KTM LC8 Supermotard

Wat vinden jullie ervan?

  • Gaaf

    Stemmen: 22 88,0%
  • Wel aardig

    Stemmen: 3 12,0%
  • Zonde van het origineel

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
full
 
Die van KMS-Racing is toch wel effe bruter hoor.

KMS_Racing is een SM, die van KTM is een Duke
 
Okee, zetten we de remklauwen over op die van KMS.
En de KMS heeft spaken :}
 
Die van KMS-Racing is toch wel effe bruter hoor.

KMS_Racing is een SM, die van KTM is een Duke
nope, ktm komt ook met een 950sm(-ish)

probleem met de kms is o.a. de banden/wielen. 200+ met een binnenband kan wat tricky zijn. Hopenlijk kunnen ze een mooi spaakwiel fabrieken die geen binnenband behoeft, anders gaat het idd teveel de duke kant op.
 
nope, ktm komt ook met een 950sm(-ish)

probleem met de kms is o.a. de banden/wielen. 200+ met een binnenband kan wat tricky zijn. Hopenlijk kunnen ze een mooi spaakwiel fabrieken die geen binnenband behoeft, anders gaat het idd teveel de duke kant op.
Ik vraag me dan toch af hoe Hunter en KTMax dat dan doen. Die rijden naar eigen zeggen 225kmh op een 950 adventure met allroad banden met binnenbanden.
 
mischien dat de bandenmaat iets uitmaakt?
op een SM zitten natuurlijk veel dikkere banden dan op de adventure.
Vergeet niet dat een 17 inch velg veel sneller draait dan een 21. Ook worden wegbanden veel warmer.
 
Ik ben er inmiddels achter. De Adventure 950 heeft tube-type banden met een V rating. Kan dus gewoon. Ook wel logisch want anders had er op dat ding nooit een kenteken gezeten. Bij het RDW letten ze op dat soort dingen.
 
Bij racefietsen heb je velgen waar spaken inzitten, en toch kunnen er tubeless banden op.
Weet effe niet meer precies hoe dat systeem in elkaar zat, maar de velg aan de binnenzijde was gewoon dicht.
 
Wat een Geil ding zeg....ben benieuwd wat de prijs gaat worden, evenals de prijs van die KTM supersport.

Het vermogen van een dikke twin met de FUN factor van een SM....doe mij er maar 1
 
Laatst bewerkt:
Bij racefietsen heb je velgen waar spaken inzitten, en toch kunnen er tubeless banden op.
Weet effe niet meer precies hoe dat systeem in elkaar zat, maar de velg aan de binnenzijde was gewoon dicht.
Die tubles banden voor op de racefiets hebben eigenlijk een verkeerde benaming. Er zit wel een binnenband in maar die kan er niet uit. De buitenband loopt helemaal over de binnenband heen. Deze banden vallen ook niet in de velg maar zitten er op geplakt. Als je ze lek rijd dan zijn ze wel te plakken. je moet dan aan de binnenkant (waar ze mee op de velg zitten)de naad los snijden en dan kan je de binnenband eruit halen om hem te plakke. daarna kan je de buitenband weer hechten met naald en draad.

Op mijn trialmotor zit achter ook een tubles band op een gespaakte velg. Deze word afgedicht d.m.v. een brede rubber velglint. Helaas is dit niet in alle gevallen helemaal dicht
 
Terug
Bovenaan Onderaan