KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Werkt uiteindelijk prima ja maar handig is anders. En de rol moet altijd gevuld zijn. Prima voor een vakantie ofzo maar als je het jaar door on & off bagage mee wil nemen is het veel te onhandig.
Klopt maar @Ivo merkte op dat de KTM tas aan de prijzige kant was en het is voor een weekendje weg, dus dan is waterdichte rol een alternatief.
 
Een bagagerol werkt prima met een SMT, dat doe ik al een paar jaar.
Je moet hem wel overlangs leggen i.p.v de breedte
 

Bijlagen

  • 20200715_080422.jpeg
    20200715_080422.jpeg
    370,8 KB · Weergaven: 42
Goedemorgen,
Misschien niet de juiste plek maar probeer het toch.

Ik ben op zoek naar een KTM SMT uit 2013. Met ABS.
Heb de SMT jaren geleden gehad en daarna ingeruild voor de 790 Duke, deze ook weer ingeruild voor de 890 Duke.
Helaas is de Duke vorig jaar ook weer verkocht en niks er voor terug.
Nu dus toch weer op zoek naar een KTM SMT.
Weet hier iemand of er 1 te koop is of binnenkort komt die netjes en schade vrij is?

Greetz, Richard.
 
Mensen, recent is het blok van mijn goed onderhouden en in zéér goede staat verkerende 990 Adventure bij net geen 70.000 km vastgelopen. Ik ben begonnen het blok uit elkaar te halen, het lijkt erop dat er een glijlager van de krukas of een drijfstang is gesneuveld.

20230512_211553.jpg


Serieuze schade dus.

Of dit blok te reviseren is weet ik nog niet.
Wat ik ga doen weet ik ook nog niet.

Hoe dan ook heb ik besloten om de KTM eruit te doen, in huidige staat als schademotor of rijdend met een gereviseerd of ander blok.

In any case, niet dat ik het verwacht maar mocht er iemand geïnteresseerd zijn om deze motor over te nemen als project dan hoor ik het wel. De motor is oranje, in hele goede staat en met héél veel extra's waaronder een gear-indicator, offroad-ABS en traction control. Plus allerlei meer gebruikelijke en bekende zaken zoals bashplate, dongle voor zijstandaardbewaking, montageplaat voor zijstandaard, enzovoorts.
Alle lakdelen zijn zowat in nieuwstaat.

De prijs zal uiteraard passend zijn voor de staat van de motor (dus erg laag).

20230507_171744.jpg


20230507_171145.jpg
 
Mensen, recent is het blok van mijn goed onderhouden en in zéér goede staat verkerende 990 Adventure bij net geen 70.000 km vastgelopen. Ik ben begonnen het blok uit elkaar te halen, het lijkt erop dat er een glijlager van de krukas of een drijfstang is gesneuveld.

Bekijk bijlage 1884549

Serieuze schade dus.

Of dit blok te reviseren is weet ik nog niet.
Wat ik ga doen weet ik ook nog niet.

Hoe dan ook heb ik besloten om de KTM eruit te doen, in huidige staat als schademotor of rijdend met een gereviseerd of ander blok.

In any case, niet dat ik het verwacht maar mocht er iemand geïnteresseerd zijn om deze motor over te nemen als project dan hoor ik het wel. De motor is oranje, in hele goede staat en met héél veel extra's waaronder een gear-indicator, offroad-ABS en traction control. Plus allerlei meer gebruikelijke en bekende zaken zoals bashplate, dongle voor zijstandaardbewaking, montageplaat voor zijstandaard, enzovoorts.
Alle lakdelen zijn zowat in nieuwstaat.

De prijs zal uiteraard passend zijn voor de staat van de motor (dus erg laag).

Bekijk bijlage 1884547

Bekijk bijlage 1884548
Mmm komt voor mij net op een ongunstig moment. Dat blok heb ik vertrouwen in dan het reviseerbaar is. Alles is leverbaar. Vermoed wel dat er een oorzaak gezocht moet worden en ik verdenk de olie pomp.
 
Ik heb vooraf geen enkele indicatie gehad. Geen olielampje, geen abnormaal hoge temperatuur. Ik voelde niets aan de motor. Op een gegeven moment dacht ik een ratel te horen en toen ben ik langs de kant van de weg gestopt. Toen ik de motor in z'n vrij zette sloeg 'ie meteen af. Daarna heeft het blok niet meer gedraaid.

Allle filters, zeven en de hele olie zaten vol met de koperkleurige schilfers die je op de foto ziet. Het blok is nu gedemonteerd tot aan de cilinderkoppen. Nokkenassen en nokkenasmechanisme werkte nog perfect. Klepspeling was ietwat krap maar nog ruim genoeg. Dynamo ook tiptop, evenals de koppeling en alles wat daar 'buiten' te zien is. Krukas zou nu soepel moeten kunnen draaien maar zit goed vast. Ik krijg 'm alleen met heel veel kracht rond.

Ik heb nu even geen tijd meer om verder te demonteren want morgenochtend vertrek ik op vakantie en ik heb een speciaal stuk gereedschap nodig om een tandwiel aan de rechterzijde los te maken dus dat moet wachten tot na de vakantie.

Ik ben van plan om dan het blok verder te demonteren omdat ik wil zien wat de oorzaak was.

Op basis daarvan kijk ik wat ik dan doe:

- Blok (laten) reviseren,
- Ander blok erin,
- De hele boel verkopen in huidige staat.

Hoe dan ook gaat de motor eruit, ongeacht welke optie het wordt.

Mijn voorkeur heeft optie 3 aangezien ik binnenkort ook een aantal maanden mantelzorg in de familie moet gaan verlenen en ik dus eigenlijk helemaal geen tijd en zeker geen zin heb in deze ongein.
 
Goedemorgen,
Misschien niet de juiste plek maar probeer het toch.

Ik ben op zoek naar een KTM SMT uit 2013. Met ABS.
Heb de SMT jaren geleden gehad en daarna ingeruild voor de 790 Duke, deze ook weer ingeruild voor de 890 Duke.
Helaas is de Duke vorig jaar ook weer verkocht en niks er voor terug.
Nu dus toch weer op zoek naar een KTM SMT.
Weet hier iemand of er 1 te koop is of binnenkort komt die netjes en schade vrij is?

Greetz, Richard.
Zoiets?
 

Bijlagen

  • 20190704_125941.jpg
    20190704_125941.jpg
    238,2 KB · Weergaven: 40
  • 20190704_125916.jpg
    20190704_125916.jpg
    265,7 KB · Weergaven: 40
  • 20190704_125923.jpg
    20190704_125923.jpg
    301,8 KB · Weergaven: 41
  • 20190704_125929.jpg
    20190704_125929.jpg
    190,1 KB · Weergaven: 40
Die bij Louis zag ik ook, geen geld
Met zo'n mooie gevaren driehoek _O-
Ook handig voor vliegvakantie's, je pikt hem er zo uit op een bagageband. Kost geen drol en werkt perfect (ook op Honda'tjes :') ). Als ie niet propvol zit stukje hardboard oid erin stoppen tegen doorzakken.

IMG_7594.JPG
 
Ik heb al een PB gehad van iemand die interesse had om de motor 'as is' over te nemen. Hij vroeg me naar een prijs. Ik vind dat héél moeilijk. Dus als ik iets geks roep, roep dan vooral een tegenbod terug. Ik heb gewoon geen idee, ik heb nog nooit van m'n leven een motor met een vastgelopen blok gehad, laat staan verkocht.

Bottom line is dat ik geen tijd en zin heb om er na mijn aanstaande vakantie lang mee door te gaan dus weg met dat ding alsjeblieft, geld verlies ik er toch wel op.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,
Misschien niet de juiste plek maar probeer het toch.

Ik ben op zoek naar een KTM SMT uit 2013. Met ABS.
Heb de SMT jaren geleden gehad en daarna ingeruild voor de 790 Duke, deze ook weer ingeruild voor de 890 Duke.
Helaas is de Duke vorig jaar ook weer verkocht en niks er voor terug.
Nu dus toch weer op zoek naar een KTM SMT.
Weet hier iemand of er 1 te koop is of binnenkort komt die netjes en schade vrij is?

Greetz, Richard.
Zie weinig 2013's voorbij komen, al eens bij onze Oosterburen gekeken? Is nog steeds KTM's grootste afzetmarkt voor wegmotoren.
 
Met zo'n mooie gevaren driehoek _O-
Ook handig voor vliegvakantie's, je pikt hem er zo uit op een bagageband. Kost geen drol en werkt perfect (ook op Honda'tjes :') ). Als ie niet propvol zit stukje hardboard oid erin stoppen tegen doorzakken.

Bekijk bijlage 1884656
Die van mij zijn gewoon helemaal zwart op een grijs Louis logo aan de zijkant na.

Had jij special edition ofzo? :9
 
Ik ben voor de sw-motech 260 gegaan, het makkelijke is dat deze over de breedte open kan, bedankt voor de tips.
 

2 rondjes aan boord bij de 990.
is "de 990" ook jouw 990 en ben jij de berijder?
Ondanks dat Herlings die persoon 3 keer gaat lappen in een rondje... 100% respect wat die persoon met een 990 kan/doet *O* :}
Het is echt wel een opgave om met een 990 een crossbaan te doen.
Ik kwam vroeger met een 250 tweetakt al niet sneller rond, laat staan nu op een 990 (maar dat zegt iets over mijn crosstalent :P:+) Daarom het zand maar ingeruild voor meer asfalt en gravel.... en dan gaat het supermotarden met een 990 ipv een 450 in verhouding makkelijker dan bij het crossen/ offroaden.
 
Dat ben ik op mijn 990 ja. Op de door mij georganiseerde Obesitas Crossdag.
Is hier een topic van. Dan huren we een crossbaan voor een dag af en kunnen we vrij rijden.

Herlings mag me wel 26x op een ronde voorbij komen hoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan