KTM SuperDuke 990 Deel 14

Happy new year !

Kreeg gisteren een offerte voor een grote beurt incl kleppen stellen bij moto port Assen.

845 euro excl eventuele slijtage delen.

Incl : olie , filters , rem olie , bougies, kleppen stellen
 
Happy new year !

Kreeg gisteren een offerte voor een grote beurt incl kleppen stellen bij moto port Assen.

845 euro excl eventuele slijtage delen.

Incl : olie , filters , rem olie , bougies, kleppen stellen

Met de KTM dealer Mulders niet al te ver vandaan in Veendam, zou ik je geluk daar eens gaan beproeven.
De ene grote beurt is de andere niet, maar ik was een dikke 500,- kwijt bij Mulders. Leuke gasten in de werkplaats, denken mee, geen flauwekulletjes, erg tevreden
over Mulders.
 
Een paar pagina's terug staat ook al een prijs genoemd voor een grote beurt bij de KTM dealer die is tussen 550 en 600 euro dus Motoport Assen zou ik lekker links laten liggen :+
 
Voor de mensen die er overheen gelezen hebben, pas later inschakelen of het zijn vergeten....
Nogmaals. Vul de datum prikker in om zo ook jouw voorkeuren kenbaar te maken.


Beste SuperDuke eigenaren, mede forum schrijvers en stille lezers.

De kerstdagen zijn weer voorbij en het einde van het jaar nadert, met het nieuwe motor seizoen voor de deur.
Met alle SuperDukes in winterslaap, voor sommige een periode van onderhoud, vaar de ander even wat tijd voor iets anders.

Na de succesvolle SuperDuke dag van 2017 en het overslaan van 2018 is het uiteraard meer dan geschikt tijd voor het fantaseren en organiseren van een
990 SuperDuke dag 2019 Nu we nog lekker vroeg beginnen is het plannen van dagen hopelijk iets makkelijker. Uiteraard is het plannen van mooi weer een heel ander verhaal.

Voor het plannen van de dag is een datumprikker aangemaakt, in de datumprikker is rekeing gehouden met het WK Superbike en de Moto GP op Assen,
Deze datums vind je dan ook niet terug in de datum prikker.

Als er vrijwilligers zijn voor het maken van een leuke route of delen voor een leuke route zijn deze uiteraard van harte welkom.
Het is de bedoeling de route zo centraal mogelijk in Nederland te organiseren, dit ivm de verspreiding van alle SD forum lezers.
Route rond de 120 kilometer, met onderweg een gezellige lunch stop.

Om mee te kunnen rijden met de 990 SuperDuke dag moet u of uw bijrijder :

Een uiterst gezellig persoon zijn,
Trommelvliezen tegen een stootje kunnen,
Meerijden met een KTM 990 SuperDuke,

Uiteraard mogen kennissen en vrienden welke niet op het forum actief zijn maar wel beschikken over een 990 Superduke ook gezellig meerijden.
Graag zien we je op de SuperDuke meeting 2019
 
Iemand hier wel eens wat bij zen-retail besteld? Of Zen-overland (zelfde adres) SAS verwijder kit bijvoorbeeld. Heb dit 19 december besteld maar niks ontvangen, krijg ook geen reactie op de mail.
 
Misschien moet je nog even geduld hebben.
Normaliter duurt Engeland ±1 week maar Kerst en oud-en-nieuw zit er tussen dat zijn sowieso rare weken bij vervoerders.

Als je met Paypal betaald hebt kun je altijd Paypal er nog achteraan sturen.
Dat heb ik al eens gedaan, daarna was het met een paar dagen geregeld :+
 
Guys! (Zijn er ook vrouwen trouwens?8)7:W)

Ook ik ben wel geinteresseerd in een superduke rit, alleen moet ik vanuit Venlo komen en dat is al een tering eind. Kijk het ook liever wat korter van te voren aan, zodat ik weet of ik zin heb en het een beetje weer is🤪.

Even wat anders. Op mijn SD990 2006 zitten bij het voor en achterwiel (L+R) ktm doppen die verbonden zijn met elkaar met een asje.
Waar zijn deze goed voor?
Bij de achterkant zitten namelijk ook mijn haakjes voor de paddockstand, en dat zit elkaar in de weg.

Happy new year!
 
Guys! (Zijn er ook vrouwen trouwens?8)7:W)

Ook ik ben wel geinteresseerd in een superduke rit, alleen moet ik vanuit Venlo komen en dat is al een tering eind. Kijk het ook liever wat korter van te voren aan, zodat ik weet of ik zin heb en het een beetje weer is🤪.

Even wat anders. Op mijn SD990 2006 zitten bij het voor en achterwiel (L+R) ktm doppen die verbonden zijn met elkaar met een asje.
Waar zijn deze goed voor?
Bij de achterkant zitten namelijk ook mijn haakjes voor de paddockstand, en dat zit elkaar in de weg.

Happy new year!

Dat zijn valdoppen/ sliders. Zitten er bij mij niet op. En als je achter ook al bobbins hebt zitten zijn de valdoppen op de achteras volgensmij overbodig.

Volgensmij hebben wij 1 vrouw in ons midden.
 
Guys! (Zijn er ook vrouwen trouwens?8)7:W)

Ook ik ben wel geinteresseerd in een superduke rit, alleen moet ik vanuit Venlo komen en dat is al een tering eind. Kijk het ook liever wat korter van te voren aan, zodat ik weet of ik zin heb en het een beetje weer is🤪.

Even wat anders. Op mijn SD990 2006 zitten bij het voor en achterwiel (L+R) ktm doppen die verbonden zijn met elkaar met een asje.
Waar zijn deze goed voor?
Bij de achterkant zitten namelijk ook mijn haakjes voor de paddockstand, en dat zit elkaar in de weg.

Happy new year!


Bij mij zitten de sliders er ook op, voor en achter, heb toch geen problemen met de moto op de (achterwiel) paddockstand te zetten, zit wel dicht bijeen maar hinderd bij mij toch niet
 
hey, misschien een domme vraag, maar weet er iemand of een stuurdemper te reviseren is, of is het gewoon een verse kopen en monteren? volgens mij is de mijne een paar dagen geleden overleden, zou er wel niet te zot veel kosten niet meer aan willen doen, omdat de kans erin zit (nog niet zeker) dat ik binnen een paar maand voor de nieuwe ga zien, en nog geen idee heb wat ik dan met de huidige zou gaan doen
 
Wat voor merk stuurdemper is het? De meesten zijn wel te reviseren volgens mij.
Meestal doen veringbedrijven ook stuurdempers.
 
Dan zou ik eerst een veringboer opzoeken die ook wp doet, en die even bellen met de vraag of ze die stuurdemper ook kunnen doen
 
zou een bedrijf in mol zitten dat het ook doet (ben zelf van antwerpen), neem aan dat dit toch al goedkoper dan een nieuwe zal zijn :P
bedankt voor de reacties in ieder geval :t
 
Eindelijk een andere schakelaar voor de ventilator gekocht. Origineel schakelt deze pas in bij 102 of 104 graden. Nu bij 95. Vind het ding namelijk wel erg warm worden. Zo maar even monteren.

Ook vast voorbereidingen treffen voor het verwijderen van SAS en de Lambda sensoren. Hopelijk komen mijn block-off plates en weerstandjes een dezer dagen binnen. En dan maar een keertje afstellen in Goes. Dagje voor uit trekken denk ik maar.
 

Slechte foto's, dus lastig te zeggen hoe de daadwerkelijke staat is.
Ik zou willen weten wat hij bedoelt met aangepaste koppeling.
En die marshini wielen |( ding heeft rimstriping waar marchesini instaat, maar de wielen zijn gewoon de standaard vijf spaaks brembo's. (Marchesini is wel een dochter van brembo, maar dat maakt het nog geen marchesini wielen)
Wel prima extra's: dempers, itg filter, beetje carbon, powerparts zadel etc.

Verder is het een 2007 R, dus geen 132 pk versie, ik zou persoonlijk even doorsparen en voor een 2008-2012 R gaan. Bij de 2007 versie krijg ik altijd een 'wel de lasten, niet de lusten' gevoel. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
 
Slechte foto's, dus lastig te zeggen hoe de daadwerkelijke staat is.
Ik zou willen weten wat hij bedoelt met aangepaste koppeling.
En die marshini wielen |( ding heeft rimstriping waar marchesini instaat, maar de wielen zijn gewoon de standaard vijf spaaks brembo's. (Marchesini is wel een dochter van brembo, maar dat maakt het nog geen marchesini wielen)
Wel prima extra's: dempers, itg filter, beetje carbon, powerparts zadel etc.

Verder is het een 2007 R, dus geen 132 pk versie, ik zou persoonlijk even doorsparen en voor een 2008-2012 R gaan. Bij de 2007 versie krijg ik altijd een 'wel de lasten, niet de lusten' gevoel. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Thanx. Voor de informatie. Hij staat ook best wel lang op Mp. Dus effe verder kijken voor een nieuwere type 👍🏻
 
Waarom niet :Y
Motor van m'n vriend komt ook uit DL en reeds heeft m'n vader ook een oud NSR'retje opgehaald daar.
Ik kijk altijd op eBay kleinanzeigen, soort marktplaats van Duitsland.
 
Waarom niet :Y
Motor van m'n vriend komt ook uit DL en reeds heeft m'n vader ook een oud NSR'retje opgehaald daar.
Ik kijk altijd op eBay kleinanzeigen, soort marktplaats van Duitsland.
Hallo Anna. Dat is lang geleden , en is dat trouwens veel werk om er 1 in te voeren ?
 
Thanx. Voor de informatie. Hij staat ook best wel lang op Mp. Dus effe verder kijken voor een nieuwere type 👍🏻

Wat Nampus zegt inderdaad. Ff verder kijken ja. Mensen die zulke fotos maken snap ik nooit. Op iedere telefoon zit tegenwoordig wel een camera die betere foto's maakt.

En om even door te zeveren, de motor in de regen buiten zetten voor een paar slechte foto's.... Wat mij betreft al een indicatie van gebrek aan de vertroeteling / zuinigheid die je wel wilt met een KTM SDR.
 
Terug
Bovenaan Onderaan