KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

De collector is nu klaar :)

Ik denk dat we over een paar weken de eerste set gaan monteren op een kameraad zijn 950, ik zal tegen die tijd nog wel wat fotos maken.
 

Bijlagen

  • IMG20231122201358.jpg
    IMG20231122201358.jpg
    263,8 KB · Weergaven: 3
  • IMG20231123204904.jpg
    IMG20231123204904.jpg
    139,3 KB · Weergaven: 3
De collector is nu klaar :)

Ik denk dat we over een paar weken de eerste set gaan monteren op een kameraad zijn 950, ik zal tegen die tijd nog wel wat fotos maken.
Je maakt ons elke keer weer lekker met die foto's. Ik zou toch eigenlijk wel willen weten wat ons een setje zou gaan kosten.
Zoals we een paar pagina's geleden hebben voorgesteld. Dan weet hoeveel ik moet gaan over werken hahahah
 
  • Leuk
Waarderingen: Tvdh
@XT660x Orange
Haha, jij rijd toch op een SMR?
Zou je dan net als @jvd een setje Adventure uitlaten willen hebben, of echt een SMR set uitlaten?
Ik maak vooralsnog alleen uitlaten voor de Adventure, als er genoeg animo is wil ik na de Adventure uitlaten best een aantal SMR uitlaten maken.
Als je interesse hebt in een setje Adventure uitlaten moet je me even een PB sturen, dan kan ik je daar vertellen wat de kosten zijn.
Dan krijg je de bochten van de Adventure, en een ander model collector, die heb ik al een liggen hier van @jvd om als voorbeeld te gebruiken.

@Kire
Mijn kameraad heeft een setje Akrapovic dempers op zijn 950, ik heb originele dempers, en voor @Garfield heb ik bij een setje orignele dempers de katalysators eruit gehaald, en deze mooi opgepoetst.
Ik denk dat ik dat voor mijn eigen set dadelijk ook doe.

Dan moet ik nog even een setje originele dempers op de top tikken om aan te passen terwijl ik met mijne eigen motor doorijd.
 

Bijlagen

  • Demper.jpeg
    Demper.jpeg
    6,6 KB · Weergaven: 4
  • Demper 2.jpg
    Demper 2.jpg
    296,1 KB · Weergaven: 4
@Tvdh ik stuur je even een Whatsappje want dat kunnen we denk ik simpeler oplossen, ik heb hier al twee sets originele dempers liggen ...

EDIT: geregeld.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tvdh
@XT660x Orange
Haha, jij rijd toch op een SMR?
Zou je dan net als @jvd een setje Adventure uitlaten willen hebben, of echt een SMR set uitlaten?
Ik maak vooralsnog alleen uitlaten voor de Adventure, als er genoeg animo is wil ik na de Adventure uitlaten best een aantal SMR uitlaten maken.
Als je interesse hebt in een setje Adventure uitlaten moet je me even een PB sturen, dan kan ik je daar vertellen wat de kosten zijn.
Dan krijg je de bochten van de Adventure, en een ander model collector, die heb ik al een liggen hier van @jvd om als voorbeeld te gebruiken.

@Kire
Mijn kameraad heeft een setje Akrapovic dempers op zijn 950, ik heb originele dempers, en voor @Garfield heb ik bij een setje orignele dempers de katalysators eruit gehaald, en deze mooi opgepoetst.
Ik denk dat ik dat voor mijn eigen set dadelijk ook doe.

Dan moet ik nog even een setje originele dempers op de top tikken om aan te passen terwijl ik met mijne eigen motor doorijd.
Ja ik rij een smr. Ja zou dan ook wel een setje smr/sm bochten willen.
 
Ja ik rij een smr. Ja zou dan ook wel een setje smr/sm bochten willen.

De adventure bochten passen ook onder de SM-r. Dus heb je iets uniekers/ anders dan anders. Maar ieder zijn/haar eigen smaak natuurlijk. Moet je idd wel ook de collecter aanpassen maar dat kan TvdH ook wel maken ;-) Ik zou liever een setje adventue bochten willen met een grotere diamater. De door TvdH gemaakt bochten voor een adventure hebben een iets klienere diameter dan die van een originele SM-r. Omdat ik maar een (misschien twee sets afneem) zoek ik nog 3 man die ook een adventure dikke titanium bochtenset wil. Dan wordt het financieel aantrekkelijk voor TvdH, mij en de rest ;-) Dat is natuurlijk niet gratis (zoek even prijzen van een akra systeem, dit om een indruk te krijgen wat uberhaupt een in massa geproduceerde uitlaatsysteem al kost... dan heb je vast ook een idee van wat "maatwerk" kost.
 
HELP!!!!!!

Ik zit met het volgende probleem met mijn KTM SMT 990 uit 2012.
Uit het slangetje van de koelvloeistof loopt wat koelmiddel. Na het verwijderen van de tank blijft het reservoir geheel vol te zitten maar de radiator zelf was aardig leeg.
De slang rechts van het blok die onderzijde radiator zit bolt ook op tijdens warmdraaien.
Nu hoorde ik dat het de koppakking kan zijn of de pomp of het dopje bovenzijde radiator. Dopje al vervangen maar effect is nul.
Heeft iemand een soortgelijke ervaring?

Greetz, richard.
 

Bijlagen

  • IMG-20231128-WA0023.jpeg
    IMG-20231128-WA0023.jpeg
    116 KB · Weergaven: 2
Ja, dat rubber is 11 jaar oud en wordt goed heet, keertje vervangen kan geen kwaad.

Veel merken hebben het ook als periodiek vervangen staan. Bij de 990 zegt KTM dat je op lekkages moet checken, maar ik meen dat de meeste Jappen zeggen bij 7 jaar vervangen. Als je daar van uit gaat heb je al 4 jaar gratis gehad.
 
Ja, vloeistof ziet er helder uit.
Beetje als limonade.
Maar zie wel veel sporen aan de zijkant van het blok dat er ook wel wat uitgelopen is.
Hoe groot is de kans dat het de koppakking is?
Heeft iemand daar een idee over?
 
Bij starten niks raars. Klein beetje rook. Maar dat verdwijnt als hij warm is.
Ga slangetje maar preventief vervangen.
Morgen de motor maar eens een tijdje laten draaien en kijken wat het met het niveau gaat doen.
 
Trouwens een tip de koel vloeistof niet te hoog vullen. Als ik de mijne koud afvul tussen min Max en ga flink rijden. Dan raak ik na verloop van tijd ook niveau kwijt. Ik moet hem koud vullen tot minimaal niveau of liefst net er onder. Als de motor warm is staat hij netjes tussen min en Max. Dit is al sinds begin dat ik de SMT kocht in 2010.

Dus ik controleer nu alleen nog tijdens een beurt of er koel vloeistof in het reservoir zit en de kleur nog mooi helder is
 
  • Leuk
Waarderingen: zen
Vandaag de motor ruim 20 minuten laten draaien. Fan sloeg af en toe aan. Temperatuur bleef goed. Ook geen druppel vloeistof op of onder de motor gevonden.
Morgen alles dicht maken en nieuw slangetje kopen. Daarna maar slang vervangen.
Snap er geen bal meer van waarom de radiator leeg was en reservoir tot de nok vol.
 
Vandaag de motor ruim 20 minuten laten draaien. Fan sloeg af en toe aan. Temperatuur bleef goed. Ook geen druppel vloeistof op of onder de motor gevonden.
Morgen alles dicht maken en nieuw slangetje kopen. Daarna maar slang vervangen.
Snap er geen bal meer van waarom de radiator leeg was en reservoir tot de nok vol.
Heb je je oliepeil gecheckt?
Er kan kvs naar het oliekanaal/carter toe lekken.
Als je radiator leeg is mis je ongeveer 0.8ltr kvs. Als dit bij je olie komt dan zou je oliepeil hoger moeten staan dan voorheen.
 
Oliepeil gecontroleerd. Is zelfs een beetje aan de lage kant. Kleur is bruin.
Dus daar is het ook niet.
 

Bijlagen

  • 20231130_112600.jpg
    20231130_112600.jpg
    156 KB · Weergaven: 1
Vandaag de motor ruim 20 minuten laten draaien. Fan sloeg af en toe aan. Temperatuur bleef goed. Ook geen druppel vloeistof op of onder de motor gevonden.
Morgen alles dicht maken en nieuw slangetje kopen. Daarna maar slang vervangen.
Snap er geen bal meer van waarom de radiator leeg was en reservoir tot de nok vol.
Misschien heb je ergens een lekje, dat hij overdruk kwijt kan in het reservoir (of door een lekje) maar bij afkoelen weer lucht aanzuigt?
 
Vandaag de motor ruim 20 minuten laten draaien. Fan sloeg af en toe aan. Temperatuur bleef goed. Ook geen druppel vloeistof op of onder de motor gevonden.
Morgen alles dicht maken en nieuw slangetje kopen. Daarna maar slang vervangen.
Snap er geen bal meer van waarom de radiator leeg was en reservoir tot de nok vol.
Ik val er misschien wat laat in, maar had je de "burp" gedaan toen de vloeistof vervangen is? (of was dit zonder vervangen vanuit het niets ontstaan?)
Ik meen mij te herinneren dat je de motor met de voorkant omhoog moet zetten als je kvs vervangt, omdat er anders een bubbel lucht in blijft zitten.

Alternatieve manier
""try burping the coolant system by opening the rad cap when it is cold and start her up..keep the cap close to the rad so as you can recap it...you will see at first start-up the coolant will go down and wait for about 15~20 Seconds then add some coolant almost to the top .. it will burp itself of any air in the system..recap the rad with-in a min. to a min and a 1/2 while it is still running....let her run for about 3~4 min shut her down and add coolant to the over flow tank to the proper level.....and keep an eye on the over-flow tank to make sure it stays at the right level...sounds like she has some air in the system"
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand het technisch handboek van de SMT in pdf.
Wil dan evt zelf het blok uitbouwen en inleveren bij Goedhart. Scheelt weer centen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan