KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Stel, we zeggen dat het te duur is. Laat je hem dan staan? En stel dat we zeggen dat hij te goedkoop is. Laat je hem dan ook staan?

Mogelijk wel.. Ik rijd nu een SV650 die op alle vlakken heerlijk is! De houding zorgt er nu wel voor dat ik bij lange ritten het gevoel in mijn handen verlies en de remdruk begint sponzig te worden, dus als ik deze houd staan er een superbike-stuur en stalen remleidingen op het klusprogramma.

Voor mij is de mentale uitdaging nu om een balans te vinden tussen de financiële investering (ratio) en hoeveel kriebels ik in mijn buik krijg van beide motoren (pure emotie). Bij het emotionele deel verwacht ik heel weinig hulp op dit forum, maar bij de financiële verantwoording hoop ik een beetje van jullie inschattingsvermogen te kunnen inzetten O-)
 
ben het daar niet helemaal mee eens. Als ik een voor mij onbekend merk/type zou willen kopen is een forum een mooie plek om te peilen of een aanbieding een goede is.

In dit geval; is de SMT daadwerkelijk met full akra? Dus ook titanium voorbochten? dat zie je niet vaak en is best wat geld waard. Kan je ook prima los verkopen voor smak geld. Carbon is niet zo boeiend, maar koffers zijn ook los te verkopen en verhogen de waarde van de fiets.
Heb je foto's? Dan kunnen we hier zien of er vreemde dingen opvallen.
Normaal bij elke 7500km een beurt, wisselend klein/groot. Dus zou bij 45K de grote beurt moeten zijn geweest en ben je 15K van groot en duurder onderhoud af.
Als hij in goede staat is zou ik zeggen dat je een goede deal maakt.
Je kan aan de hand van kenteken/framenummer bij een dealer opvragen of hij zijn beurten daadwerkelijk heeft gehad, kan geen kwaad.
Oberon slave cilinder kan geen kwaad, zwak punt op de 990.
succes ermee!
 
Financiële verantwoording zit je sowieso al bij het verkeerde merk en in het bijzonder bij deze types _O-

Dat idee had ik al een beetje, maar ze rijden zo fantastisch :]

Even voor mijn idee, wat kost een grote beurt zo ongeveer? En zijn dingen nog een beetje zelf te doen aan een motor als dit?
 
Definieer te doen? Ik heb hem van 78.000 t/m 102.000 km nog nooit weggebracht.
Wel problemen gehad die ik inmiddels te pakken heb, maar voor zijn km stand en gebruik geen schande.

Beurtjes, kleppen controleren enz enz enz is allemaal goed te doen als je de ruimte hebt.
Koppeling platen wisselen is nog makkelijker dan bij een brommer.

Het zijn crossmotor bouwers en zijn dus gebouwd om makkelijk aan te kunnen sleutelen.
 
Definieer te doen? Ik heb hem van 78.000 t/m 102.000 km nog nooit weggebracht.
Wel problemen gehad die ik inmiddels te pakken heb, maar voor zijn km stand en gebruik geen schande.

Beurtjes, kleppen controleren enz enz enz is allemaal goed te doen als je de ruimte hebt.
Koppeling platen wisselen is nog makkelijker dan bij een brommer.

Het zijn crossmotor bouwers en zijn dus gebouwd om makkelijk aan te kunnen sleutelen.
Precies dat, eigenlijk.

Ik was blij verrast te zien hoe diep de standaard KTM handleiding gaat qua sleutel-stappenplannen!
 
Nogmaals het zijn grote crossmotoren.

Helaas zit daar ook een klein stukje ''onbetrouwbaarheid'' bij. Nouja meer in de zin. Het is allemaal net iets lichter, net iets krachtiger enz enz dan bij de concurrentie. Je zit dan dichter tegen de rand van het materiaal aan dus je kunt wel wat meer verachten dan bij je SV.

Ga je ze echter ook rijden als een grote crossmotor/SM dan is er maar heel weinig concurrentie...
 
Nogmaals het zijn grote crossmotoren.

Helaas zit daar ook een klein stukje ''onbetrouwbaarheid'' bij. Nouja meer in de zin. Het is allemaal net iets lichter, net iets krachtiger enz enz dan bij de concurrentie. Je zit dan dichter tegen de rand van het materiaal aan dus je kunt wel wat meer verachten dan bij je SV.

Ga je ze echter ook rijden als een grote crossmotor/SM dan is er maar heel weinig concurrentie...
Klinkt... ehm.. duur avontuurlijk? :YY

Zijn er, naast de genoemde koppelingshandlecylinder nog punten waar een 990 last van heeft / kan hebben?
 
Goede avond luitjes,

Gisteren een lekker ritje aan het maken en was al ruim 2 uur onderweg. Stottert de motor een keer en valt uit, niet meer aan de gang. Hij gooit de motor nog volop rond maar slaat niet aan. Wat denken jullie? (ik denk zelf aan iets simpels zoals kapotte bougies of iets met het luchtfilter)

Ik breng morgen mijn motor wel naar de garage aangezien ik 5 augustus naar de Trackdays op Assen ga, dan wil ik zonder problemen lekker kunnen vlammen })

Ben benieuwd wat jullie denken dat er mis is.

Fijne avond!
 
Brandstofpomp?
Mee eens.

Had laatst het zelfde, inhouden, stotteren, beetje knallen uit de uitlaat. Ineens deed ie het weer, en een km later stond ik stil haha.
Als je hem op contact zet, hoor je dan de pomp? Zo niet weetje zeer waarschijnlijk de schuldige aan te wijzen.

Heb er zelf een mr. bean mod in gezet. Plopt er nu weer vrolijk op los.
 
Hallo allemaal!

Ik ben sinds ongeveer 2 maanden de trotse eigenaar van een 990 SMT. Enorm blij mee, zie foto:
cb408245-1974-49b1-84d3-b342a6d9b198 - Copy.JPEG


Helaas was de blijdschap maar voor korte duur. Een trieste gelukszoeker heeft 's nachts bij mij in de parkeergarage mijn uitlaten gestolen. Zie foto hieronder:
WhatsApp Image 2020-07-08 at 19.23.28.jpeg


Mocht je iemand zien rijden met een uniek setje Akra's op z'n KTM, please let me know :)

Verder, verkoopt hier iemand toevallig nog uitlaten (en spruitstuk, noem je dat zo? Dat Y-vormig pijpje bedoel ik in elk geval) voor een 990 SMT. Ik hoor het graag!

Mvg,
Sam
 
Hallo allemaal!

Ik ben sinds ongeveer 2 maanden de trotse eigenaar van een 990 SMT. Enorm blij mee, zie foto:
Bekijk bijlage 1525078

Helaas was de blijdschap maar voor korte duur. Een trieste gelukszoeker heeft 's nachts bij mij in de parkeergarage mijn uitlaten gestolen. Zie foto hieronder:
Bekijk bijlage 1525080

Mocht je iemand zien rijden met een uniek setje Akra's op z'n KTM, please let me know :)

Verder, verkoopt hier iemand toevallig nog uitlaten (en spruitstuk, noem je dat zo? Dat Y-vormig pijpje bedoel ik in elk geval) voor een 990 SMT. Ik hoor het graag!

Mvg,
Sam

Wow, dat is fucking zuur :/
 
Definieer te doen? Ik heb hem van 78.000 t/m 102.000 km nog nooit weggebracht.
Wel problemen gehad die ik inmiddels te pakken heb, maar voor zijn km stand en gebruik geen schande.

Beurtjes, kleppen controleren enz enz enz is allemaal goed te doen als je de ruimte hebt.
Koppeling platen wisselen is nog makkelijker dan bij een brommer.

Het zijn crossmotor bouwers en zijn dus gebouwd om makkelijk aan te kunnen sleutelen.

Vond het olie wisselen anders flink tijdrovend. Halve motor moet ervoor uit elkaar wil je alle schermpjes en filters vervangen :+

Maar inderdaad, veel werkzaamheden zijn makkelijk en toegankelijk om te doen :Y Heb nog nooit zo snel balhoofdlagers vervangen!
 
Tijdrovend wel, maar het is allemaal wel goed toegankelijk als je de handleiding maar volgt.

Weinig speciaal gereedschap of microscopische Aziatische handjes nodig.
Alles zit gebout ipv geklikt, past allemaal keurig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan