De mijne, ook 2013 met akra en koffers, 18K, ingeruild voor 9000. Had ook net grote beurt gehad.Heren wat is nu een goede verkoop prijs voor een 2013 Ktm Smt met 23000km op de klok. Vorig jaar beurt gehad met de kleppen. Bandjes 60% en koffersetje erbij met groot topkoffer. En Akra's natuurlijk.
Zat aan een vraagprijs rond de 8500 te denken. Is dat redelijk.
Of akra's eraf en originele erop en evt inruilen.
In geruild bij dealer op en nieuwe?De mijne, ook 2013 met akra en koffers, 18K, ingeruild voor 9000. Had ook net grote beurt gehad.
Ja. Het is een beetje lastig te bepalen wat ze nou echt voor je SMT geven in mijn geval: of je krijgt meer korting op je nieuwe motor en/of accessoires, of je krijgt een hogere inruil. In mijn geval gaat het me om het bedrag wat ik onder aan de streep moet bijbetalen.In geruild bij dealer op en nieuwe?
Wat heb je gekocht dan. Een adventure of 790Ja. Het is een beetje lastig te bepalen wat ze nou echt voor je SMT geven in mijn geval: of je krijgt meer korting op je nieuwe motor en/of accessoires, of je krijgt een hogere inruil. In mijn geval gaat het me om het bedrag wat ik onder aan de streep moet bijbetalen.
Superduke GT 1290Wat heb je gekocht dan. Een adventure of 790
Ik vind de ergo Seat juist wat aan de zachte kantWat zijn de ervaringen met de ergo seat op de SMT? Heb na een uur/anderhalf uur toch wel een beetje een houten reet. Als er iemand achterop zit nog wel eerder. Vandaar de vraag
Hoi,
De 790 adv lijkt me geschikter voor langere afstanden.
Met welke motivatie?
Maak een proefrit van 400km, dan weet je het.Goedemorgen,
Ik ga morgen proefrijden op de 790 Duke. Nu is mijn vraag heeft er iemand hier ervaring met lange stukken snelweg op de 790 Duke?
Wil er ook regelmatig mee naar Duitsland en Oostenrijk. Is toch ruim 1000 km.
Ben zelf 1.80. Nu rij ik nog op de SMT.
Ben dus benieuwd of ik er op vooruit ga of dat de 790 leuk is voor de korte ritjes.
greetz, richard
Je zit rechtop, groot windscherm. Dat hou je gewoon langer uit.
Tenzij je dat helemaal niet zo lekker vind natuurlijkMaar kwa zitpositie zou ik het uren kunnen volhouden op de 790Adv...echter niet kwa turbulentie, daar wordt ik knettergek van, geef mij maar de eerlijke lucht op een 790Duke.
En de SMT is beter geschikt voor lange afstanden, maar ik heb al een paar dagroutes van zo'n 500km gedaan met de 790Duke en dat gaat prima. De zitpositie is gewoon lekker ruim (ben 1.78) voor een sportieve naked.
Tenzij je dat helemaal niet zo lekker vind natuurlijkMaar kwa zitpositie zou ik het uren kunnen volhouden op de 790Adv...echter niet kwa turbulentie, daar wordt ik knettergek van, geef mij maar de eerlijke lucht op een 790Duke.
Ik moet het nog eens klaar zonder ruit proberen, en de ruit met spacers monteren (laminar flow creëren). Ingekort is ie al. Maar goed, first, things first.
Vorige week wilde ik nog even de koppeling controleren, want die hapte bij koud blok. Dat gebeurt vaker, dan is de veerring in de eerste stalen schijf geslepen dus moet je even de stalen schijf uitwisselen met een ander. Zo gezegd, zo gedaan maar er was geen ingeslepen stalen schijf te bekennen. Dus de koppeling maar weer dichtmaken en naar andere theoriën op zoek, draai ik de veren weer op hun plek...
Bekijk bijlage 1398567
KAK.
Dat wordt dus een nieuwe koppelingsbooster a 270 euro, je kunt niet even die busjes vervangen oid (althans, kan wel maar levert KTM niet los), ik heb geprobeerd hem uit te draaien en er een moertje op te lassen maar dat wilde allemaal niet... Welbeschouwd is het ook wel prima, want de loopvlakken van de booster zijn niet meer in nieuwstaat, dat zou achteraf gezien best eens wat met het happen van doen kunnen hebben. Die busjes lijken wel langzaam de boutjes op te vreten oid, ik heb ze eens goed bekeken en de draad ziet er érg bijzonder uit (bijna als een slagschroef, zo'n kozijnding bijvoorbeeld).
Verder heb ik ook nog de oliesproeier van de koppeling schoongemaakt (nog een handigheidje om die eruit te krijgen...), die zat zo goed als dicht, dat zal ook niet geholpen hebben. De eerste modellen hadden daar sowieso een blanke sproeier (dus zonder gat), dus enorm schadelijk is het ook niet maar er is een reden dat er een TSB is geweest om daar een sproeiertje 30 in te stoppen.
Hopen dat hij met het nieuwe spul weer goed werkt, maar de booster komt woensdag (als het goed is) pas binnen en ik moet donderdag klaar staan voor vertrek
Monteren is gelukkig peanuts...
Uitboren heb ik geprobeerd, uitdraaien heb ik geprobeerd, moer oplassen heb ik geprobeerd. Boutjes zat muurvast (ging ook al te zwaar bij aandraaien...). De andere busjes deden ook "raar", zwaar draaien etc. Zitten eraan te komen, en zeker gezien de slijtage op de booster gewoon het hele zootje vervangen.Dat is zonde, maar die bout kan je der nog wel uitboren.
Dat hij er gevoelig voor is, prima. Maar het hoort zeker niet zo en je krijgt het ook gewoon weg met onderhoud. Ik heb het nu een paar keer gehad, en het was dus meestal die ingesleten veerring. Andere stalen plaat ertegen (en veerring een beetje schuren) en het was weg. Dit is de eerste keer dat dat niet werkte in 90.000kmDat de koppeling een beetje hapt bij een koude motor is normaal bij ktm, als het maar weggaat bij warme motor.
Uitboren heb ik geprobeerd, uitdraaien heb ik geprobeerd, moer oplassen heb ik geprobeerd. Boutjes zat muurvast (ging ook al te zwaar bij aandraaien...). De andere busjes deden ook "raar", zwaar draaien etc. Zitten eraan te komen, en zeker gezien de slijtage op de booster gewoon het hele zootje vervangen.
Dat hij er gevoelig voor is, prima. Maar het hoort zeker niet zo en je krijgt het ook gewoon weg met onderhoud. Ik heb het nu een paar keer gehad, en het was dus meestal die ingesleten veerring. Andere stalen plaat ertegen (en veerring een beetje schuren) en het was weg. Dit is de eerste keer dat dat niet werkte in 90.000km