KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Ja, ok. Mijn broer heeft dan ook een SMR zadel gemonteerd, dus dat was ik even vergeten. Is dat echt comfortabeler met 2?
 
Ja, ok. Mijn broer heeft dan ook een SMR zadel gemonteerd, dus dat was ik even vergeten. Is dat echt comfortabeler met 2?
Het SMR zadel heeft geen scheiding met de duo, dus bij ieder remmetje zit de duo weer strak aangesloten met de bijbehorende buts achterop je helm.

Het SMT zadel heeft wel een gescheiden zitvlak voor de duo en is breder en vlakker. Dat maakt het idd comfortabeler.
 
Hallo,

Ik ben in de markt om mijn Street Triple R uit 2013 binnenkort te verkopen en ben me nu aan het oriënteren op een vervanger. De nummer 1 op mijn lijst is nu een SMR 990. Alleen kan ik nergens vinden of deze motor überhaupt ABS heeft en vanaf welk bouwjaar. Weet hier iemand het antwoord daarop. Daarnaast staat Super Duke 990 ook in het lijstje en vroeg me af of iemand hier op beiden heeft gereden en kan toelichten wat de plus en minpunten tussen beiden zijn.

Daarnaast valt de Duke 790 ook binnen het budget. Het is wel heel verlijdelijk om voor het zelfde geld zo'n nieuwe motor te kopen met al die technische snufjes. Iemand die ook een 990 heeft ook op die proefgereden toevallig?

Alvast bedankt :)


Ik heb een 990 SMT en heb een 790 Duke gehad. Tegelijkertijd.

Een 790 Duke is vooral een stuk makkelijker te rijden. Minder bokkig en de power curve is veel meer lineair. TC en de ABS is een stuk beter. Minder trilling. Wendbaarder en lichter sturend. Quickshifter en blipper. Zuiniger.

Je kan er rammend hard mee rijden maar uiteindelijk voelt de 990 toch sneller en meer spannend. Het is maar net wat je wil. Ik zou doorsparen voor 890 als ik in jouw schoenen zou staan. Anders een 990.

gwtoRpN.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een 990 SMT en heb een 790 Duke gehad. Tegelijkertijd.

Een 790 Duke is vooral een stuk makkelijker te rijden. Minder bokkig en de power curve is veel meer liniear. TC en de ABS is een stuk beter. Minder trilling. Wendbaarder en lichter sturend. Quickshifter en blipper. Zuiniger.

Je kan er rammend hard mee rijden maar uiteindelijk voelt de 990 toch sneller en meer spannend. Het is maar net wat je wil. Ik zou doorsparen voor 890 als ik in jouw schoenen zou staan. Anders een 990.

gwtoRpN.jpg
Ja, die punch van de 990...ge-wel-dig...machtig blok, enorme belevenis, keer op keer weer..
 
  • Leuk
Waarderingen: jvd
Hallo,

Ik ben in de markt om mijn Street Triple R uit 2013 binnenkort te verkopen en ben me nu aan het oriënteren op een vervanger. De nummer 1 op mijn lijst is nu een SMR 990. Alleen kan ik nergens vinden of deze motor überhaupt ABS heeft en vanaf welk bouwjaar. Weet hier iemand het antwoord daarop. Daarnaast staat Super Duke 990 ook in het lijstje en vroeg me af of iemand hier op beiden heeft gereden en kan toelichten wat de plus en minpunten tussen beiden zijn.

Daarnaast valt de Duke 790 ook binnen het budget. Het is wel heel verlijdelijk om voor het zelfde geld zo'n nieuwe motor te kopen met al die technische snufjes. Iemand die ook een 990 heeft ook op die proefgereden toevallig?

Alvast bedankt :)
Ik heb zelf het "12 model Street Triple gehad en rij nu een 950SM. Op demo dagen wel de 790 gereden maar dat is te kort om een goed oordeel te vellen uiteraard. Wat ik wel durf te zeggen is dat de 790 op eigenlijk alle vlakken in hetzelfde straatje valt als de STR, wel een stuk moderner met de bij de tijd passende elektronica e.d. De 950 en 990SM voelen (voor mij althans) als een hele andere manier van motorrijden.

Het is een kwestie van appels en peren vergelijken. Beide zijn prima, het is maar net waar je op dit moment meer zin in hebt.
 
Mocht iemand hier een skidplate voor een 950SM hebben liggen, dan neem ik die graag over. Iets wat met wat simpel buig en laswerk ook past ben ik ook wel voor te porren!
 
Vorig jaar de 990SMT ingeruild. Stiekem mis ik inderdaad ook de punch en de power...............Verder zeer tevreden met mijn Tenere700.

In mijn schuur heb ik nog splinternieuwe KTM parts liggen die ik zelf nooit gemonteerd heb. Misschien iemand hier interesse ?
Speciaal voor het zwakke punt van de LC8, de koppeling heb ik:
Oberon clutch slave met montageplaat.
Nieuw kost dat € 162. Af te halen voor € 50
Verkocht :)
En een nieuwe carbonlook Red Fox hugger met kettingkast en montage materiaal.
Nieuwprijs is €130. Af te halen voor € 50
 

Bijlagen

  • IMG_20211111_143615979.jpg
    IMG_20211111_143615979.jpg
    158,2 KB · Weergaven: 22
  • IMG_20211104_132243990.jpg
    IMG_20211104_132243990.jpg
    151,7 KB · Weergaven: 21
  • IMG_20211104_132252717.jpg
    IMG_20211104_132252717.jpg
    147 KB · Weergaven: 16
  • IMG_20211104_132243990.jpg
    IMG_20211104_132243990.jpg
    151,7 KB · Weergaven: 13
  • IMG_20211104_132252717.jpg
    IMG_20211104_132252717.jpg
    147 KB · Weergaven: 13
  • IMG_20211111_143615979.jpg
    IMG_20211111_143615979.jpg
    158,2 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Besloten de 950SMR om te gaan bouwen naar 990SMR body, dus opzoek naar onderdelen. Photoshop eens opgestart en de 1290 SD RR als inspiratie genomen. Te cheasy?

Bekijk bijlage 1722003
Coole fotoshop!

Bedenkingen...
* Een wit zadel blijft meestal niet zo lang (echt) wit
* Witte velgen - prachtig, maar je moet wel van poetsen houden om ze wit te houden
* De nieuwe kleuren doen (denk ik) meer dan nieuw bodywork. Als je deze kleuren met het 950 bodywork doet, heb je wrsch bijna hetzelfde effect. maar misschien wil je graag de grotere tank van de 990 (goed idee). Ben benieuwd of de 990 spullen allemaal makkelijk passen op de 950. Een grotere tank zou ik ook wel willen, maar wrsch kun je dan niet volstaan met alleen tank... Ik vind overigens zelf het 950 bodywork mooier en praktischer (minder scherpe randen achter die vaak beschadigen, eenvoudigere koplamp) dan het 990 bodywork. Ge je dit met stickers doen of wrap of spuiten?

Welke velgjes heb je er op geshopt? Dit zijn volgens mij niet die van de 950 maar ook niet van de 990 SMR... Jummie! Als velgen niet zo duur waren, zou het toch een mooie upgrade zijn.
 
@roel_rsv : kom je nu mee, ik heb net vorige week voor het normale bedrag van ondertussen 178 Euro een Oberon base plate en slave cilinder gekocht en gemonteerd 😭 😀

20220128_203230.jpg
 
Ik heb een 990 SMT en heb een 790 Duke gehad. Tegelijkertijd.

Een 790 Duke is vooral een stuk makkelijker te rijden. Minder bokkig en de power curve is veel meer lineair. TC en de ABS is een stuk beter. Minder trilling. Wendbaarder en lichter sturend. Quickshifter en blipper. Zuiniger.

Je kan er rammend hard mee rijden maar uiteindelijk voelt de 990 toch sneller en meer spannend. Het is maar net wat je wil. Ik zou doorsparen voor 890 als ik in jouw schoenen zou staan. Anders een 990.

gwtoRpN.jpg

Ik zie dat je ook een 701 hebt. Hoe zou je die beschrijven tov de 790 Duke...?
 
Coole fotoshop!

Bedenkingen...
* Een wit zadel blijft meestal niet zo lang (echt) wit
* Witte velgen - prachtig, maar je moet wel van poetsen houden om ze wit te houden
* De nieuwe kleuren doen (denk ik) meer dan nieuw bodywork. Als je deze kleuren met het 950 bodywork doet, heb je wrsch bijna hetzelfde effect. maar misschien wil je graag de grotere tank van de 990 (goed idee). Ben benieuwd of de 990 spullen allemaal makkelijk passen op de 950. Een grotere tank zou ik ook wel willen, maar wrsch kun je dan niet volstaan met alleen tank... Ik vind overigens zelf het 950 bodywork mooier en praktischer (minder scherpe randen achter die vaak beschadigen, eenvoudigere koplamp) dan het 990 bodywork. Ge je dit met stickers doen of wrap of spuiten?

Welke velgjes heb je er op geshopt? Dit zijn volgens mij niet die van de 950 maar ook niet van de 990 SMR... Jummie! Als velgen niet zo duur waren, zou het toch een mooie upgrade zijn.

- Wit zadel + witte velgen: ik hoop dat een goede nanocoating het behapbaar houdt. *fingers crossed*
- Ik heb me al de moeder gephotoshopped op de 950SMR, maar er klopt gewoon geen snars van de lijnen in dat ding. Rond, scherp, gekke uitstulpingen, etc – ik kon er in ieder geval weinig mee. De SM is wat dat aangaat een stuk logischer.
- Volgens mij zijn de SMR tanks even groot, net als de SM(T) voor beide versies dan weer groter zijn. De versies met ABS hebben weer minder inhoud ivm ABS pomp, als ik me niet vergis.
- Op 1 bracket locatie voor de tank, de pomp (ivm hogedruk injectie) en de 'fuel sender' na, gok ik dat het past.
- Deels spuiten (blauw + oranje) en dan de decals. Deze ga ik zelf proberen te plotten en anders Motoproworks om hulp vragen.
- Velgen zijn wel van de 990 SMR. Deze heb ik er al onder zitten en in 't wit komen ze (imo) beter tot z'n recht.. :)
 
Online zie ik idd geen 13,5L voor de 950 SMR... gek. Boekje thuis eens nazoeken...
Hier staat 15L.

De ombouw info heb ik overigens hier vandaan. Deze kerel had een SM(T) tank gebruikt, welke je goedkoop kan vinden (€50 op Marktplaats), maar ik vind de SMR net iets mooier.

Dat van de inhoud voor de ABS fietsen had ik mis. Die info had ik van Muzza, maar dat is met zijn kit het geval.

DE646E69-FEDE-47A8-ADA3-DB28A77CEE78.png
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan