Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het SMR zadel heeft geen scheiding met de duo, dus bij ieder remmetje zit de duo weer strak aangesloten met de bijbehorende buts achterop je helm.Ja, ok. Mijn broer heeft dan ook een SMR zadel gemonteerd, dus dat was ik even vergeten. Is dat echt comfortabeler met 2?
Hallo,
Ik ben in de markt om mijn Street Triple R uit 2013 binnenkort te verkopen en ben me nu aan het oriënteren op een vervanger. De nummer 1 op mijn lijst is nu een SMR 990. Alleen kan ik nergens vinden of deze motor überhaupt ABS heeft en vanaf welk bouwjaar. Weet hier iemand het antwoord daarop. Daarnaast staat Super Duke 990 ook in het lijstje en vroeg me af of iemand hier op beiden heeft gereden en kan toelichten wat de plus en minpunten tussen beiden zijn.
Daarnaast valt de Duke 790 ook binnen het budget. Het is wel heel verlijdelijk om voor het zelfde geld zo'n nieuwe motor te kopen met al die technische snufjes. Iemand die ook een 990 heeft ook op die proefgereden toevallig?
Alvast bedankt
Ja, die punch van de 990...ge-wel-dig...machtig blok, enorme belevenis, keer op keer weer..Ik heb een 990 SMT en heb een 790 Duke gehad. Tegelijkertijd.
Een 790 Duke is vooral een stuk makkelijker te rijden. Minder bokkig en de power curve is veel meer liniear. TC en de ABS is een stuk beter. Minder trilling. Wendbaarder en lichter sturend. Quickshifter en blipper. Zuiniger.
Je kan er rammend hard mee rijden maar uiteindelijk voelt de 990 toch sneller en meer spannend. Het is maar net wat je wil. Ik zou doorsparen voor 890 als ik in jouw schoenen zou staan. Anders een 990.
Ik heb zelf het "12 model Street Triple gehad en rij nu een 950SM. Op demo dagen wel de 790 gereden maar dat is te kort om een goed oordeel te vellen uiteraard. Wat ik wel durf te zeggen is dat de 790 op eigenlijk alle vlakken in hetzelfde straatje valt als de STR, wel een stuk moderner met de bij de tijd passende elektronica e.d. De 950 en 990SM voelen (voor mij althans) als een hele andere manier van motorrijden.Hallo,
Ik ben in de markt om mijn Street Triple R uit 2013 binnenkort te verkopen en ben me nu aan het oriënteren op een vervanger. De nummer 1 op mijn lijst is nu een SMR 990. Alleen kan ik nergens vinden of deze motor überhaupt ABS heeft en vanaf welk bouwjaar. Weet hier iemand het antwoord daarop. Daarnaast staat Super Duke 990 ook in het lijstje en vroeg me af of iemand hier op beiden heeft gereden en kan toelichten wat de plus en minpunten tussen beiden zijn.
Daarnaast valt de Duke 790 ook binnen het budget. Het is wel heel verlijdelijk om voor het zelfde geld zo'n nieuwe motor te kopen met al die technische snufjes. Iemand die ook een 990 heeft ook op die proefgereden toevallig?
Alvast bedankt
Nice, dat staat 'm wel!Besloten de 950SMR om te gaan bouwen naar 990SMR body, dus opzoek naar onderdelen. Photoshop eens opgestart en de 1290 SD RR als inspiratie genomen. Te cheasy?
Bekijk bijlage 1722003
Waarom zou je dr een skidplate op willen? Tegen de blubber of voor het gezicht?Mocht iemand hier een skidplate voor een 950SM hebben liggen, dan neem ik die graag over. Iets wat met wat simpel buig en laswerk ook past ben ik ook wel voor te porren!
@roel_rsv , als Bjorn hem niet neemt heb ik ook wel interesseIk heb je gePM’d voor de Oberon.
Coole fotoshop!Besloten de 950SMR om te gaan bouwen naar 990SMR body, dus opzoek naar onderdelen. Photoshop eens opgestart en de 1290 SD RR als inspiratie genomen. Te cheasy?
Bekijk bijlage 1722003
Ik heb een 990 SMT en heb een 790 Duke gehad. Tegelijkertijd.
Een 790 Duke is vooral een stuk makkelijker te rijden. Minder bokkig en de power curve is veel meer lineair. TC en de ABS is een stuk beter. Minder trilling. Wendbaarder en lichter sturend. Quickshifter en blipper. Zuiniger.
Je kan er rammend hard mee rijden maar uiteindelijk voelt de 990 toch sneller en meer spannend. Het is maar net wat je wil. Ik zou doorsparen voor 890 als ik in jouw schoenen zou staan. Anders een 990.
Coole fotoshop!
Bedenkingen...
* Een wit zadel blijft meestal niet zo lang (echt) wit
* Witte velgen - prachtig, maar je moet wel van poetsen houden om ze wit te houden
* De nieuwe kleuren doen (denk ik) meer dan nieuw bodywork. Als je deze kleuren met het 950 bodywork doet, heb je wrsch bijna hetzelfde effect. maar misschien wil je graag de grotere tank van de 990 (goed idee). Ben benieuwd of de 990 spullen allemaal makkelijk passen op de 950. Een grotere tank zou ik ook wel willen, maar wrsch kun je dan niet volstaan met alleen tank... Ik vind overigens zelf het 950 bodywork mooier en praktischer (minder scherpe randen achter die vaak beschadigen, eenvoudigere koplamp) dan het 990 bodywork. Ge je dit met stickers doen of wrap of spuiten?
Welke velgjes heb je er op geshopt? Dit zijn volgens mij niet die van de 950 maar ook niet van de 990 SMR... Jummie! Als velgen niet zo duur waren, zou het toch een mooie upgrade zijn.
Hier staat 15L.Online zie ik idd geen 13,5L voor de 950 SMR... gek. Boekje thuis eens nazoeken...
Ja sorry. soms loopt timing anders.@roel_rsv : kom je nu mee, ik heb net vorige week voor het normale bedrag van ondertussen 178 Euro een Oberon base plate en slave cilinder gekocht en gemonteerd
Bekijk bijlage 1722170