Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

KTM SuperDuke 990 Deel 12

Status
Niet open voor verdere reacties.

nampus

MF veteraan
30 mei 2005
5.120
1.197
Zeeland
KTM 990 SuperDuke deel 12








If all of life were like a KTM Super Duke it would be a short, barely glimpsed blur of action-packed vignettes. There is surely nothing more frenetic on two-wheels than the KTM 990 Super Duke short of sticking a nitrous kit, a jet turbine and a flame-thrower into the frame of a fold-up bicycle.


Ready to Race?
Officiële sites


Voorgaande delen:


SuperDukes van leden die te koop staan:

Er staan op dit moment geen SuperDukes van leden te koop.​



Aankooptips:
Ben je op zoek naar een mooie tweedehands SuperDuke als opvolger van je huidige motor lees dan het volgende even door:
Behalve de standaard dingen die gelden voor alle tweedehands motoren (schades, conditie van slijtagedelen, onderhoudsgeschiedenis enz) zijn er een paar dingen waar je even op moet letten:
Er zijn in feite 5 verschillende modellen SuperDuke (zie ook het kopje versiegeschiedenis in deze post):
05/06 SuperDuke (de oer SuperDuke)
07-11 SuperDuke (verbeterde versie van de oer SuperDuke)
07 SuperDuke R (Motorisch hetzelfde als de gewone SD maar geometrie is anders en ander uiterlijk)
08-11 SuperDuke R (meer vermogen (oa andere uitlaat en andere cilinderkoppen)
12- SuperDuke R: (Kruising van de gewone Sd en de SDR)

Algemene aandachtspunten:
De koppelingscilinder op het blok kan het begeven (in dat geval vervangen door oberon of sigutech)
Keerring op de as van de waterpomp kan lekken (koelvloeistof in de olie) Zijn rebuild kits voor beschikbaar
De originele slangenklemmen van het koelsystemen kunnen loskomen. Indien nodig vervangen voor gewone slangenklemmen.
Aandachtspunten van de 05/06:
De torque limiter kan tijdens het starten wat herrie maken, maar dit heeft verder geen negatieve gevolgen
Aandachtspunten voor de 07-later:
Vocht in de tellers



Links:

Forum
NL
KTM Forum
lc8.nl :: Index
Buitenlands
Startseite - www.ktmforum.eu
Super Duke 990

Reviews
NL
KTM 990 Super Duke '05
KTM Super Duke '07
EN
Consent Form | Motorcyclist
KTM 990 Super Duke
2007 KTM Super Duke First Ride - Motorcycle USA
990R SuperDuke (2007 - present) review
2007 KTM 990 Super Duke Road Review – The Austrian Super Villain
2009 KTM 990 Super Duke R @ Top Speed
Consent Form | Sport Rider
Consent Form | Sport Rider
Consent Form | Sport Rider

Vergelijkingstests
NL
Corsaro vs SuperDuke
Multitest Naked Funbikes
EN
Naked Bike Group Test: Naked & Naughty
R1200R vs SuperDuke
XR1200 vs SuperDuke R
Naked 1000s Test

Accessoires
KTM Twins
KTM Versand

exploded views/onderdelen
Motopabst
Jim Aim
Rocket Centre
(let op: juiste type en bouwjaar selecteren)
KTM-Versand (geen exploded views, wel scherpe prijzen)

Overig
Leesvoer
HK Suspension, De basis van veringstechniek
Twist of the Wrist I
Twist of the Wrist II







Documentatie

LC8 Werkplaatshandboek

KLEURCODES



Versiegeschiedenis

2005
Introductie KTM 990 SuperDuke

2007
Update KTM 990 SuperDuke

  • [*]Zwaardere veren rondom
    [*]Radiale remklauwen
    [*]Wijziging balhoofdhoek
    [*]Grotere benzinetank
    [*]Wijziging koplampkuip
    [*]Wijziging Tellerunit
Introductie KTM 990 SuperDuke R

  • [*]Zwaardere achterveer, stuggere demping voor en achter
    [*]anti-duik voorziening in voorvork
    [*]Monoseat
    [*]WP stuurdemper
2008-2011
Update KTM 990 SuperDuke

  • [*]Achterbrug zwart
Update KTM 990 SuperDuke R

  • [*]Akrapovic headers
    [*]132pk
    [*]Gewijzigde cilinderkoppen
vanaf 2012
Alleen nog SuperDuke R
[*]125 pk
[*]Geen akra uitlaat meer
[*]Alleen nog als 2-zitter


kleuren:

2005: SD: „Zwart“, „Oranje“
2006: SD: „Zwart“, „Oranje“, „Titan“
2007: SD: „Zwart“, „Oranje“, SD-R: „Zwart“
2008: SD: „Zwart“, „Oranje“, „Wit“, SD-R: „Zwart“,
2009: SD: „Zwart“, „Oranje“, „Wit“, SD-R: „Wit“
2010: SD: „Oranje“, „Olive“, SD-R: „Wit“
2011: SD: „Zwart“, SD-R: „Wit“
2012: SD-R: „Wit“




Aftermarket uitlaatdempers




Inlaatsystemen:

Motohooligan airbox

CPR Fabrications Rottweiler airbox

DNA Airfilter







Heb je een aanvulling voor in de startpost, laat het even weten!
 
Laatst bewerkt:
  • Onderwerp starter
  • #2



SuperDukers

Adjedonnie024


BOTB Haarlem


Carbon Zuid limburg



Chefket Zuid-Holland


Chilly Drenthe


dekster


denzell


DukeR Zuid Holland


eckstreme 24



FolkieS Zuid-Holland


HardHertog Gennep


Heipaal Zuid-Holland


jaagpad


janroelof Friesland



Japieo916 Veenendaal



Jensson Zwolle


jorizz


kappah Overijssel



Lompje Den Helder



meneer B


Meneerik Friesland


Mugshot Gennep


Nampus Zeeland




Nikosvz Gelderland


Pepe Zeeland


RobjedeR Zuid Limburg


SUBR1 Heerhugowaard


SvR Utrecht


tepan


Trabuca


Trunkenpolz


zxr(on) Zuid-Holland




Sta jij nog niet in de openingspost? Laat het even weten!
 
Laatst bewerkt:
Ahh een heerlijk vers deel .

Heb vanuit Oostenrijk stiekem een fmf apex demper gekocht wilde het toch even meemaken. Vandaag na werk er even onder geschroefd en moet zeggen, dat geluid is toch wel heel erg gaaf hoor. Ben benieuwd hoe hard hij klinkt onder belasting met het gas open
 
Laatst bewerkt:

vind ze er vooral dik uit zien Ben benieuwd hoe het klinkt in vergelijking met akra's!

Ik sta nog niet in de OP

 
Hej heren

Ben ergens achter gekomen! Als je bovenop het luchtfilterhuis kijkt, zit links achterop een slang met een doorlaat/klepje.. Waar dient dit voor?
Dit gat is bij mijn SD dicht gemaakt en de slang is afgedopt!!!
Vreemd in mijn ogen!!

Nampus,
Binnenkort zal ik dit bericht wijzigen met een foto voor de OP :-)
 
SAS

Mooi Benji, nu maar wachten op beter weer
 

Terugslag klepje? Is dat niet dat gaatje om benzine (dampen) af te voeren
 

Als het er zo uitziet:


Dan is het idd de SAS, dan heeft de vorige eigenaar hem al afgedopt ws.

Ik zal vanavond even de op bijwerken met de nieuwe foto's
 
Laatst bewerkt:
Op jou foto Nampus:

Slangetje rechts zit er wel aan

Slangetje die naar links gaat en naar beneden is afgedopt in de slang. (Op het luchtfilterhuis, zit een blindplaatje)
 

Haha zo terecht. Foto!!
 
Op jou foto Nampus:

Slangetje rechts zit er wel aan

Slangetje die naar links gaat en naar beneden is afgedopt in de slang. (Op het luchtfilterhuis, zit een blindplaatje)

Dan heeft de vorige eigenaar de boel al afgedopt, of laten doen.
Je kan het er helemaal afhalen, maar als je er geen last van hebt kan je het ook prima zo laten zitten.

Foto's zijn goed idd, vooral die van adjedonnie
 
Hmm, dus een nieuwe situatie voor mij waarschijnlijk.

- SAS systeem uitgeschakeld
- K&N luchtfilter
- Akrapovic Slip-ons


Krijg er steeds minder vertrouwen in! Durf er straks zon iets uit te lezen niet eens meer op te rijden!
 
Laatst bewerkt:
Mooie foto's idd


Hmm, dus een nieuwe situatie voor mij waarschijnlijk.

- SAS systeem uitgeschakeld
- K&N luchtfilter
- Akrapovic Slip-ons


Krijg er steeds minder vertrouwen in! Durf er straks zon iets uit te lezen niet eens meer op te rijden!

Als je die standaard Akrapovic slipon map inlaad, of de smooth akra map versie ervan, kan er niks misgaan. Of het SAS systeem er wel of niet opzit maakt verder niet uit, behalve dat je zonder geen/veel minder ploffen uit de uitlaat hebt.
 
Was er nu nog iemand op zoek naar een setje Akra's?

marktplaast




Nog even over de nav steun op plaats van de spiegel.
Ik heb dit net voor mn eigen SD gefixt, ik heb een rammount op de linker spiegelsteun gemaakt zodat ik er met de linkerhand tijdens het rijden goed bij kan. Ook zit hij niet voor de tellers en hoef ik niet zo naar beneden te kijken.

Ik post vrijdag wel even een fototje
 
Hmm, dus een nieuwe situatie voor mij waarschijnlijk.

- SAS systeem uitgeschakeld
- K&N luchtfilter
- Akrapovic Slip-ons


Krijg er steeds minder vertrouwen in! Durf er straks zon iets uit te lezen niet eens meer op te rijden!

Heb je zelf een tuneECU kabel?
Zoals benji zegt: met de akra map, kan er niks mis gaan.
Zelfs de standaard map kan volgens mij weinig kwaad met open dempers.

Qua mapping maakt die SAS geen verschil, dus daar hoef je je niet druk over te maken.
Gezien de SAS ook al is afgedopt, vermoed ik dat ze ook de akra map wel hebben geladen. Maar dit weet je pas zeker als je het checkt natuurlijk.
 
Weet iemand wat voor seal/gasket je kan gebruiken voor de aansluiting van de slipon op dat kogelvormige aansluitpunt? Er kwam een soort kleiachtig(of vergaan ijzer) spul tussenweg wat helemaal uit elkaar viel. Nu lekt er een beetje uitlaatgas langs.
 
Weet iemand wat voor seal/gasket je kan gebruiken voor de aansluiting van de slipon op dat kogelvormige aansluitpunt? Er kwam een soort kleiachtig(of vergaan ijzer) spul tussenweg wat helemaal uit elkaar viel. Nu lekt er een beetje uitlaatgas langs.

die zit er normaal gewoon koud op als je het y-stuk bedoelt ,kan zijn dat er iemand gun gum heeft opgesmeerd .
 
Laatst bewerkt:
Heren, bedankt voor jullie steun



Dit is nou net wat ik juist zou willen!!!
 
Je wil ploffen bij gas dicht?
Dan moet je de SAS weer vrijmaken en aansluiten.
Dan klappert hij geweldig als je je gas dicht draait
 


Die koppeling bedoel ik idd. Dan moet ik een nieuwe kopen denk ik, deze zit maximaal aangedraaid en zit nog steeds een beetje los. Zal in de loop der tijd wel wat uitgebogen en opgerekt zijn.


Je kan de SAS er weer opzetten Chilly, maar ik denk niet dat je die ergens zo snel kan kopen tweedehands. Plus het is flink wroeten om het er allemaal weer tussendoor te trekken. Je zal een van de eerste zijn die het doet gok ik
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.