KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Na alle positieve berichten over het 40t achter tandwiel wil ik dat ook gaan doen, mede dat de motor toch wat trilt als ik op de snelweg in z’n 6 rijdt.( ja in z’n 5 gaat beterr)

nu wil ik geen oranje tandwiel en het liefst een stalen tandwiel.
Op ebay alles afgezocht maar helaas.

iemand een idee?

gr Rob

40t tandwiel hier en hij trilt nog steeds enorm in z'n 6 op de snelweg als je een legale snelheid rijd. Geen ervaring met een origineel tandwiel dus ik durf niet te zeggen in hoeverre het verschil maakt.
 
Helemaal mee eens,hij brult,en goed ook
dat moet hij ook doen,daar is hij voor gemaakt,niet om als een slak te rijden
 
zo weer een verse
7588B03D-C3D9-44A6-8308-D4CEA53370CF.jpeg

heeft het 4750 km volgehouden begint nu echt te glijden 🤪

8B87ABC6-CBE5-43F1-B016-3FD145958BC9.jpeg
 
Ziet er weer goed uit mijne staat op michelins en mijn dealer raad mij ook aan om weer michelin te nemen
kies je er bewust voor om die corsa banden te nemen en zo ja waarom
 
Reed eerst altijd supercorsa , maar deze bevallen beter .....en doen het ook nog een beetje in de regen . Deze voel ik goed aan als je te ver gaat .

Zullen vast betere zijn ....maar ik vindt ze goed voor mijn rijstijl, zover als je het stijl kan noemen haha .
 
  • Leuk
Waarderingen: zen
Dank voor je reactie,het is inderdaad ook hoe je je er bij voelt,in regen rijden doe ik niet,en bij de banden die er nu op zitten voel ik mij goed maar volgens mijn dealer zijn het circuit banden en moeten deze langer opwarmen.
Als ik er dus andere op moet zetten worden het geen circuit banden
De banden die er nu op zitten doen het wel slecht op een klinker weg,voelen dan een beetje glibberig aan,verder prima
 
zo weer een verse
Bekijk bijlage 1493782

heeft het 4750 km volgehouden begint nu echt te glijden 🤪

Bekijk bijlage 1493786
Voorheen had ik er altijd Michelin Rs onder.
Die deden het prima.
Vanwege de positieve berichten over de Corsa 2..... heb ik ze eens geprobeerd.
Ze slijten minder dan de RS.
Sturen wat beter.
Maaruh....... op het gas de bocht uit....... zetten ze al vlot een stapje opzij.
Dat deed de Rs nooit.
Kheb nog een nieuwe set Bridgestone S22 liggen.
Die gaan er als volgende onder.
 
Dank voor je reactie,het is inderdaad ook hoe je je er bij voelt,in regen rijden doe ik niet,en bij de banden die er nu op zitten voel ik mij goed maar volgens mijn dealer zijn het circuit banden en moeten deze langer opwarmen.
Als ik er dus andere op moet zetten worden het geen circuit banden
De banden die er nu op zitten doen het wel slecht op een klinker weg,voelen dan een beetje glibberig aan,verder prima
Gewoon de Angel GT eronder gooien. Hele fijne band en gaat nog langer mee :Y
Heb nu m'n 2e setje eronder.

Zat er wel aan te denken om ook een iets rondere en sportievere band als volgende te nemen, maar 4750 km is dan wel weer een beetje weinig :P
Bovendien wil ik wel iets dat nog een beetje grip geeft in de regen, specifiek voor de reisjes in het buitenland.
 
Had op mn zx10r de Rosso 3 liggen, denk dat ik die hier ook weer op leg als de Metzelers op zijn. Die gaven mij veel vertrouwen, zowel op de weg als op het circuit en daarbij gingen ze ook nog redelijk lang mee. Stuk langer dan die corsa's in ieder geval :P
 
Gewoon de Angel GT eronder gooien. Hele fijne band en gaat nog langer mee :Y
Heb nu m'n 2e setje eronder.

Zat er wel aan te denken om ook een iets rondere en sportievere band als volgende te nemen, maar 4750 km is dan wel weer een beetje weinig :P
Bovendien wil ik wel iets dat nog een beetje grip geeft in de regen, specifiek voor de reisjes in het buitenland.

De Bridgestone SS 21 / 22 hoor je goede verhalen over. S 22 is iets beter op nat maar voor de rest hele kleine verschillen. Nog enthousiaster zijn sommigen - inclusief ikzelf - over de Conti Road Attack 3. Een 'tourband' in het segment van de Angel GT (ook best een fijne band weet ik uit ervaring) maar de Conti is echt de sportievere straatband. Een beetje uitdagend / hooligan karakter. Met bergen feedback en grip op het niveau van een echte sportband maar dan eerder op temperatuur. Ook in nat een prima band. Is al een paar jaren op de markt, dus het is wachten op de koopjes... Komt er bij mij weer onder.
 
De Bridgestone SS 21 / 22 hoor je goede verhalen over. S 22 is iets beter op nat maar voor de rest hele kleine verschillen. Nog enthousiaster zijn sommigen - inclusief ikzelf - over de Conti Road Attack 3. Een 'tourband' in het segment van de Angel GT (ook best een fijne band weet ik uit ervaring) maar de Conti is echt de sportievere straatband. Een beetje uitdagend / hooligan karakter. Met bergen feedback en grip op het niveau van een echte sportband maar dan eerder op temperatuur. Ook in nat een prima band. Is al een paar jaren op de markt, dus het is wachten op de koopjes... Komt er bij mij weer onder.
Die CRA3, is die ook ronder dan de Angel GT? Lopen de wangen verder door?

Ik zat laatst eens naar wat Pirelli Corsa en Rosso banden te kijken en dat verschil met de Angel GT, dat die wat vierkanter zijn viel mij op.
 
Had eerst de angel gt erop liggen, prima band maar door de dual compound heb je een harder midden vlak waardoor de tc wel vaak ingreep
Nu de rosso III erop en daar geen last meer van dus meer grip
 
Ik heb net een Bodis catvervanger aangeschaft Voor bij mijn Akra demper.

ik heb een gen 1.0 en nu wil ik er een map op laten zetten.
iemand die ik wel eens spreek die bij een Ktm dealer werkt zegt dat er voor de gen 1.0 geen map is..........🤔

nu lijkt mij dat sterk, dus ik ga maar even rondvragen.
zijn er ook andere aan te bevelen Maps die op de originele ecu gezet kunnen worden?

k&n filter en fuel dongles heb ik al.
sas moet er nog af, of is dat niet puur noodzakelijk?
 
Had eerst de angel gt erop liggen, prima band maar door de dual compound heb je een harder midden vlak waardoor de tc wel vaak ingreep
Nu de rosso III erop en daar geen last meer van dus meer grip
Rosso 3 heeft net als elke moderne band minstens 2 compounds, alleen zijn die op de Rosso zachter dan op de Angel :)

 
Terug
Bovenaan Onderaan