KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Ai zuur, had je hem op het gras gezet? Met alle vorst en regen is elk grasveldje natuurlijk drassig
Ja 🫣, moet wel, de oprit is van aan de garage nog een goede 50 meter gras tot aan het straat, ik denk dat er ergens grasdals onder zitten, maar zitten nog maar 3 kwart jaar in het huidige huis, en binnen was meer prioriteit dan buiten, zal er voor de zekerheid maar een plaatje betonplex leggen voorlopig 😁
 
ik heb gisteren een set S23 gekocht (voor een andere nieuwe brommer), 120/70 - 190/50 voor maar € 329 (thuis geleverd)
vond ik geen geld, meteen besteld. Prijzen veranderen met de dag.
Een S22 was ik €168,- op ze goedkoopst kwijt, nette prijzen ja!
 
Iemand belang bij een zeer stabiele steun voor de gen1 en 2 superduke?
Past jammer genoeg niet op mijn huidige superadventure.
75€, alleen ophalen ivm gewicht. Omg Zwolle
 

Bijlagen

  • IMG_0161.jpeg
    IMG_0161.jpeg
    500,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0160.jpeg
    IMG_0160.jpeg
    440,7 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0163.jpeg
    IMG_0163.jpeg
    429,6 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0165.jpeg
    IMG_0165.jpeg
    464,5 KB · Weergaven: 0
vraag als dat mag ( zit meer op het GT Forum )
merkte gisteren dat de koppeling van mijn ktm 1290 GT 2018 niets meer doet !
zou de koppelings cilinder onder bij het motorblok lek zijn ?
afgelopen jaar moest ik de koppelings hendel al wat bijstellen voor voldoende vrije slag , zoadat de motor stil blijft staan bij in getrokken hendel.

zie soms een oberon slave op een ktm zitten
 
vraag als dat mag ( zit meer op het GT Forum )
merkte gisteren dat de koppeling van mijn ktm 1290 GT 2018 niets meer doet !
zou de koppelings cilinder onder bij het motorblok lek zijn ?
afgelopen jaar moest ik de koppelings hendel al wat bijstellen voor voldoende vrije slag , zoadat de motor stil blijft staan bij in getrokken hendel.

zie soms een oberon slave op een ktm zitten
totaal zelf geen ervaring mee.
Maar heb wel vaker gehoord dat die Oberon een goede oplossing is
 
vraag als dat mag ( zit meer op het GT Forum )
merkte gisteren dat de koppeling van mijn ktm 1290 GT 2018 niets meer doet !
zou de koppelings cilinder onder bij het motorblok lek zijn ?
afgelopen jaar moest ik de koppelings hendel al wat bijstellen voor voldoende vrije slag , zoadat de motor stil blijft staan bij in getrokken hendel.

zie soms een oberon slave op een ktm zitten
Hoezo 'doet de koppeling niks meer"?
Krijg je het wiel niet rond gedraaid terwijl je de koppeling in trekt? Dan komt dat waarschijnlijk omdat de olie nog koud is en daardoor teveel "plakt".
 
vraag als dat mag ( zit meer op het GT Forum )
merkte gisteren dat de koppeling van mijn ktm 1290 GT 2018 niets meer doet !
zou de koppelings cilinder onder bij het motorblok lek zijn ?
afgelopen jaar moest ik de koppelings hendel al wat bijstellen voor voldoende vrije slag , zoadat de motor stil blijft staan bij in getrokken hendel.

zie soms een oberon slave op een ktm zitten
Ontluchten ?
 
vraag als dat mag ( zit meer op het GT Forum )
merkte gisteren dat de koppeling van mijn ktm 1290 GT 2018 niets meer doet !
zou de koppelings cilinder onder bij het motorblok lek zijn ?
afgelopen jaar moest ik de koppelings hendel al wat bijstellen voor voldoende vrije slag , zoadat de motor stil blijft staan bij in getrokken hendel.

zie soms een oberon slave op een ktm zitten
Waarschijnlijk trekt de cilinder bij de hendel valse lucht. Deze is bij mij destijds onder garantie vervangen. Is een bekend probleem bij Brembo.
 
Waarschijnlijk trekt de cilinder bij de hendel valse lucht. Deze is bij mij destijds onder garantie vervangen. Is een bekend probleem bij Brembo.
Koppelingspomp bij 2018 is toch van HCI?

Doet verder niks af aan het verhaal dat ie daar lucht kan trekken. Ik had het zelf toen ik col de la bonette op reed dat de hendel een stuk verder dicht kon knijpen, oorzaak was jawel: lucht.
 
Koppelingspomp bij 2018 is toch van HCI?

Doet verder niks af aan het verhaal dat ie daar lucht kan trekken. Ik had het zelf toen ik col de la bonette op reed dat de hendel een stuk verder dicht kon knijpen, oorzaak was jawel: lucht.
Oh dat zou best kunnen, ik had Brembo in m'n hoofd. Weet ook niet of het bij de R anders is dan bij de GT.

In ieder geval kun je ter plekke een keer of wat je hendel intrekken en laten schieten, dan zie je in je reservoir de belletjes opstijgen en dan kun je weer een stukje rijden.
 
Oh dat zou best kunnen, ik had Brembo in m'n hoofd. Weet ook niet of het bij de R anders is dan bij de GT.

In ieder geval kun je ter plekke een keer of wat je hendel intrekken en laten schieten, dan zie je in je reservoir de belletjes opstijgen en dan kun je weer een stukje rijden.
Ik heb een R (2022) en had hetzelfde probleem, ook onder garantie vervangen
 
Terug
Bovenaan Onderaan