KTM LC4: Teil fünf - Team Seacow still going!

Oude hond en nieuwe trukjes. Kost wat moeite maar iedereen achtermij geeft snel het gevecht op om mij in te halen.



Gewoon om dat ik begonnen ben op een 660SMC.



Doe ook eens een foto. Beetje leven in de brouwerij brengen. We moeten niet allemaal bezopen achterover van de (brouwerij) krukken vallen...
Uit just another Sunday, dusty Sunday
 
Bezopen van de kruk vallen is ook een leuke bezigheid!

Misschien vh weekend rondje, ga bij iemand op bezoek en de keuze is motorrijden of windsurfen... surfen wil ik graag proberen dus.
 
Vraagje: Om de hoeveel km doen jullie olie/kleppen? Volgens het handboek moet het om de 5000 voor mijn 625 SMC maar ik zie op het internet dat mensen het vaak al eerder doen. Dus ik was even benieuwd ;)
 
Net mijn Zeekoe wat lichter gemaakt :P
Accu was dood en had nog een lithium staan want die van de KTM is dezelfde als in mijn Gixxer 600 uit 2011 zit :P

Werkt zo'n moderne accu ook op een zeekoe? Heb je er nu een zee-antiloop van gemaakt? Oh nee dat kan niet dat antie lopen deed tie al met de dode accu. Confusing allemaal!

Maar je brommert krijgt weer wind door de radiators? MOOI!
 
Vraagje: Om de hoeveel km doen jullie olie/kleppen? Volgens het handboek moet het om de 5000 voor mijn 625 SMC maar ik zie op het internet dat mensen het vaak al eerder doen. Dus ik was even benieuwd ;)

Toen ik nijn 660SMC nog had, checkte ik elke 25 draaiuren de kleppen. Bijna nooit dat ik ze moest stellen. Maar het is weinig werk en geeft peace of mind. Bij elke 50 uren beurt deed ik de olie en kleppen.
Dat heb ik 30.000 km volgehouden, toen werd die gejat.... Dat blokkie was nog in topvorm. Onderhoud verlengt de levensduur.
 

Ik heb het over de mijne natuurlijk 😂
Ohw, dat had ik niet in de gaten. De mijne, een 2005-er 660 SMC, heeft niets. Maar als ik een startknopje zou hebben, zou ik t zeer zeker gebruiken. Maar de LC4, dus ook mijn 660, is natuurlijk van oorsprong een lompe maar sterke “maisveld-ploeger met vette noppen”, en dus vrij zwaar. Om die reden heb ik toen voor de 660 gekozen ipv de 625 die wel een startcircuit heeft. Maar dus (nog) zwaarder is. Daar komt nog bij dat ik van vrij basale simpele dingen zonder poespas houd. Maar af en toe daar wel eens spijt van...


Grt Fred
 
Ja, hahhha ja, heb zelf geen keuze. Maar wilde ook de Keihin Flatslide carburateur, en dat maakte toendertijd de keuze wel erg beperkt. Had de 660 in 2005 wel nieuw gekocht btw.
 

Bijlagen

  • 4CACA734-8580-4B99-AA8F-104DBEB0403B.jpeg
    4CACA734-8580-4B99-AA8F-104DBEB0403B.jpeg
    248,8 KB · Weergaven: 8
De 640 is toch wat “luxer” ten opzichte van de 660.

Completer display
Betere koplamp, ik zie geen donder in het donker
Grotere tank
Startmotor en accu
En de verlichtingschakelaars op het stuur zijn normaal.

Een 640 rijdt echt niet veel minder dan een 660. Alleen heeft de 660 net wat meer punch door die Keihin Flatslide carburateur. Maar een goede rijder maakt meer verschil dan het verschil tussen een 640 en een 660.
 
Toen de accu slecht was heb ik ook een tijdje mijn ktm 625 moeten kickstarten. Toen ik het door had vond ik het wel goed te doen, beter dan verwacht eigenlijk.

Maar ik mis het niet :P
 
De 640 is toch wat “luxer” ten opzichte van de 660.

Completer display
Betere koplamp, ik zie geen donder in het donker
Grotere tank
Startmotor en accu
En de verlichtingschakelaars op het stuur zijn normaal.

Een 640 rijdt echt niet veel minder dan een 660. Alleen heeft de 660 net wat meer punch door die Keihin Flatslide carburateur. Maar een goede rijder maakt meer verschil dan het verschil tussen een 640 en een 660.
Ik had de keihin fcr41 vlakschuif onder mijn 640 lc4 gemonteerd en dit was idd een lekkere verbetering. erg fijne gasrespons!
 
Terug
Bovenaan Onderaan