Wat ik zie (linkerkant, rechts geen schrammetje)Rijden?
Kras op de handkap kan even goed komen van eens door een deur te duwen.
Keertje omgevallen...
Hierbij even jullie hulp gevraagd....
Gisteren ff een rondje om mijn motor “gelopen” en ff opgeschreven wat ik zie dat er stuk is. De prijzen van deze onderdelen heb ik via de KTM onderdelen site opgezocht en kom ik op een totaal van €6788,06
Verder zie ik dat het subframe krom is, een slag in het achterwiel en ook het voorwiel draait niet meer zonder ergens aan te lopen rond (motor is opgebokt). De motor heeft dus een flinke klapper gemaakt en ik ga ervan uit dat er nog meer verborgen gebreken zijn die ook de nodige kosten met zich meebrengen...
Wat is nu wijsheid vraag ik me af?? Ik ga uit van een dagwaarde van zo’n €8500 en als ik het zo bekijk zal dit ook algauw het totale schadebedrag zijn.
Ik zie als enige optie een schademotor inkoper benaderen om de motor zo te verkopen. Mijn verlies zal ik moeten nemen dus.
Of zie ik iets over het hoofd. Jullie nog ideeën en/of tips?
Denk het wel. Moet wel nog een testrit maken. Maar wil wel bij Ktm blijven. En aangezien de vrouw niet meer achterop gaat kan ik wat kleiners en nieuwers kopen.Ik zou het zeker proberen. Of het lukt is een tweede. Staat ook een '10 met zelfde stand en akra voor 7000. Ga je voor 790 duke?
Vraag of er herkenning is... Soms bij het op schakelen tussen de 3 en de 4 wil hij nog wel eens in de "vrij" staan gevolg is een dot gas toeren die omhoog vliegen en mensen die me raar aankijken...Tevens wat ik nog zorgelijker vind is bij het terug schakelen het af een toe een kabaal van jan heb ik jou daar is (tandjes poetsen).
Versleten vorkjes in de bak of versnellingspook niet goed afgesteld (en dus toeval) dat het bij mij tussen de 3 en 4 opvalt?
Graag verneem ik jullie bevindingen aangezien hij nog in de garantie valt
Je komt van een Japanner af zeker? Ik had in het begin ook ff moeite met de slome, grove KTM bak. Je moet ff wat rustiger en daadkrachtiger schakelen, 't is ff wennen.Vraag of er herkenning is... Soms bij het op schakelen tussen de 3 en de 4 wil hij nog wel eens in de "vrij" staan gevolg is een dot gas toeren die omhoog vliegen en mensen die me raar aankijken...Tevens wat ik nog zorgelijker vind is bij het terug schakelen het af een toe een kabaal van jan heb ik jou daar is (tandjes poetsen).
Versleten vorkjes in de bak of versnellingspook niet goed afgesteld (en dus toeval) dat het bij mij tussen de 3 en 4 opvalt?
Graag verneem ik jullie bevindingen aangezien hij nog in de garantie valt
Je komt van een Japanner af zeker?
Je komt van een Japanner af zeker? Ik had in het begin ook ff moeite met de slome, grove KTM bak. Je moet ff wat rustiger en daadkrachtiger schakelen, 't is ff wennen.
haha ja klopt van een GSX-R (die had het nooit) me crossmotor daarentegen yz250 wel maar die staan ook bekent om de waardeloze bakken.
Daar slijten de vorken namelijk snel en dan schakel je niet goed gevolg is af geronde nokken op de tandwielen dus vaak niet pakken van versnellingen.
Was daar een beetje bang voor...
Vraag of er herkenning is... Soms bij het op schakelen tussen de 3 en de 4 wil hij nog wel eens in de "vrij" staan gevolg is een dot gas toeren die omhoog vliegen en mensen die me raar aankijken...Tevens wat ik nog zorgelijker vind is bij het terug schakelen het af een toe een kabaal van jan heb ik jou daar is (tandjes poetsen).
Versleten vorkjes in de bak of versnellingspook niet goed afgesteld (en dus toeval) dat het bij mij tussen de 3 en 4 opvalt?
Graag verneem ik jullie bevindingen aangezien hij nog in de garantie valt
Vraag of er herkenning is... Soms bij het op schakelen tussen de 3 en de 4 wil hij nog wel eens in de "vrij" staan gevolg is een dot gas toeren die omhoog vliegen en mensen die me raar aankijken...Tevens wat ik nog zorgelijker vind is bij het terug schakelen het af een toe een kabaal van jan heb ik jou daar is (tandjes poetsen).
Versleten vorkjes in de bak of versnellingspook niet goed afgesteld (en dus toeval) dat het bij mij tussen de 3 en 4 opvalt?
Graag verneem ik jullie bevindingen aangezien hij nog in de garantie valt
Aanrader!Wat zijn de ervaringen met de ergo seat op de SMT? Heb na een uur/anderhalf uur toch wel een beetje een houten reet. Als er iemand achterop zit nog wel eerder. Vandaar de vraag
Interessante link! Ik herken zijn omschrijving wel, maar ik vind de problemen bij mijn motor nog niet zorgwekkend genoeg om er wat aan te doen.hallo,
ik ga nog een keer reageren, ik heb toevallig gelezen dat er meer mensen zijn met jouw probleem,
lees dit maar door:
Gear change issues
Here goes. The bike is a 2010 990R with 8000km. Over the past few rides I have been finding false neutrals quite often when shifting up or the bike...advrider.com
ze zeggen dat de shift drum geleiderol afslijt (in de versn. bak) waardoor die soms uit de versnelling schiet, en vaak moeilijk wil schakelen.
misschien vind je dit wel interessant of misschien niet maar ik zeg het toch maar ff
No brainer; doen!Wat zijn de ervaringen met de ergo seat op de SMT? Heb na een uur/anderhalf uur toch wel een beetje een houten reet. Als er iemand achterop zit nog wel eerder. Vandaar de vraag