KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Gewoon iPhonetje net boven de sterering clamps met een Quadlock systeempje (wel die met demping, anders cam kapot), zo'n koelkast op je stuur is toch geen porem:9
Ja zo doe ik het ook. Werkt goed en makkelijker vind ik.
20240113_143102.jpg
 
Vraagje...
Ik heb een setje Akra's voor een 990SM gekocht voor montage op mijn 950SMR. Bij montage kom ik zo'n 4 cm te laag uit. Ik was in de veronderstelling dat ze zo zouden passen. Ik kom nu van een situatie met MIVVs die je monteert zonder de klemmen van de originele uitlaten maar met afstandhouders (bussen). Passen ze wel als je de klemmen van de originele uitlaten gebruikt (als iemand dat weet)?
 
Vraagje...
Ik heb een setje Akra's voor een 990SM gekocht voor montage op mijn 950SMR. Bij montage kom ik zo'n 4 cm te laag uit. Ik was in de veronderstelling dat ze zo zouden passen. Ik kom nu van een situatie met MIVVs die je monteert zonder de klemmen van de originele uitlaten maar met afstandhouders (bussen). Passen ze wel als je de klemmen van de originele uitlaten gebruikt (als iemand dat weet)?
Volgens mij passen die niet. Ik heb ook 950 en 990 gehad, bij mijn weten zijn die niet uitwisselbaar zonder custom oplossing.
 
Weet er iemand nog een set complete 950 koppen te vinden? Of heeft ze liggen? Staat alleen een set 990SD koppen op MP maar dat zijn de enige die ik niet ‘aandurf’ ivm 611 nokkenassen en grotere uitlaatpoort (als ik ‘t goed heb). Kan niets vinden van lui die de hele kop daarmee vervangen hebben, alleen dat ze die nokkenassen in een 950 blok hebben gelegd.

Wat zijn de ideeën trouwens bij de >10k die ik nog op de klok heb weten te zetten sinds de schade (hoogstwaarschijnlijk) is ontstaan..? Ik heb echt niets gemerkt – startte normaal, liep normaal, geen gekke geluiden, of wat dan ook.
 
Weet er iemand nog een set complete 950 koppen te vinden? Of heeft ze liggen? Staat alleen een set 990SD koppen op MP maar dat zijn de enige die ik niet ‘aandurf’ ivm 611 nokkenassen en grotere uitlaatpoort (als ik ‘t goed heb). Kan niets vinden van lui die de hele kop daarmee vervangen hebben, alleen dat ze die nokkenassen in een 950 blok hebben gelegd.

Wat zijn de ideeën trouwens bij de >10k die ik nog op de klok heb weten te zetten sinds de schade (hoogstwaarschijnlijk) is ontstaan..? Ik heb echt niets gemerkt – startte normaal, liep normaal, geen gekke geluiden, of wat dan ook.
lc8.nl :: Bekijk onderwerp - Lc8 990/950 losse blok & bak delen
 
Het is alu slijpsel, dat is nog zacht. Als je goedkoop aan koppen kunt komen als in bovenstaande link zou ik het proberen. (goeie tip!)
Maar als het boven geen olie heeft gehad, dan is er onder ook wel een gebrek geweest denk ik, moeilijk te zeggen hoe groot de schade is maar hij heeft vast een tik gekregen.
 
Na het wassen van mijn smr zag ik dat de hitte bescherming folie thv de einddemper los kwam.
Zijn er mensen die zonder deze folie rijden en zien dat er geen schade onstaat op plastic undertail?
 
Of het kwaad kan zonder, hangt wrsch af van je uitlaat. De originele geeft veel hitte af, vervangingsdempers worden meestal minder heet. Omdat het weinig moeite is en ik veel met duo rijd, wilde ik geen risico nemen.
 
Ik rij al een tijd zonder. De Akra’s worden niet zo heet dus bij mij lijkt het geen probleem
Ik heb er leovince op zitten en worden best warm. Niet aanraakbaar. Maarja de verwarming van 60+ kun je ook niet vasthouden. Dus dat is eigenlijk nog niet echt heet om plastic te laten smelten.
Ik denk dat ik het zo laat. En dan dit seizoen in de gaten hoe het gaat.
 
Of het kwaad kan zonder, hangt wrsch af van je uitlaat. De originele geeft veel hitte af, vervangingsdempers worden meestal minder heet. Omdat het weinig moeite is en ik veel met duo rijd, wilde ik geen risico nemen.
Bij mij is dit het probleem. Toen de jongste bij mij achterop zat, is zijn broek tegen de bocht aangekomen. Eigenlijk zou ik de uitlaat ophanging moeten ombouwen naar
SM met bij behorende schildjes. Maar ik gebruik die zij tasjes nog dus
 

Bijlagen

  • IMG_5375.jpeg
    IMG_5375.jpeg
    197,1 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan