KTM RC8 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
De speling in de voorkant heb ik gevonden... de rechterbus van de vooras ontbreekt B| . Wonderbaarlijk dat hier nog mee te rijden viel. Het enige dat het wiel op zijn plek hield waren de remklauwen :X .

War een prutsers😏 Zou de rest ook maar goed controleren. Waar heb je hem vandaan??
 
War een prutsers😏 Zou de rest ook maar goed controleren. Waar heb je hem vandaan??

Particulier gekocht. Ja zo ondertussen is het apparaat al aardig nagelopen :X. Nu maar weer wachten totdat dit onderdeel binnen is.. Zal wel bij een bandenwissel verloren zijn geraakt. Maar bijzonder dat je dan als eigenaar geen verschil merkt tussen het rijden ervoor en erna? Ik merkte toch duidelijk dat ergens iets niet klopte en er voelbare speling was.
 
Die zitten bij je injectoren. Onderste set stuur je direct aan met je gashendel, bovenste set (2nd flies) is computergestuurd. Die 2nd flies kunnen er dus uitgehaald worden.


Okay moet ik maar eens kijken of ik die er makkelijk uit kan halen aps dat zo veel scheelt.
 
Met TuneECU kun je ze 100% open zetten. Zonder TuneECU kun je de plaatjes van de kleppen eruit schroeven. Als je de shafts en motor er ook uit haalt moet je ze ook via TuneECU uit vinken.
 
Zit er nog zoveel verschil dan tussen 100 % open in tuneEcu of compleet verwijderen ?

Binnenkort maar een stekker bestellen .
Kan ik ook die andere mod uitvoeren die jij gedaan heb Jermo met die throttle waardes.
Neem aan dat je dat gewoon heb laten staan met flies open ?
 
Bij de superduke zit er tot 4pk verschil in tussen flies open en alles verwijderen,puur een lucht weerstand kwestie.
Waardes heb ik laten staan ja maar met flies open/weg is dit niet meer zo kritisch.
 
Bij de superduke zit er tot 4pk verschil in tussen flies open en alles verwijderen,puur een lucht weerstand kwestie.
Waardes heb ik laten staan ja maar met flies open/weg is dit niet meer zo kritisch.

Jermo
Jij woont toch in Amsterdam.
Misschien zin om mij te helpen met die flies ?
Hoor het wel!
 
De speling in de voorkant heb ik gevonden... de rechterbus van de vooras ontbreekt B| . Wonderbaarlijk dat hier nog mee te rijden viel. Het enige dat het wiel op zijn plek hield waren de remklauwen :X .


dat is totaly fuckedup imo.
Btw om wiel in en uit te bouwen dien je ook strict de door ktm voorgeschreven procedure te volgen om het voorwiel uit te lijnen.
 
Afgelopen zondag weer naar circuit Lelystad geweest. Man wat kan deze motor bochten pakken. Ik had de vering wat aangepast tegenover vorige keer. Onder andere de ingaande demping wat zachter en dit heeft de bandenslijtage wat beter gemaakt. Ik heb geen enkele keer gevoeld dat de voorkant of achterkant er vandoor zou gaan. Met mijn vorige SV1000S was dit een compleet ander verhaal. Vooral de achterkant was daar echt heel slecht en voelde alsof deze er ieder moment vandoor kon gaan.

Heb nu ook aardig wat kneedows gemaakt, met deze motor voelt dat teminste goed aan. Met de vorige motor nooit gedaan omdat het zo onstabiel aanvoelde.

Nog een paar foto's van zondag.

full.jpg


full.jpg


full.jpg


Bandenspanning heb ik op 2.3 voor en 2.2 achter gezet. Dit met Sportsmart 2 banden. De banden hebben zich erg goed gehouden en bevallen erg goed. Voordeel is dat ze ook nog erg lang mee gaan. Iets van 8000 tot 10.000km met een achterband is goed te doen. Beter dan die Supercorsa's die er eerst onderzaten toen ik de motor kocht. Deze waren met nog geen 3500km helemaal op.

Ik heb de motor nu trouwens ook laten afstellen bij Ritzen. Dit is gedaan per cilinder en het verschil is gigantisch. Ik kan nu prima 30km/u rijden in de 1 zonder dat de motor moeilijk gaat lopen. Ook 50km/u in de 2 is prima te doen. De lambda's zijn er ook uitgehaald waardoor ook het surgen bij constante snelheid weg is. In iedere map die aan te passen was zijn er dingen veranderd. De motor loopt nu enorm veel rustiger en beter dan eerst waardoor het rijden een stuk prettiger is. Dit was het geld zeker waard om te laten doen.

Hierbij een uitdraai van de eerste en laatste run.

full.jpg


Dit is met de standaard uitlaat en luchtfilter. Ook de SAS is hierbij nog aangekoppeld. Is alleen tijdelijk dichtgemaakt bij het mappen. Dat er wat extra pk's en koppel bij is boeit mij niet zoveel. Dat de motor een flink stuk fijner loopt en rijd is wel heel erg prettig.
 
Laatst bewerkt:
dat is totaly fuckedup imo.
Btw om wiel in en uit te bouwen dien je ook strict de door ktm voorgeschreven procedure te volgen om het voorwiel uit te lijnen.

Je kunt je mijn verbazing wel voorstellen toen het wiel in een keer van links naar rechts schoof toen ik de tweede remklauw losmaakte... De vorige eigenaar was nooit iets opgevallen. Bij hem was het voorwiel nooit los geweest, dus er is minimaal 3500km zo mee gereden. Dat verklaart wel meteen de ongelijkmatige slijtage van de remblokken |( .
Die procedure was mij inderdaad al bekend, heb ook het werkplaatshandboek geraadpleegd waar dat ook in vermeld staat.

Zou jij mij overigens kunnen helpen aan de V155 mapping voor mijn 2008 RC8? Volgens mij heb ik nu de bron te pakken? :)
 
Nais man :9~ Quanta qosta zo'n afstelling ? [in grote lijnen dan ? O-) ]

Hij had een voorkeur voor TuneBoy ipv TuneECU omdat TuneBoy een tracer heeft wat het mappen makkelijker maakt. Dit zorgt er alleen wel voor dat er een key voor de ECU gekocht moest worden van 75 euro. Verder kost per cilinder nog eens 75 euro extra. Dan kom je totaal zo rond de 500 euro uit, maar het kan dus 150 euro goedkoper zonder TuneBoy en met 1 map voor beide cilinders.

Persoonlijk hou ik een motor altijd wel een jaar of 5 tot dat er iets anders komt. Dan vind ik 500 euro voor minimaal 5 jaar extra relax rijden prima te doen. Het verschil is zo enorm groot dat ik het iedere euro meer dan waard vind, ook al is het een hele hoop geld.
 
Thanks Pilatus voor de info. :) Is wel een pakgeld ja en zal ongetwijfeld het wel waard zijn :9 Wordt nog flink sparen voor mij dus :X
 
Beste RC8 rijders

Voor wie nog niet lid is en lid wil worden om het race seizoen te volgen,
en up to date wil blijven van al het nieuws rondom het race team nu en in 2016
LIKE US OP FACEBOOK

KTM RV RACING TEAM

w8ritg.jpg
 
Hoi,

Moet het toch echt even checken: als ik rem, dan geeft de voorkant een zachte tik. Dit gebeurt niet als ik niet rem en alleen de voorpoten indruk, dus het heeft echt met de remmen te maken. Nu viel het mij op dat de remschrijven een heel klein beetje los zitten. M'n vraag is nu: dit komt toch omdat dit semi-floating discs zijn? Gezien het feit dat het momenteel nog een schadefiets is, moet ik dit toch echt even van mezelf vragen aan jullie :)
 
Je kunt je mijn verbazing wel voorstellen toen het wiel in een keer van links naar rechts schoof toen ik de tweede remklauw losmaakte... De vorige eigenaar was nooit iets opgevallen. Bij hem was het voorwiel nooit los geweest, dus er is minimaal 3500km zo mee gereden. Dat verklaart wel meteen de ongelijkmatige slijtage van de remblokken |( .
Die procedure was mij inderdaad al bekend, heb ook het werkplaatshandboek geraadpleegd waar dat ook in vermeld staat.

Zou jij mij overigens kunnen helpen aan de V155 mapping voor mijn 2008 RC8? Volgens mij heb ik nu de bron te pakken? :)

Als je een 08 hebt is dat geen probleem. Stuur effe een email via pm, dan stuur ik je een link.
 
dat is totaly fuckedup imo.
Btw om wiel in en uit te bouwen dien je ook strict de door ktm voorgeschreven procedure te volgen om het voorwiel uit te lijnen.

Ik ben wel erg benieuwd naar die procedure.

Er zijn bij mij gister Angel GT's ondergezet maar dit was de eerste keer dat die kerel een RC8 op zijn tafel had staan dus van die procedure zal hij wel niets geweten hebben....?
 
Heren,

Zojuist voor het eerst de RC8R gestart. Klonk prima :). Wel viel me 1 ding op (wat ook meteen de reden was om de motor direct uit te zetten). Er kwam wat lichtblauwe rook van de uitlaat van de voorste cilinder, zie de onderstaande foto. De rook zie je hier niet, maar hier kwam het wel vandaan. Het kwam vanachter de 'aluminiumfolie'.

Foto-JJBYLRCI-D.jpg


De vraag is nu uiteraard: wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?
 
Laatst bewerkt:
waarschijnlijk wat olie op de pijp gekomen na de crash??

Heren,

Zojuist voor het eerst de RC8R gestart. Klonk prima :). Wel viel me 1 ding op (wat ook meteen de reden was om de motor direct uit te zetten). Er kwam wat lichtblauwe rook van de uitlaat van de voorste cilinder, zie de onderstaande foto. De rook zie je hier niet, maar hier kwam het wel vandaan. Het kwam vanachter de 'aluminiumfolie'.

[afbeelding]

De vraag is nu uiteraard: wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?
 
gewoon laten lopen en kijken of er niets lekt, wel natuurlijk alle vloeistoffen eerst ff checken
 
Ja, da's ook mijn vermoeden. Ik zie het op m'n Kawa ook steeds gebeuren nadat ik het oliefilter heb vervangen. Er lekken altijd wel wat druppeltjes en dat verbrandt dan direct. Alleen bij die motor zie je dat direct en bij de RC8 zie je alleen dat er achter dat folie rook ontstaat. Heb inmiddels contact gezocht met een mede-RC8-fan en we gaan de motor binnenkort samen even nalopen.

Een heul andere vraag: heeft er iemand nog een centre stand voor de RC8 waar hij of zij van af moet? Heb het niet over de zijstandaard, maar een paddockstand waarmee je de motor in het midden optilt. Moet namelijk onderhoud uitvoeren aan de voorpoten.
 
Ik ben wel erg benieuwd naar die procedure.

Er zijn bij mij gister Angel GT's ondergezet maar dit was de eerste keer dat die kerel een RC8 op zijn tafel had staan dus van die procedure zal hij wel niets geweten hebben....?

Hieronder de procedure uit de werkplaatshandleiding. Om de dop op de as aan te kunnen draaien had ik wel eerst een van de boutjes aan een vorkuiteinde eerst vast gedraaid en daarna weer los.
full
 
Heren,

Weer een vraagje: behoort het plastic 'mondje' (zie rode cirkel op de foto) gemakkelijk los te halen zijn of moet het echt een zachte 'klik' geven bij het bevestigen? Ik ben namelijk niet bepaald onder de indruk van hoe vast het nou allemaal zit...

Foto-R4GUALNY-D.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan