Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

Op mijn 1290 zaten standaard conti's (weet zo niet meer welk type) waarvan de voorband cupte.
Bij 15dkm vervangen voor de trail II. Tot nu bevallen de Trail II goed/beter maar zit pas aan de 3000km.

Die verschillende coderingen op banden is steeds vaker, de bridgestone's onder mijn XT1200 waren er in nog veel meer coderingen. Bij auto's zie je dit ook steeds vaker MO = mercedes AU = audi AR - Alfa etc etc vermoed dat het iets met type goedkeuring te maken heeft. (iets voor in de toekomst of zo?)
 
Laatst bewerkt:
Wellicht volgende keer ook de Conti's, iemand ervaring met sporttourbanden?

Ja ikke, op de 1190 dan.
Rij al tijdje op Dunlop Roadsmart III rond, na de Pilot Road 4 geprobeerd te hebben.
Beide fijne banden, ook in de regen.
Pilot Road 4 had wat meer grip, maar daar was de slijtage ook naar.

Km op een PR4 achterband = 4500km max. Snelheidindex was niet op de KTM berekend. Op hogere snelheden pendelen.

Km op een RSIII achterband = +/- 6000km.
Ook op hoge snelheden (200+) stabiel, ook met bagage(geen koffers).
 
~
 
Oei, dat is geen onschuldig goedje...

Volgende keer eens checken.... ,maar hetgeen er op mijn vizier spatte veroorzaakte geen blijvende schade aan mijn helm... euh, is DOT 4 schadelijk voor vizier-plastic ????

Remolie lost je lak op.....dus wat denk je??

Heb ook wel eens wat spatjes gevoeld (rij met jethelm met vizier vaak omhoog) toch eens opletten. Raar fenomeen....

Zag wel dat de rubberafdichting in het rempotje naar beneden gezogen wordt, ziet er wat vreemd uit. Binnenkort moet hij een beurt dus zal het aangeven.
 
Even een terugkoppeling van de Bluetooth mogelijkheid op de 1290 sas.
Werkt perfect. Op het stuur gewoon simpel doorzappen.
Wel geluid telefoon op maximaal zetten.
 

Er zijn veel verschillende soorten kunststof met verschillende chemische resistentie dus de remolie zou zomaar wel je vizier kunnen aantasten.
 
Na de diefstal van mijn geliefde 950SMR, ben ik aan het shoppen voor een andere SMR. Wrsch gaat het nu een 990 worden en daar heb ik een vraagje over...

De tankdop bij de SMR zit niet in het midden. Dat betekent wrch dat je een speciale tanktas nodig hebt. Kan iemand hier daar iets zinnigs over zeggen:
* welke zijn er?
* wat is je ervaring er mee?
* andere weetjes...?
 
Vorige week mijn topkoffer erop laten zetten. Niet te log en past ook fatsoenlijk een helm in. Prima voor mijn doeleinden qua reizen en bagage etc..

 
Laatst bewerkt:
Klopt ja. Rondje Sella
Ja, erg mooi daar, en die passen met al die haardspeldjes zijn fantastisch om te rijden met zo'n adventure.
Dit zal in de buurt zijn van waar jouw foto is genomen. Hier zonder motor, we waren ook regelmatig te voet in de bergen te vinden.
 
Staat niet verkeerd. Deze is inderdaad niet al te log. Merk je verschil met rijden?

Thanx! Eerlijkheidshalve moet ik er nog even echt mee rijden. Klein half uurtje in de stromende regen terug alleen nog maar. Eerste indruk wel goed. Ze hebben ook gelijk de vering wat aangepast ivm dat er nu een topkoffer op zit. Prima service weer!

Zie dat er meerder adv rijders uit het noorden komen. Volgend jaar eens samen iets afspreken?

Drenthe aanwezig hiero!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.