KTM Lc4 topic; Teil vier, mit Schwung weiterfahren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ander blok heb ik al een beetje voor rondgebeld. M'n beste optie is om uit oude onderdelen een nieuw blok te maken. En ik denk dat het lastig is om m'n motor kwijt te raken zonder blok. Zit sinds gister ook een nieuwe achterband op.
En tevens heb ik een A2 rijbewijs dus weinig vergelijkbaars te vinden aangezien ik deze ook heb laten terugvoeren en het kentekenbewijs heb laten aanpassen naar 25kW *kuch*. (Heb de motor ook pas sinds afgelopen Juli).

Verder is de motor echt spik en span. Blok is helemaal schoon en de motor is verder super netjes. Dus ja, het is een beetje lastig om een keuze te maken zo.
- Of het resterende deel verkopen een nieuwe kopen en niet zo veel geld overhouden (met kans dat als ik een nieuwe motor koop, dat ik binnenkort weer bezig ben met klein onderhoud.

- Óf ik spendeer wat geld om blok te reviseren, hou m'n motor, krijg een nieuw vers blok en ik ben voorlopig klaar.

Denk het laatste :X
 
@Tomva
Ik zou opzoek gaan naar een ander blok. Het 640 blok past er ook in, dan moet je alleen de CDI meenemen. Je weet dan natuurlijk nog steeds niet of het blok 100% is, maar 1500 is wel van de zotte.




Ben lekker opzoek. Een luchtsleutel is een fijn apparaat.

Naast de balansas zit er wat slijpschade aan het blok. Is dit fabrieks-af om ruimte te maken voor de balansas? Zo niet dat lijkt dit mij een zeer aannemelijke plek waar het geluid vandaan kan komen.

56e31ecc57737.jpg
 
Duur is afhankelijk van wat je het waard vind ;)

Maar 1500 euro is veel geld. Ik heb 1000 euro afgetikt voor mijn revisie (zonder dat het blok in de poeier lag) en dat voor een fiets uit 2001...
 
Maar is alles is naar de klote he haha. Al het gruis is door m'n oliepoorten gegaan, nieuwe lagers, cilinder honen etc. Ik ga maandag even kijken hoe en wat. Maar als het rond de 1500 blijft *fingers crossed* dan denk ik dat het het wel ga doen. Eerst maar eens rustig kijken. Bij Andre motoren hebben ze allerlei onderdelen zeiden ze. Dus misschien kan het iets goedkoper.
 
Nou... Zoals Paul zelf is bezig om uit te zoeken waar zijn geluid vandaan komt, heb ik mijn blok afgelopen week weggebracht voor een revisie.
Mijn geluid was iets erger en ben gauw naar huis gereden (wat ik dus niet had moeten doen |( ) Krukaslager is dus kapot en half weg gevreten, al het slijpsel is door m'n blok heen gegaan. Cilinder, big end, oliepompen en de rest is beschadigd. Dus het wordt een rekening van minimaal €1500.. daarentegen krijg ik dus wel een vers blok.

Maar is het het waard om hier €1500,- aan uit te geven? Ik zou bijna denken dat het verstandiger is om nog een 640 te kopen en het een en ander over te zetten en dan de rest los verkopen of een los blok kopen. Maar goed, je weet ook niet wat je koopt uiteindelijk... Adviezen? :?


Als je een ander koopt hoe is de staat van DAT blok dan?? Jah het is veel geld, maar een verse motor is goud waard. Tenminste als je het niet direct wilt verkopen. Ik heb na revisie 30.000 km gereden zonder hoofdpijn, toen die gejat werd. Dat blok had nog veeeel langer mee gegeaan. Voelde nog fris aan.

Dit werkt prima. Het is wel erg goedkoop... Misschien kwalitatief slecht? Maar dit systeem is echt geweldig! Wiellagers, stuurlagers niets is meer een probleem. Ook lagers die verzonken zijn trek je er zo uit. Daar is altijd een beetje ruimte om die vingers in te zetten.

Maar als je de koppeling toch wilt vervangen, dan neem je hem toch gewoon vast met een brote waterpomptang?? Wat kan het schelen als er wat breekt. Dan pak je weer een stuk. Laat zien wie er de baas is .

Tot nu toe is de Koppelingkorf de baas.

Krijg ik met dat set ook de lager achter het koppelingshuis eruit dan? Waar prop je zo'n 'vinger' dan?

Bij mij is er maar een de baas }) Het komt nog wel eens voor dat deze instelling wat meerwerk opleverd :X

ALs je een lager hebt dan is het lager een beetje afgerond aan de zijkanten. Om de as of wat dan ook makkelijker erdoor te steken en het moet genoeg zijn om zo'n lager eruit te frunniken.

zo dus


:W
 
Duur is afhankelijk van wat je het waard vind ;)

Maar 1500 euro is veel geld. Ik heb 1000 euro afgetikt voor mijn revisie (zonder dat het blok in de poeier lag) en dat voor een fiets uit 2001...


wat is er toen zoal vervangen?

1000 euro vind ik zelf namelijk een leuk bedrag in mn oren dan kan ik mijn blok ook wel laten reviseren :)
 
Koppelingskorf wil niet los, iemand nog zo'n blokkeer-tool liggen, of een adresje waar je deze makkelijk kunt halen? Vind ze alleen maar in duitsland of USA.

Daarnaast ben ik sinds vandaag opzoek naar een koppelinskorf en het deel daar binnenin. [afbeelding]

deeltje 8 en 10 dus.
Een korfblokkeer tool maak je makkelijk met een paar oude koppelingspkaten. Netjes uitlijnen en aan elkaar lasen. Dan een hefboom eraan lassen. Heb er eentje liggen.
 
Net even bij m'n blok gekeken en ik ben optimistisch!
Het is en blijft een hoop geld maar krijg dr wel wat leuks voor terug natuurlijk.

- Cilinder honen
- Nieuwe overmaat zuiger
- Nieuwe lagers
- 2x nieuwe oliepomp
- Nieuw big end (tenzij deze nog te redden valt, gaat hij nog uit elkaar halen)
* bak moet geslepen worden, gewoon vanwege slijtage dus dat is preventief
* kleppen bijslijpen, ook preventief

Dus ik hoop van de week de daadwerkelijk prijs te horen en dan geef ik hem groen licht als het niet te hoog gaat oplopen *O*

Vraag me alleen één ding af, misschien dat jullie dat weten...
Mijn olie loopt ook door het frame en aangezien het slijpsel dus door het hele blok is gegaan, zal er dan ook slijpsel in m'n frame zitten?
 
Dat zou misschien wel kunnen. Ik heb toen ik mijn frame heb laten coaten mijn hele framebuis vol zand gehad, omdat de coater ondanks mijn aandringen dit niet goed afgedopt had. Ik heb toen de buis een aantal keer doorgespoelt en uitgeblazen met perslucht. Voordeel was wel dat ik een los frame had en jij waarschijnlijk je halve motor moet slopen. Er zijn wel schemas (in het werkplaatshandboek) die laten zien welke route de olie neemt. Of deze dus gefilterd wordt voor hij je blok ingaat, of voor hij de buis instroomt durf ik niet uit mijn hoofd te zeggen
 
De olie naar het frame is al door het eerste filter geweest...dus die heeft dat al uitgefilterd.

Het big end sowieso vervangen, tenminste dat is mijn gedachte. Nu het blok los ligt....stel je voor dat die over een half jaar de geest geeft...ff door slikken...ben je over een mnd weer vergeten!
 
Zo na een tijd alleen maar gelezen te hebben maar weer eens wat plaatsen, ktm loopt nog als een malle en heeft al wel wat veranderingen ondergaan. Teller week abnormaal af dus een digitale erop en de koplamp ook maar ge-upgrade. Ook nog wat stickers erop die ik nog had liggen, om t iets minder saai te maken. Lees over t algemeen wel mee maar plaats zelden wat. Nu tijd voor plaatjes :+
full

full

full

full
 
waar kun je een goedkope akra dempertje krijgen dan voor een 620? is gewoon een originele uitlaat hoor. wil graag een akra demper maar als ik internet zo rondneus kost me dat al gauw 600 euro voor 1 demper (belachelijk)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan