KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Nog ff een vraagje. Ben alvast op zoek naar een werkplaats handboek voor de SMT.
Op een Amerikaanse site heb ik deze gevonden op cd/dvd:

B3349E60-A676-4301-8E73-B007D2BCCBFA.jpeg


Is iemand bekend met deze site en dit handboek?

Heb ik er wat aan? Of iemand nog andere tips?

Edit: ook bij de KTM tweeling gevonden. Denk dat dat betrouwbaarder is :P
Maar dan rest me nog de vraag: is dit een goed/waardevol handboek?
 
Nog ff een vraagje. Ben alvast op zoek naar een werkplaats handboek voor de SMT.
Op een Amerikaanse site heb ik deze gevonden op cd/dvd:

Bekijk bijlage 1356289

Is iemand bekend met deze site en dit handboek?

Heb ik er wat aan? Of iemand nog andere tips?

Edit: ook bij de KTM tweeling gevonden. Denk dat dat betrouwbaarder is :P
Maar dan rest me nog de vraag: is dit een goed/waardevol handboek?
Dat is het zeker.
En is ook een PDF van:

Dropbox - RA LC8 2011-E.pdf
 
Nog ff een vraagje. Ben alvast op zoek naar een werkplaats handboek voor de SMT.
Op een Amerikaanse site heb ik deze gevonden op cd/dvd:

Bekijk bijlage 1356289

Is iemand bekend met deze site en dit handboek?

Heb ik er wat aan? Of iemand nog andere tips?

Edit: ook bij de KTM tweeling gevonden. Denk dat dat betrouwbaarder is :P
Maar dan rest me nog de vraag: is dit een goed/waardevol handboek?

Ik heb de 2011 versie, deze CD bestaat uit 2x delen
1. PDF met generieke info voor alle modellen
2. HTML webpage manual voor SMT/R (gebruik ik zelden tot nooit)

er zit een link in het super duke topi KTM SuperDuke 990 Deel 14
 
Volgens mij past een SM zadel. Die is hoger...

SMT 990 en SMR 990 zadels zijn in ieder geval uitwisselbaar.
Heb voor mijn SMR 990 ooit eens een SMT 990 zadel gekocht maar dat zat me toch te laag.
Dus mocht er nog iemand interesse hebben in een SMT 990 zadel . . .
 
zat te dubben over een 790 adv r of iets anders... Na een paar lekkere ritjes op de heerlijk rijdende, accelererende en sturende 990SM van mijn vrouw weet ik het antwoord. Ik wil iets sportiever dan een adventure fiets.
Nu hebben ze de 1290 SDR in de kleurstelling van mijn geliefde 990SMR uitgebracht, ik ben om!
Spaarcentjes gaan nu in een verbouwing van de zaak, deze lente ga ik een nieuwe 1290 SDR ophalen :]
bcyb6d7kzata.jpg
2000000002.jpg

Met Wings uitlaat ga ik vanuit. ;)
 
SMT 990 en SMR 990 zadels zijn in ieder geval uitwisselbaar.
Heb voor mijn SMR 990 ooit eens een SMT 990 zadel gekocht maar dat zat me toch te laag.
Dus mocht er nog iemand interesse hebben in een SMT 990 zadel . . .

Ik heb er nu een SMR zadel op zitten, maar het is me nog steeds wat te laag.
 
Kent iemand MVS Race Engineering in Nederhorst den Berg? Ze doen ook KTM’s afstellen adhv TuneECU.
 
Nee, maar ben wel benieuwd

Ik heb ze net voor de kerstdagen gemaild, maar buiten een automatische reply niks meer vernomen. Misschien verloren gegaan in die periode.
 
Kent iemand MVS Race Engineering in Nederhorst den Berg? Ze doen ook KTM’s afstellen adhv TuneECU.
Ik volg ook even. Wil de SMR dit seizoen ook nog laten afstellen op de testbank, maar twijfel tussen MVS Race Engineering (dichtbij) of Ruud Fredriks (goede verhalen).
 
Laatst bewerkt:
Ja Ruud Frederics zou niet aan het randje van de wereld moeten wonen inderdaad._O-

Je moet er gewoon een dagje uit van maken. Moest ook van midden van het land naar Goes rijden om bij Ruud te komen. Maar dat was het meer dan waard.
Afgelopen weekend weer heerlijk genoten van de SMT. Loopt nu zoveel soepeler en ook nog 8 pk erbij gekregen.
 
Het zelfde verhaal voor mij, kom bij leiden vandaan. Heeft iemand nog tips van dingen die ik goed moet hebben voordat ik hem laat afstellen? Ik dacht zelf dus aan het benzinefilter en die throttlebody sync. Hoeveel euro kost het afstellen? En ging hij ook zuiniger lopen?
 
Nou ik kom uit een dorpje genaamd Lemelerveld. Het is een half uur rijden voordat ik bij de dichtstbijzijnde snelweg ben en dan rij ik nog maar in Zwolle.
Het wordt incl afstellen meer een weekendje weg denk ik dan _O-
 
Het zelfde verhaal voor mij, kom bij leiden vandaan. Heeft iemand nog tips van dingen die ik goed moet hebben voordat ik hem laat afstellen? Ik dacht zelf dus aan het benzinefilter en die throttlebody sync. Hoeveel euro kost het afstellen? En ging hij ook zuiniger lopen?

Had zelf eerst een kleine beurt gedaan incl. synchroon stellen en gasklephuizen reinigen en nieuw luchtfilter.
Daarna naar Ruud gereden. Loopt idd zuiniger en dat komt ook omdat je makkelijker in de lage toeren rijdt. Koste mij 275 voor het afstellen.
 
Had zelf eerst een kleine beurt gedaan incl. synchroon stellen en gasklephuizen reinigen en nieuw luchtfilter.
Daarna naar Ruud gereden. Loopt idd zuiniger en dat komt ook omdat je makkelijker in de lage toeren rijdt. Koste mij 275 voor het afstellen.

Wordt dit aangeraden vanaf een bepaalde kilometerstand?
 
Goeiemiddag jongens, ik ben hier voor wat raad voor aankoop van een ktm smt 990 liefst met abs max km onder 30.000

Nu ben ik van plan om met vakantie te gaan met de motor, 3000km heen, paar duizend km op bestemming en weer 3000km terug

Is dat een beetje te doen met zon motor?

En hoe zit dat met onderhouds intervallen, en de rest van de slijtage onderdelen, banden remmen etc tijdens de reis

Heen en terug reis zijn snelwegkms, op bestemming word r stevig gebuik gemaakt van de fiets

Ik ben nog een beetje aan t uitvogelen hoe en wat dus advies welkomm
 
Goeiemiddag jongens, ik ben hier voor wat raad voor aankoop van een ktm smt 990 liefst met abs max km onder 30.000

Nu ben ik van plan om met vakantie te gaan met de motor, 3000km heen, paar duizend km op bestemming en weer 3000km terug

Is dat een beetje te doen met zon motor?

En hoe zit dat met onderhouds intervallen, en de rest van de slijtage onderdelen, banden remmen etc tijdens de reis

Heen en terug reis zijn snelwegkms, op bestemming word r stevig gebuik gemaakt van de fiets

Ik ben nog een beetje aan t uitvogelen hoe en wat dus advies welkomm

service interval is 7500km, maar aangezien je een aansluitende trip gaat doen zie ik niet waarom het niet kan en dat de beurt een 1-2000km later valt.
ik weet niet wat voor banden je gaat gebruiken maar sport banden hebben de meeste rond de 4000km kaal dus daar moet je rekening mee houden.
Remmen slijtage zal wel mee vallen, een V-twin remt al aardig op de motor. Ik heb in 45000km slechts 1x de achterrem blokken vervangen de voorste zijn nog origineel. Ketting doe ik 30000km mee, regelmatig smeren en elke 15000km het voortand wiel vervangen omdat de tanden al krom beginnen te trekken
 
Nee, maar ben wel benieuwd

Ik heb ze net voor de kerstdagen gemaild, maar buiten een automatische reply niks meer vernomen. Misschien verloren gegaan in die periode.

Ik heb een afspraak gemaakt voor volgende week, kosten zijn €325,-. Wel fors duurder dan Freriks, maar ik heb het idee dat ze behoorlijk professioneel zijn als ik ze zo aan de telefoon hoor en aan de websit te zien. Ze stellen ‘m af met TuneECU icm een dyno. Het is voor mij 15min rijden dus dat is perfect.
 
Is het raar dat ik de prijzen allebei erg hoog vind? Als je een powercommander laat afstellen kost het maar 100 euro. Al kost een pc wel weer 350 maar die kan je weer op een andere motor gebruiken vgm?
 
Ja het is belachelijk veel geld. Ik heb nog nooit een motor laten afstellen, maar ik ben dat bokken en benzine zuipen een beetje zat. Geen garantie dat beide opgelost worden, maar dan kan het nog geen kwaad om er eens een professional naar te laten kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan