon vinden voordat ik m'n salaris naar Eddy Lemmens ging brengen. Het klinkt als iets lulligs simpels.

nou het probleem is niet ontstaan na een keer afslaan... ik startte het ding op mn werk zonder problemen en reed naar huis.. 16km.. onderweg NIKS gemerkt geen geluidje, niet afgeslagen, geen vermogensdipje ff ofzo helemaal niks.. kom thuis zet hem uit ga eten enzo.. uurtje later wil ik hem starten om een eindje te gaan rijden.. he... waarom gaat de kickstarter wat zwaar? :?

daarbij moest hij sowieso toch nog naar lemmens om hem nog wat beter af te stellen en een nieuwe spanningsregelaar er in te zetten en hem compleet motorisch na te kijken of er niks aan het handje is :) (preventief zeg maar)
 
en dan geef je een boel geld uit ...en wat heb je er van geleerd? ...helemaal niets :)
kun je beter lemmens' arbeidsloon investeren in een werkplaatshandboek en de boel lekker zelf doen. :)
 
nou het probleem is niet ontstaan na een keer afslaan...
Had ik verkeerd begrepen. In dat geval ben ik er nog stelliger van overtuigd dat er een stukje schrot tussen je tandwiel en carter zit

daarbij moest hij sowieso toch nog naar lemmens om hem nog wat beter af te stellen en hem compleet motorisch na te kijken of er niks aan het handje is :) (preventief zeg maar)
Yeah right... :+ En degene die het gezegd heeft die leeft nog...
Tip van Willem: geloof niet alles wat ze je vertellen.

Bovendien: als je nou iets vindt, dan zegt dat misschien iets over de volgende ramp die je te wachten staat. Oh nee: bij Lemmens gaan ze natuurlijk je hele blok uit elkaar halen om te kijken waar het vandaan komt...
_O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan