KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Haha, bedankt voor het compliment :)
Ik zou dat wel kunnen, maar er gaat echt veel tijd zitten in de mallen en de berekeningen voor het maken van de eerste uitlaat.
De uitlaten die je daarna maakt gaan veel vlugger.

Als je er 5 afneemt wil best ik aan de gang gaan voor je ;)
Ik wil trouwens wel eens bekijken of ik met een bochten set van een 990 adventure uitkom. Die voorbocht bovenlangs maakt hem exclusiever op een SMR :9~ en pk's minder boeien me geen ene reet (voor echte pk's had ik een 1290 moeten kopen :z) en geen mal meer hoeven te maken, scheelt in de kosten :+ Misschien een keer afspreken om te kijken wat mogelijk is?
 
Sure?
IMG_5014.jpeg
 
  • Geweldig
Waarderingen: jvd
@jvd sow, die is gaaf!
Stuur me maar een PB als je een keer af wilt spreken, ik zit volgende week voor werk in het buitenland, maar daarna heb ik 3 weken "vakantie" dan kan ik best veel tijd spenderen aan de uitlaten, ik ga zelf toch niet weg, misschien kunnen we einde van mijn vakantie een keer afspreken.

@RooieKater
Goed je gezien te hebben vandaag! en nogmaals bedankt dat ik de uitlaten mag lenen, ik heb voor 1 uitlaatbocht inmiddels als het hulpstuk gemaakt om de positie van de moeren te bepalen, de moeren zitten gelukkig op een vrij gunstige plek, dus ik hoef verder geen aanpassingen te maken aan de bestande mallen

Het gat in de buisje is 2/100e mm groter dan de diameter van de tap, de moeren doe ik met een gatenzaag en wat speciaal opspangereedschap uitklinken zodat deze goed aansluiten op de buis, de moeren draai ik dan op de tap, waarna ik de buis afteken, het gat boor, en daarna de moer erop hecht waarna ik die met backinggas aflas.
 

Bijlagen

  • Hulpstuk lambda sonde moeren.jpg
    Hulpstuk lambda sonde moeren.jpg
    176,6 KB · Weergaven: 4
Ik dacht misschien wil je een grotere tank. Vind het soms wel lastig dat je om de 150km er weer 12 liter door heen hebt gestookt. Maar dat zijn dan ook wel weer 150 km met een big smile.
Als ik me niet vergis heeft die van Max hazen iets van 10 liter tankinhoud. Tank zit onder de achterkant / zadel net als een smc 690. Zijn er meer van, die ze zo omgebouwd hebben met de tank onder het zadel.

Op Facebook zit een Australiër die zo’n soort ombouw kit kan leveren (carbonkappen zelfs) inclusief uitlaat ed maar is ex invoer en verzendkosten al 10k….

Heb zelf twee motoren dus voor langere ritten pak ik wel iets anders (of heb net iets meer pauzes😂👍) ik ga rustig verder met ombouwen op de langere termijn. Mocht ik 10 k vinden….. dan wordt het proces iets versneld denk ik🤣😊😋
 
Als ik me niet vergis heeft die van Max hazen iets van 10 liter tankinhoud. Tank zit onder de achterkant / zadel net als een smc 690. Zijn er meer van, die ze zo omgebouwd hebben met de tank onder het zadel.

Op Facebook zit een Australiër die zo’n soort ombouw kit kan leveren (carbonkappen zelfs) inclusief uitlaat ed maar is ex invoer en verzendkosten al 10k….

Heb zelf twee motoren dus voor langere ritten pak ik wel iets anders (of heb net iets meer pauzes😂👍) ik ga rustig verder met ombouwen op de langere termijn. Mocht ik 10 k vinden….. dan wordt het proces iets versneld denk ik🤣😊😋
Die tank achterop heeft al veel 690smc het leven gekost. Iets met 🔥🔥
 
Die tank achterop heeft al veel 690smc het leven gekost. Iets met 🔥🔥
Dat verbaast me niets…. Plastic tank direct naast de uitlaat dat is wel een risico. Voordeel dat bij de meeste zelfbouw ze voor een aluminium zelfbouw exemplaar gaan. Daar geloof ik zelf iig al wat meer in. Ook ff de uitlaat goed isoleren nabij de tank met hittetape e.d. werkt vast ook wel.
 
160 kg... damn! :}

En dan heeft ie nog de standaard wielen... |(

Ketting mag wel een keer gespannen worden. Kit zou cool zijn, maar zal wel prijzig worden als ie er überhaupt ooit komt.
 
160 kg... damn! :}

En dan heeft ie nog de standaard wielen... |(

Ketting mag wel een keer gespannen worden. Kit zou cool zijn, maar zal wel prijzig worden als ie er überhaupt ooit komt.
Die kit is te koop via Facebook voor iets van 10 k. Maar helaas geen bankrekening die het toelaat / vrouw die ik moet overtuigen dat het echt nodig is dat de motor moet afvallen ipv ik zelf 🤣😋
 
Laatst bewerkt:
Wat is jullie mening over import motoren? Dat lijken ze meeste te koop staande momenteel te zijn. Hoeft opzich geen probleem te zijn denk ik, zolang de km stand geloofwaardig is met de slijtage ed, maar ze hebben vaak een weinig tot geen bekende onderhoudshistorie.
Ik ben nog opzoek, wordt waarschijnlijk een >2011 SMT nu. Is de abs bij deze ook uit te zetten net zoals bij de adv, of is daar eventueel iets voor te krijgen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan