Lucky_Duke
Rookie
- 25 jan 2018
- 29
- 0
Dus de nieuwe Superduke (2017) heeft dit probleem niet meer, of wel?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
eigenlijk moeten alle motors terug geroepen worden en de km standen gecorrigeerd worden ;p
Behalve politie motoren, die zijn geijkt, vertelde de desbetreffende agent die mijn rijbewijs invorderde.
Op mijn vraag hoe het geijkt was, zei ie op de testbank, ik mooi, je pakt me nu op het klaverblad, dus gebruiken we de kleinste omtrek van de band, dus uw meting klopt dan niet, maar volgens die lieve meneer had ik dusdanig hard gereden dat ook met de kleinste omtrek ik veels te hard had gereden.
Aaah oke dacht al, wel zuur .....Er geld op het klaverblad Ressen een snelheids beperking van 50km.
Dus daar zit je zo aan, een bevriende agent vertelde me dat ik het voor moest laten komen omdat een permanent snelheids beperking op een snelweg (klaverblad maakt deel uit van de snelweg) niet mocht.
Het laagste wat kon en mocht was 70km, maar men had 50 gedaan, anders zouden de vrachtwagen met 70 de hoek om knallen en kantelen.
Ik was allang blij dat ik naar 2 weken mij rijbewijs weer terug kreeg, dus had geen zin in een proces.
Toch heb je wel een punt volgens mij met die bandomtrek als op die manier de snelheid wordt bepaald. Bij meeuwenmeer op Assen hoor je ook de motor snel klimmen in toeren doordat de bandomtrek afneemt en weer afnemen in toeren ondanks het acceleren richting hoge heide. Die afwijking lijkt me veel meer dan de wettelijke correctie die volgens mij bedoelt is voor afwijkingen van meetapparatuur en niet voor foutieve meetingen. Misschien maakt het niet uit of je rijbewijs wordt afgenomen maar wel voor de hoogte van de bekeuring. En dat is fors bij dat soort snelheden. Was best een interessante case geweest als je dit was gaan aanvechten.
Zijn er hier mensen die een oplossing hebben voor dat compleet belachelijk zadel-slotje? Al vanaf de eerste rit met de duke, tijdens het openen van het zadel kwam heel het plastik met slot en alles los. Daar stelde ik mij dan meteen vragen bij naar de veiligheid om iets te stockeren onder het zadel.
Ik dacht ook gebruik te maken van het stalen kabeltje om de helm mee vast te maken, echter als je het slot zo gemakkelijk los trekt kan je gewoon bij de kabel die het slot bedient.. Even trekken en het zadel klikt open..
Dat is nu eens echt compleet belachelijk dat KTM dit deel zo bagger heeft ontworpen..