KTM RC8 topic deel 4

Dag iedereen!
Ik heb een vraagje. Situatie kort samen gevat. Ik rijd ondertussen al een 25000 km met de rc8. Ik heb er al mee in de Vogezen, Alpen, Ardennen, quasi overal mee gezeten. Vering is aangepast, jce en nog wat tof spul er op. Rijstijl is zeer vlot. Ik heb quasi altijd met de pp 2ct gereden waar ik zeer tevreden van was.
Doordat het heen en terug naar het werk quasi 100km rechtdoor is, sleten deze natuurlijk lelijk af. Daardoor had ik nu gekozen voor de Michelin Road 6.
Afgelopen weekend was ik een hele dag gaan rijden. De banden gaven voldoende vertrouwen om er zeer vlot mee te rijden.
Toen ik in de namiddag aan een groot rond punt kwam en de bocht aansneed om kneedown te doen, lag ik onmiddelijk de grond op. Geen waarschuwing, gewoon direct plat.
Nu vroeg ik me dus af, was het pech of is deze band echt niet gemaakt om sportief te rijden?
Fijn weekend allemaal!
Dit ligt niet aan de Road 6 banden, hoe oud zijn ze? Zat er wellicht nog vet op de band of waren de bandjes koud? Kennissen van me rijden met de Road 5 en hebben hier verschillende circuitdagen (niet snel, maar wel voldoende om hier een daar wat knietjes te slepen) mee gedaan. Of gaf je net even n tikkie teveel gas?
 
De bandjes zijn relatief nieuw. Waarschijnlijk zal de zijkant nog niet genoeg ingereden geweest zijn. Eens de rc8 terug in orde staat, geef ik het weer een kans. Bedankt van de input!
 
Dag iedereen!
Ik heb een vraagje. Situatie kort samen gevat. Ik rijd ondertussen al een 25000 km met de rc8. Ik heb er al mee in de Vogezen, Alpen, Ardennen, quasi overal mee gezeten. Vering is aangepast, jce en nog wat tof spul er op. Rijstijl is zeer vlot. Ik heb quasi altijd met de pp 2ct gereden waar ik zeer tevreden van was.
Doordat het heen en terug naar het werk quasi 100km rechtdoor is, sleten deze natuurlijk lelijk af. Daardoor had ik nu gekozen voor de Michelin Road 6.
Afgelopen weekend was ik een hele dag gaan rijden. De banden gaven voldoende vertrouwen om er zeer vlot mee te rijden.
Toen ik in de namiddag aan een groot rond punt kwam en de bocht aansneed om kneedown te doen, lag ik onmiddelijk de grond op. Geen waarschuwing, gewoon direct plat.
Nu vroeg ik me dus af, was het pech of is deze band echt niet gemaakt om sportief te rijden?
Fijn weekend allemaal!
Alleen maar goede ervaringen met de pilot roads. Onder gelijk welke motor... Je hebt gewoon pech gehad.
 
Tof van te horen dat jullie er zoveel vertrouwen in hebben. Ik kan gerust weer op de baan. (Ook al zullen de eerste knietjes erg voorzichtig worden.) ;-)
 
Laatst bewerkt:
Zijn de voorste remschijven van de diverse bouwjaren hetzelfde? En heeft iemand nog wat liggen?
 
Dag iedereen!
Ik heb een vraagje. Situatie kort samen gevat. Ik rijd ondertussen al een 25000 km met de rc8. Ik heb er al mee in de Vogezen, Alpen, Ardennen, quasi overal mee gezeten. Vering is aangepast, jce en nog wat tof spul er op. Rijstijl is zeer vlot. Ik heb quasi altijd met de pp 2ct gereden waar ik zeer tevreden van was.
Doordat het heen en terug naar het werk quasi 100km rechtdoor is, sleten deze natuurlijk lelijk af. Daardoor had ik nu gekozen voor de Michelin Road 6.
Afgelopen weekend was ik een hele dag gaan rijden. De banden gaven voldoende vertrouwen om er zeer vlot mee te rijden.
Toen ik in de namiddag aan een groot rond punt kwam en de bocht aansneed om kneedown te doen, lag ik onmiddelijk de grond op. Geen waarschuwing, gewoon direct plat.
Nu vroeg ik me dus af, was het pech of is deze band echt niet gemaakt om sportief te rijden?
Fijn weekend allemaal!

Je kan met elke band onderuit gaan.De Michelin Road 6 is een pure toerband dus totaal ongeschikt voor een racer.Tenzij je heel veel snelweg km's maakt en de bochten rechtop en haaks neemt :P
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: M14
Zijn de voorste remschijven van de diverse bouwjaren hetzelfde? En heeft iemand nog wat liggen?
Zit onderling verschil tussen, de RC8 (2008-2010) heeft 0.5mm dunnere schijven dan de RC8R (2009-2010), verder zijn ze exact gelijk. Goedkoopste alternatief (met kwaliteit) zijn volgens mij de Brembo Oro series...
 

angry jim carrey GIF
 
Zit onderling verschil tussen, de RC8 (2008-2010) heeft 0.5mm dunnere schijven dan de RC8R (2009-2010), verder zijn ze exact gelijk. Goedkoopste alternatief (met kwaliteit) zijn volgens mij de Brembo Oro series...
Thanks. Origineel setje kost ca. € 440,- Brembo ook op zoiets.
 
Ombouw naar circuit uitvoering vordert gestaag!
 

Bijlagen

  • CE36D48A-776C-4A60-B494-CEA34ED98012.jpeg
    CE36D48A-776C-4A60-B494-CEA34ED98012.jpeg
    300 KB · Weergaven: 55
Ik heb de RC8 een broertje bijgekocht.
2016 special edition
Ergo seats voor + achter
Orange triple clamps
PP koppeling + remhendel
PP lever guards
Wave schijfremmen
PP reservoir caps
Powerparts carbon engine protectors
Power commander 5 + afstelling bij Tovami
Arrow decat tussenpijp
K&n luchtfilter
Crash bars sw motech
Alternator moer power parts
Tandwiel drager moeren evotech
Powerparts korte nummerplaat houder
Evotech demper steun
Evotech engine protector
Evotech radiator guard
Rottweiler sas delete
Barracuda windscherm
Evotech vooras beschermers
Evotech achteras beschermers
Powerparts verwarmde handvaten
sc project demper
 

Bijlagen

  • 20220625_172521.jpg
    20220625_172521.jpg
    742,7 KB · Weergaven: 43
  • 20220625_172458.jpg
    20220625_172458.jpg
    754,3 KB · Weergaven: 40
  • IMG-20220625-WA0001.jpeg
    IMG-20220625-WA0001.jpeg
    136,4 KB · Weergaven: 40
Wat doe je met uw originele onderdelen?


Als ie slim is, bewaren :Y
Mijn omgebouwde VTR1000-SP2 -met alle originele onderdelen er los- bij kreeg nauwelijks interesse bij de verkoop.
Origineel, origineel, origineel is wat men wilde....
Had ik al gezegd dat men origineel wenst? O-)

Er een paar uur ingestoken om (oa de Ohlins uit te bouwn en een gore OEM erin) er zoveel mogelijk originele delen op de zetten. Ook circuitkuip vervangen door OEM. Motor was in no time weg en alle extra delen los verkocht. Bracht bij elkaar Eur 1,500 meer op dan mijn prijs voor omgebouwd met alle originele delen er bij...
 
Klein advies vraagje om het meeste koppel uit m'n rc8 te halen.
Ik heb een aftermarket uitlaat die iets moet helpen en ben nu bezig een power commander erop te zetten. Daarna wil ik de Rc8 naar H de B in Sleen of een tuner in Uithoorn brengen om de boel netjes af te stellen. Nu is mijn vraag moet er voor het optimale resultaat een ander luchtfilter op? Zo ja welke? Hoop dat iemand zijn/haar expertise wil en kan delen 🙏🙏bij voorbaat dank.
 

Bijlagen

  • 316058_1290 SuperDuke R MY20 Engine-Generatorside-A Small.jpg
    316058_1290 SuperDuke R MY20 Engine-Generatorside-A Small.jpg
    112,4 KB · Weergaven: 23
Thnx..ik ga ff kijken of je dat überhaupt ziet in gemonteerde toestand😅 maar top dat je even licht hebben kunnen schijnen in de duisternis.

Daar zie je helemaal niets van met de kappen er op. Is ook de reden dat een RC8 een pijlstok heeft en geen kijkglaasje voor de olie. Je ziet dat deel van het blok totaal niet.
 
ben op zoek naar 2 onderdelen voor mijn KTM RC8

Sato spindle holder
Oberon clutch slave cilinder.

Heeft iemand van hier deze te koop?

Groet
Rens
 
Terug
Bovenaan Onderaan